Badger 150

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door vic, 24 dec 2004.

  1. vic

    vic Guest

    ik heb juist een Badger 150 gekocht

    tips om te spuiten? Gebruik je ook een grondverf?? De beste manier om te kuisen??
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  3. jacques

    jacques Guest

    Grondverf moet je gewoon lekker dik met een kwast opbrengen.
     
  4. vic

    vic Guest

    ik plak meer auto's enzo dus de ondergrond is plastiek
     
  5. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Lexaankappen spuit je aan de binnenkant, dus je doet eerst de laatste laag en als laatste dus de eerste. Dus grondverf als laatste... Maar gewone verf als deklaag voldoet ook al. Let er wel op dat je speciale lexaanverf aanschaft. Deze bijt een beetje in het plastic zodat het er bij het buigen niet af spingt.

    Groeten, Thomas
     
  6. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hoeveel kost die 'lexaanverf'nou wel niet?Je kan toch ook gewoon een primer aanschaffen voor kunststof?
    gr Marcel.
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    omdat je aan de binnenkant spuit kan je niet eerst een grondverf aanbrengen. (anders zie je aan de buitenkant dus die grondverf)
     
  8. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik ben misschien een leek,maar de buiten kant spuit je toch ook?Of ben ik op een ander spoor terecht gekomen? :D :D
    gr Marcel
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nee, de kap is doorzichtig ;)
     
  10. Roger B.

    Roger B. Guest

    Niet geheel juist...

    Omdat je aan de binnenkant spuit moet je een transparante primer gebruiken (ja die bestaan) maar je moet daarbij ook zorgen dat de gebruikte kleurlak toch niet te hard wordt en zal gaan schilferen door buigen van de kap.

    al met al is gebruik van speciale lak voor lexan (polycarbonaat) zeker aan te raden...

    in een ander topic in dit forum deel wordt er een vraag over gesteld en een boel antwoorden gegeven.
     

Deel Deze Pagina