Uit mijn vroege jeugd had ik nog het schroefasje en motortje van een stukje speelgoed over, de Inez. Klein prulpropje met een idem asje, een soort van kruiskoppelingdingesje en een Mabuchi 140 1,5-3V motortje. Na een faliekant mislukt projectje om hier een bootje omheen te bouwen (hij was topzwaar dus kapseisde) heb ik besloten om er een springer tug-achtig bootje omheen te bouwen. Vanwege de ieniemini size van de as enzo, moest het bootje automagisch ook klein worden... 20cm lang om precies te zijn.
Doel van het project: Even mijn kop niet meer bij het inrichten van het huis hebben én een klein RC-bootje voor in de badkuip of vijver van paps ;-)
enfin, Men neme wat triplex en gaat bouwen:
Rompje is op een bouwplankje gelijmd, zodat het hele spul soort van haaks blijft. Verder geen spanten, alleen een dubbelingetje op de hoeken onderin om meer lijmoppervlak te krijgen. Lekker alles kops op elkaar gelijmd.
Een paar randjes een beetje afgerond. Zoals al gezegd: 20 cm lang, en 8 cm breed. Een beetje een langgerekt ontwerp tugje dus.
De opbouw in de lijm, met het dek (met opstaand randje - niet te zien) als mal.
Zo moet het ongeveer worden:
Opbouwtje en motor"steuntje" in de lijm...
Met balpen "dekplankjes" op het dek getekend:
En dit is hoe ver ik nu ben: Schroefasje is ingelijmd, klein as-ondersteunertje geplaatst en de romp is opgeschuurd. Dat moet alleen nog wel een tweede keer om e.e.a. vloeibaar hout vlak te maken. De opbouw staat in de spuitplamuur.
Doel van het project: Even mijn kop niet meer bij het inrichten van het huis hebben én een klein RC-bootje voor in de badkuip of vijver van paps ;-)
enfin, Men neme wat triplex en gaat bouwen:
Rompje is op een bouwplankje gelijmd, zodat het hele spul soort van haaks blijft. Verder geen spanten, alleen een dubbelingetje op de hoeken onderin om meer lijmoppervlak te krijgen. Lekker alles kops op elkaar gelijmd.
Een paar randjes een beetje afgerond. Zoals al gezegd: 20 cm lang, en 8 cm breed. Een beetje een langgerekt ontwerp tugje dus.
De opbouw in de lijm, met het dek (met opstaand randje - niet te zien) als mal.
Zo moet het ongeveer worden:
Opbouwtje en motor"steuntje" in de lijm...
Met balpen "dekplankjes" op het dek getekend:
En dit is hoe ver ik nu ben: Schroefasje is ingelijmd, klein as-ondersteunertje geplaatst en de romp is opgeschuurd. Dat moet alleen nog wel een tweede keer om e.e.a. vloeibaar hout vlak te maken. De opbouw staat in de spuitplamuur.
Laatst bewerkt door een moderator: