Bart's schaal avontuur

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Bartvd, 27 sep 2014.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dat moet men echt niet doen,
    dat is niet eerlijk !!!
     
  2. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Die as zit idd héél dicht bij 3/16".
    En het tandwiel zit idd ook net zo los als de lagertjes.
    Ik denk dat ik de verkoper toch maar een ga horen hierover, want het wordt een beetje veel allemaal.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.621
    Locatie:
    belgium
    Niet slim , komt toch uit . 1 ding weet ik zeker , ik koop nooit meer 2 de hands heli .
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Gewoon laten voorvliegen, en anders een expert meenemen.
    Deze Vario had ik nooit gekocht, en zonder voorvliegen zou hij al door de mand vallen.
    Ik hoop niet voor Bart dat er straks nog meer lijken uit die kast gaan vallen.
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Van mij mag je de naam van de verkoper hier gewoon plaatsen (TENZIJ hij een heel goed excuus heeft....), want iemand die zulke rotstreken levert, daar mag dat best bekend van worden gemaakt....
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou hem wel benaderen over deze feiten.
    Wellicht wil hij wat van de schade vergoeden. Doet hij dat niet maak je zijn naam bekend. Ik gok dat je 100 euro schade hebt. Tuimelschijf is duur maar die heb ik, heckrotorasje heb ik denk ik ook nog wel. Druklagertjes zul je moeten kopen in de winkel.
     
  7. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    hallo,
    Als ik alles bij elkaar tel, met swashplate en flybar (hier is eigenlijk ook nog een issue, de schroefdraad aan de ene kant isprecies platgedeukt, als dit M4 draad moet zijn, kan ik eens opnieuw porberen snijden, anders moet hij ook nieuw) dan zit ik al over de 250 (zonder btw en transport)
    Ik heb de verkoper een bericht gestuurd met verwijzing naar dit draadje.
    Ik heb een financiele tegemoedkoming voorgesteld.
    Voorlopig nog geen reactie. Ik wacht nu nog even af.
    Als er een tegemoedkoming komt, dan laat ik het zo, anders zal ik de naam plaatsen.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou niet aan die fly-bar gaan snijden, geheid dat ie afbreekt tijdens vlucht en dan heb je weer een bak ellende omdat de helie dan ongeveer uit elkaar rammelt door de plotselinge onbalans. Mocht je wat overeenkomen met de verkoper wil ik best de heli onder mijn hoede nemen om hem in orde te maken. Ik ken deze helikopter door en door omdat ik er ongeveer 20 jaar ervaring mee heb. Ik heb ook nog aardig wat onderdelen in huis. Dat kan de kosten nog wat drukken.

    mvg Rene
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  9. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Rene,
    Das heel vriendelijk voor het aanbod. Maar ik zet hem toch liever zelf in elkaar. Ik heb nog lang geen 20 jaar ervaring, slechts enkele jaren met mijn trex 450.
    Maar ik wil het gewoon zelf kunnen. Nu lijkt mij dat niet zo supermoeilijk. De tekeningen zijn zeer duidelijk in mijn ogen.
    Zo heb ik toch al die mankementen gevonden.
    En als ik er niet uitkom dan zijn er genoeg behulpzame mededorummers die willen helpen met raad.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ja, ik merk ook wel uit je posts dat je technish gezien niet van de domme bent.
    Maar de gebreken aan deze heli had je toch deels wel op kunnen merken toen je hem kocht. En dan bedoel ik een slingerende staartrotor, een kromme fly-bar, die dingen vragen om nader onderzoek. Want we praten over een helikopter en niet over een Bart Smit speeltje.
     
  11. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Het feit is dat ik het risico genomen heb om hem te laten versturen. (waarschijnlijk niet het slimste idee, dat weet ik)
    Daarom kon ik het pas zien als toen hem uit elkaar haalde, wat ik, nu dus gedaan heb.
    Ik verwhachte nu ook wel dat er nog extra kosten aan zouden zijn, maar hier zijn er wel heel veel dingen fout.
    Maar goed, we zien wel hoe het verder loopt. Tot nu toe zie ik het nog altijd zitten om er een goede vliegende machine van te maken.
     
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Ah, zo. Begrijpelijk ook als de afstand groot is. Je neemt dan een gokje en in dit geval pakt het verkeerd uit. Wat voor servo`s zitten erin ? en welke gyro ?
     
  13. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Voordat je namen gaat noemen, ik heb het meerdere malen meegemaakt dat de verkopende partij echt niet wist dat er veel aan de heli mankeerde. Vaak ontbreekt het aan kennis en heeft men er gewoon mee gevlogen en heeft men gelukgehad dat er niet gecrashed is of een blad vanaf is gevlogen.
     
  14. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Er zitten geen servos of gyro in. Ook geen motor of andere electronica. Maar dat wist ik wel op voorhand. Deze worden allemaal nieuw besteld. Dus daar geen verassingen (hoop ik)
    Ik heb dus sowieso nog wel een kostenplaatje vooraleer hij zal vliegen. Maar dat is geen probleem. Dit ga ik rustig aan doen.
    @bruteforce: Ik ga er ook wel van uit dat de verkoper niet bewust zoveel fouten erin gestopt heeft. Daarom ga ik nog niet direct namen noemen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Maar ik verwacht wel een reactie op mijn voorstel. Dan weet ik tenminste dat hij van goede wil is.
     
  15. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
    Inderdaad, even reactie afwachten.

    Het moet natuurlijk wel kloppen met het aanbod.
    In mijn zoektocht naar een onderstel en staart kocht ik een volledige skyfox, die viel in mijn begroting voor de paar onderdeln.
    Was helemaal kompleet behalve kap kapot. Kwam van ver, op zicht, van iemand die er geen verstand van had.
    Mijn verwachting was niet hoog, en er zaten ook wat van die foutjes in, mijn overtrof verder mijn verwachtingen.

    Dus 2e hands kopen hoeft niet erg te zijn, mits je maar wel krijgt wat aangeboden is.
    Als het een goed frame zou zijn, moet het ook goed zijn, en anders kan je dus verhaal halen.

    Als deze niet zo duur was, is er nog goed wat van te maken Bart.

    Ik blijf je volgen in ieder geval.
    Die van mij blijft voorlopig nitro, zat er bij.


    Groeten,
    Arie
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    verder suc6 Bart,
    en fair ! dat de voorige eigenaar een chance krijgt,
    misschien was het helemaal niet zo bedoelt,

    trouwens ik koop ook geen 2. hands meer,
    een keer met een zender gedaan,
    tot ik achter kwam, heeft het mij 2 helis gekocht, ander erhaal, maar het was zo.

    maar suc6 !

    groetjes, Uwe
     
  17. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Net nog even de flybar van dichtbij bekeken. Dit is duidelijk geen M4 schroefdraad. Een gewoon M4 moertje past niet op de goede kant. Ik ga die toch maar op de lijst zetten.
     
  18. Tempel

    Tempel

    Lid geworden:
    29 jan 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Brussel
    Bigorion vindt dit leuk.
  19. Bartvd

    Bartvd

    Lid geworden:
    11 sep 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Belgie, Massemen
    Bedankt Tempel,
    Die had ik reeds gevonden.
    Mijn lijstje staat al in het winkelmandje, nog eventjes en mijn bestelling gaat door.
    [edit] Ik denk dat ik hier nog wel verschillende keren de kassa ga passeren:D
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    De baas is Kirsten Zodtner van Vario Team Duitsland, ben ik geweest, jonge jonge ...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015

Deel Deze Pagina