Basic color van Revell

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Mustang, 2 nov 2017.

  1. Mustang

    Mustang

    Lid geworden:
    2 nov 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Roeselare
    Dag allemaal.
    Ik ben nieuw hier, maar het is een oude hobby die ik opnieuw opneem. Ik werk aan een mustang vliegtuig van Revell. Maar ik zit met een probleem, ik gebruik voor het eerst airbrush, maar daar zit het probleem niet. Het zit hem in de primer van Revell, de basic color primer in spuitbus.Niet de aqua dus. Ik heb hetzelfde model al samen geplakt, maar de primer heeft m'n werk volledig teniet gedaan.Dus weg model nr 1. Er kwam teveel primer in een keer uit en de primer is eigenlijk ook te ruw. Opschuren heeft ook geen zin want dan vernietig ik al het detailwerk van het vlietuig (klinknagels, ect.) Welke primer gebruik ik het best voor Revell email verf, die ik niet moet opschuren?
    Grtjes
     
  2. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.230
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi Mustang,
    Spuitbussen zijn en blijven lastig! Niet alleen is de hoeveelheid verf die je opbrengt moeilijker te beheersen, maar spuitbusverf is soms ook agressiever dan verf uit een potje. Kan andere verf aantasten. Waarom je primer niet met de airbrush aanbrengen? Overigens gebruik ik voor enamel verf van Revell of Humbrol vrijwel nooit een primer. Alleen als ik een lichte kleur wil opbrengen (wit, geel) en het model heeft kleurverschillen door het gebruik van verschillende materialen of verschillende kleuren plastic. Het is voldoende om je model voor het spuiten even vetvrij te maken met bijv. een beetje wasbenzine op een doekje. Sterkte met je volgende model! Weer een Mustang?
    Groeten,
    Henk
     

Deel Deze Pagina