batterij houder 5x AA met 2x AA extra optie??

Discussie in 'overige' gestart door G60force, 21 jan 2014.

  1. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    hoi hoop dat ik duidelijk kan uitleggen wat ik zou willen doen...

    [​IMG]

    zoals sommigen gezien hebben, ben ik een Q7 politie auto aan t maken en gebruik daarbij de electra uit een Dickie politie wagen...
    deze gebruikt normaliter 2x AA

    maar de auto 5x AA, dus ben ik bang t spul op de zelfde +/- te zetten als van de gehele auto... ik dacht mogelijk dat t zou kunnen via de door mij getekende optie

    Kan dit? tips (ik wil geen extra batterijen in de wagen)
    (het zou mogelijk netter officieler kunnen via de 5x AA en weerstand ofzo echter heb ik daar helemaal geen kaas van gegeten :p )
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dit kan wel, als de sirene niet al te veel stroom verbruikt. Anders raken de cellen waar de sirene op is aangesloten sneller leeg.

    Je gebruikt wel twee cellen die midden in het pakket zitten. Het is wat meer gebruikelijk de eerste twee cellen vanaf de min te gebruiken.

    De sirene komt dan op de min (bij de meest rechtse "A") en de plus daar rechts van.
     
  3. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Waarom niet?
    De ikea kinderkeuken kookplaat doet precies hetzelfde. Gingen 6aa in, vondt dat wel veel voor 2 lampjes, opengemaakt zit er een pic oid in en de batterijen op de hierboven getekende manier aangesloten
     
  4. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    heheh lol @ NSB (sorry niet met opzet zo afgekort) geinig om er dan zo achter te komen :)

    @NPS: idd goede tip om idd liever begin/eind en op jouw advies zal ik de 2 pakken die grenzen aan de min

    TOP heren bedank! :D
     
  5. G60force

    G60force

    Lid geworden:
    20 mei 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    Leusden
    tis gelukt thnx nogmaals GESLOTEN!
     

Deel Deze Pagina