BEARCAT f8f ESM

Beste forumleden

even mijn nieuwe aanwinst aan jullie voorstellen :

de bearcat f8f van ESM
een wondermooie ARF mag ik wel zeggen.....
de motorisatie wordt een dle-35Ra.
Retracts zullen vermoedelijk, de laatste esm versie's worden (maar pas verkrijgbaar eind januari)

ik zal gebruik maken van de jeti bec2 samen met 2 packs a123.A123 AKKUP. 2300MAH/6,6V 2S REIHEA123

Een aparte enelooppack voor de ontsteking...

Gezien de originele uitlaat behoorlijk luidruchtig is zal deze vervangen worden door hetzelfde homemade rvs uitlaat dat forumlid Wes gebruikt voor zijn zenoah G38...Het zal toch al iets beter zijn.
Een canister in de romp zie ik niet zitten, daar dit toestel niet echt ervoor gepast is, bovendien moet er heel veel neusgewicht bij en dit zou alleen maar erger worden met een romp uitlaat.

Soit, omdat jullie waarschijnlijk allemaal al weten hoe je een servo moet plaatsen en al die kleine spullen, heb ik dat allemaal al overgeslagen.

Vanaf nu kunnen jullie de verdere afwerking volgen van dit mooi toestel....
to be continued...

Je had beter een DLE met zijuitlaat kunnen nemen
Dan had je een mooie halve maan demper naast de motor kunnen plaatsen
die makelijk binnen de kap past
mooi model

De dle 30 heeft een zij uitlaat, maar ik ga liever voor de dle35 met meer vermogen....ik ken 2 personen online die met deze setup vliegen, en alleen maar lof over hebben.....

even mijn opstelling mededelen:

waar ik de rode omlijning getekend heb, zal ik van deze VERLOREN ruimte gebruik maken om mijn benzine tank te plaatsen.Ik vind het nogal een zonde om deze ruimte zomaar leeg te laten.Zo kan ik als ik wil, in de toekomst een smoke installatie in de neus bouwen en de plaats waar nu de originele tank opgesteld staat ,gebruiken voor de dieseltank.

Als benzine tank , zal ik waarschijnlijk deze 500cc petfles gebruiken.Die is toch wat platter dan de originele en kan dus nettjes in de ruimte geplaatst worden
Er is zelfs al 1 aansluiting dan in niet meer moet plaatsen....tank en ontluchtingsnippel komen er natuurlijk ook nog op te staan.

de jeti maxbec2 zweeft boven de pul-pull servo's en de 2 packs a123 batterijen hebben ook voorraan een plaats gevonden:

tips en/of comentaar zijn steeds welkom ;)

Mooi!!

Kijk goed naar de routing van de servo aansluitingen zoals die uit de vleugel komen, zodat deze niet in de aansturing van je hoogteroer komt.

Volkert

De servo aansluitingen die uit de vleugel zullen komen zal ik groeperen via 1mpx stekker, zo geen gedoe met 4 aparte aansluitingen....foto zal wel volgen

Beste ,

Ik heb dit jaar deze vlieger ook aangekocht .

Vliegt super ,in de zomer veel vluchten gemaakt .
Ik heb nog het oude landingsgestel op luchtdruk .
Heb ondertussen de elektrische versie V2 aangekocht .
Ik wist toen nog niet de de derde generatie uit is .
Ik heb de update van V2 naar V3 besteld , daar ben ik op aan het wachten voor ik deze ga vervangen .

Ik vlieg dit toestel met DLE 30 en pitts style uitlaat .
Gaat met een DLE 30 al snel
Batterijen 3 stuks zitten onder motorkap , en ik heb nog redelijk veel lood vooraan in de kap moeten plaatsen .
Succes bij het bouwen en het vliegen .

Grt Johnnyb

@johnnyb:
leuk om te horen zo!
ja de V3's zijn nog maar net te verkrijgen bij TBM in de usa.
Volgens Lindiger zouden deze op voorraad moeten zijn ,eind januari denken ze....

ik hoor dat er veel problemen waren met de v2's, de v3 zouden stukken beter moeten zijn...Laat ons althans hopen.

vertel eens over die 3 pakken batterijen? steek jij de ontstekingsbatterij samen met de ontvanger batterij(en) samen ? dacht dat dit niet mocht omwille van storingen????

@johnnyb:

vertel eens over die 3 pakken batterijen? steek jij de ontstekingsbatterij samen met de ontvanger batterij(en) samen ? dacht dat dit niet mocht omwille van storingen????

Ik zal morgen eens een foto nemen van de motor en batterijen van de bearcat .
Dit jaar ook een ARF giant P 47 van TF ingevlogen , daar heb ik de 3 batterijen ook samen geplaatst onder motorkap .

Voor de ontvanger gebruik ik een emcotec schakelaar voor 2 batterijen .
Voor de ontsteking powerbox schakelaar via de zender aan en uit te zetten .
alleen de ontsteking en batterij hou ik apart .( dit doe ik gewoon uit voorzorg )

Vroeger was mij zender op 35 mhz dan lette ik daar ook op .

Vlieg op nu op 2.4 GHZ nog geen problemen gehad .

Servo' gebruik hitec MG 645 .

Als er nog vragen zijn laat je maar iets weten .

Van de bouw kan ik niet veel zeggen , heb dit toestel van iemand over gekocht ,deze had nog niet gevlogen.
Heb de digitale servo's vervangen .
En wat kleine aanpassingen veranderd van de tank die goed waren door de vorige eigenaar .

Johnnyb

Ik heb het nog gehoord hoor, mensen die de ontvanger batterij en de ontstekings batterij bij elkaar leggen....
Maar voor alle zekerheid.....is dit geen kans op storingen,ook bij 2.4ghz?...anders streek ik ze ook allemaal samen in de motorkap,..!
Zou dat liever doen, want er moet zowiezo gewicht in de neus.....

Ik heb het nog gehoord hoor, mensen die de ontvanger batterij en de ontstekings batterij bij elkaar leggen....
Maar voor alle zekerheid.....is dit geen kans op storingen,ook bij 2.4ghz?...anders streek ik ze ook allemaal samen in de motorkap,..!
Zou dat liever doen, want er moet zowiezo gewicht in de neus.....

Ik heb bij mijn Raven de ontsteking + ontstekingsaccu aan de ene kant van de motordome en de ontvangeraccu's aan de andere kant van de motordome. Natuurlijk met 2.4ghz. Werkt perfect. Er zit ongeveer 15cm tussen ontsteking en ontvangeraccu's.

gezien ik mijn tank iets hoger plaats dan de carbu van de motor, zorgt dit voor problemen met de toevoer van benzine? een teveel, of is dat niet zo bij gas motoren?

gezien ik mijn tank iets hoger plaats dan de carbu van de motor, zorgt dit voor problemen met de toevoer van benzine? een teveel, of is dat niet zo bij gas motoren?

Dit is geen enkel probleem. Een 2-takt benzinemotor zoals wij die in vliegtuigen gebruiken heeft een carburateur met een membraampomp. Die zuigt de brandstof onder elke hoek en elke afstand uit de tank. Sterker nog, als je de ontluchting van je tank dicht laat zitten, zuigt ie je tank gewoon plat.

Met andere woorden: Voor de benzinemotor maakt het niet uit waar de tank ligt of hoe die is gepositioneerd. Voor het vliegen is het natuurlijk wel fijn om de tank dicht bij het zwaartepunt te houden, maar dat maakt de motor allemaal niet uit.

Back