BeastX stap N pirouette direction werkt niet in de rode of blauwe setting ?

Discussie in 'Flybarless' gestart door Yves, 14 mei 2018.

  1. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    Hallo

    Op een Trex450L met Beastx en een spektrum DX9.

    Als ik de setup van mijn standaard beastx of ar7200bx doorloop en op de laatste stap N kom dan blijft de swash niet correct staan, de swash gaat in pirouette steeds op en neer, of ik nu de blauwe of rode setting instel hij doet het niet.

    In welke richting zou het probleem zitten ? De channel assignment ? De servo setup ? of is dit enkel een beastx functie ?

    DX9 heeft de standaard channel assignment, alle servo's op normal (behalve de rudder) en aansluitingen zoals in de beastx handleiding met enkel een spektrum sattelite direct op de beastx.

    Bedankt voor jullie tips !

    Yves
     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Snap je de stap? Hou de heli stevig aan de rotor goed vast, en draai de romp onder de rotor.
    Op het zicht moet dan de swashplate netjes in dezelfde houding blijven staan...
    Dus tov de romp gaat de swashplate inderdaad op en neer.. dat klopt!
     
  3. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    Ok, ik check het vanavond nog een keer, ik zie het wellicht verkeerd.
    bedankt voor je reactie!
     
  4. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    In de rode setting klopt het volgens mij :

    X=====\__> <<<===AUTO=== De heli staat met de neus naar rechts, de swashplate staat met ELEVATOR naar boven (dus \ ), de auto komt van rechts en springt over de schans.
    <__\=====X <<<===AUTO=== De heli staat met de naar naar links, de swashplate staat met de ELEVATOR naar beneden ( dus \ ), de auto komt van rechts en springt over schans.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.948
    Locatie:
    Rotterdam
    die laatste volg ik ff niet..

    Maar dit is o.a. waarom een flybar heli zo lekker simpel is om af te stellen: die doet helemaal niets als er niets op de zender gebeurt.
    een estab (electronische stabilisatie) regelt gewoon veel zelf.
    en haalt bij specifieke figuren zelf al veel ongewenste gedragingen weg.

    Dus.. in een piro figuur waarbij de heli niet helemaal recht staat, zal de swash moeten corrigeren om de heli op zijn plek te houden.
     
  6. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Deze stap is in principe heel simpel, maar gaat te veel woorden kosten om het naadloos uit te leggen.

    Mijn advies:
    Kijk eens naar zo een video op youtube waar ze de stappen uitleggen hoe een BeastX in te stellen. Er zijn genoeg te vinden.
    Dat scheelt mij heel veel getyp.

    In de praktijk kan je ook merken als deze stand goed staat of niet.
    Tijdens de pyroette zal de staart op en neer gaan als de stand verkeerd staat. Niet zo dramatisch dat je crashed ofzo.
     
  7. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    De filmpjes online nog eens bekeken en toch de setting nog een keer moeten omzetten.
    Het idee is dus : het autootje komt van rechts aangereden en springt over de swash, draai je de heli hetzelfde en zo verder.
    Nu staat ie goed !


    1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg
     
  8. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Jaaa. Het autootje gaat nu altijd van rechts mooi over de spring schans (swashplate). Nu staat hij goed.
    Mooie analogie trouwens.
    Nu nog de servokabels netjes wegwerken zodat ze niet de draaiende delen kunnen raken.
    Veel vliegplezier.
     

Deel Deze Pagina