Beginnen met airbrushen

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jasper, 8 nov 2004.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Kan je met een 0,2 nozzle goed gedetaileerde dingen op een 1:10 kap spuiten? Is de 0,6 voor het grotere werk? Bijvoorbeeld een 1:5 kap. En hoeveel verf verbruik je, als je een 1:10 kap wilt spuiten?
     
  2. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Met een potje van Pactra 30ml. kan je ongeveer 1 1/2 kap spuiten.
    Dat heb ik van iemand die het voor de kost doet, weet dus niet hoeveel verf jij en ik nodig hebben :)
     
  3. boris

    boris Guest

    het trekken van slierten staat pactra lexaan verf in potje bekent om,
    oorzaak is dat de verf droogt in de spuit, dus de verf goed verdunnen
    oudere verf praten we over potjes die meer dan tig jaren oud zijn als ze niet geopend worden dan gebeurd er niets mee

    en tuurlijk niet vergeten goed te schudden

    bij de oudere glazen verfpotjes van revell die special voor airbruch is zit een kogeltje in bij de nieuwe niet meer

    ik heb zelf revell enamel kwast verf (ijzeren potjes) in gebruik is al meer dan 15 jaar oud
    enisgte wat ik soms doe is beetje verdunning bij gooien en kan hem weer weer gebruiken om te spuiten
     
  4. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Nou, ik weet niet of jij ooit metalic hebt gespoten van pactra, maar dat dekt voor geen meter. Of ik heb te weinig geduld :roll:

    Daar heb ik wel ruim 1 potje voor nodig.

    Bij niet metalic kan je idd 1 1/2 kap spuiten :)

    Groeten, Thomas
     
  5. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Mooi, weet ik dat ook weer.

    Ik zit nog te twijfelen welke nozzelsets ik moet nemen. Van mensen op school mag ik hun scooter wel spuiten, tegen een leuk prijsje. Dat leek mij wel wat :) Dus daarvoor heb ik de 0,6 m nodig. En voor 1:10 kappen de 0,2 m.

    Klopt dit een beetje?
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kappen kunnen ook prima met een 0.6

    ik denk dat je je een beetje verkijkt, met een 0.6 jan je tot een potlooddun lijntje maken, tot een waaier van 3.5 cm ofzo.

    met een 0.2 is echt een detail punt voor de minescuulste details
     
  7. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Moet je je airbrush na elke spuitbeurt schoonmaken? Op internet zag ik al airbrush cleaner. Is dat niet gewoon remmenreiniger? Net zoals de Corally motor spray.
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.826
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als je lang van je brush gebruik wil maken, moet je hem aan het einde van de spuitdag echt even goed schoonmaken, en dat kan alleen door uit elkaar te halen.

    dit is echt niet veel werk, paar minuten ben je klaar.
    helemaal als je waterbasis lakken gebruikt.

    laat je lak opdrogen in je brush, dan kan je devolgende keer ECHT aan het schoonmaken en dan is het geen pretje :wink:
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    De naald-diameter is volgens mij meer afhankelijk van de verf die je wilt spuiten dan van het oppervlak. Metallics en hele fele kleuren, grotere pigmenten, krijg je (bijna) niet door een 0.2mm naald heen. Hiervoor heb je dus een 0.6 oid nodig. Maar ook dan kun je nog steeds vrij fijn spuiten.
    Kleiner dan 0.2 gebruiken ze volgens mij pas, als je een compleet vergezicht op een nagel wilt spuiten. Maar dan heb je ook de daarvoor geschikte verf en verdunner nodig.

    Rick
     

Deel Deze Pagina