Beginnen

Dag iedereen

Tegen over mij is een mega groot gras veld ik schat 2 voetbal veldenbreed
En 5 voetbalvelden lang en daar zijn soms van die rc vliegtuigen ik wil dat ook wel maar welk vliegtuigje moet ik hebben ik wil het liefst een set voorgemonteerd met afstandbediening enz graag hoor ik van jullie

Mvg sjoerd

( ik ben 14 er is iets fout met me leeftijd op mijn profiel)

Wat zijn je vliegervaringen?
Zo te lezen aan je bericht, denk ik dat je die nog niet hebt.

Als ik jouw was zou ik eerst flink gaan oefenen op een simulator (is hartstikke leuk, geloof me). Want als je zonder ervaring met een rc vliegtuig gaat vliegen (maakt niet uit welke), dat crash je met enige zekerheid. En dat is zonde!

Maar als je dan toch besluit er eentje te nemen, kies dan de Easystar van Multiplex.
Je veld lijkt me groot genoeg trouwens

Beste timmie1000

Oke waar kan je die simulator kopen ik dag aan de wild hawk
Ik heb wel wat vlieg ervaringen met van die silverlit dingen xD

Mvg sjoerd

... ik ben 14 er is iets fout met me leeftijd op mijn profiel ...
Wijzigen in je profiel. Vul dan ook meteen je locatie in, misschien wonen er wel MBF leden bij je om de hoek.
Gebruikersinstellingen (in het tweede blauwe lint)
-> gegevens wijzigen

Ga ook eens een zondagmiddag bij een club kijken/vragen/(vluchtje?). Dan krijg je een goede indruk van wat wel/niet mogelijk is. Voor simulators in het software subforum zoeken/lezen.

Twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs:
www.airtoi.nl/clubs.php3 -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs

In je uppie leren vliegen: vliegclub-rondom-aalsmeer
En het video-helaas van Roel:

Laatst bewerkt door een moderator:
De easystar is een ideaal vliegtuig om mee te beginnen. Deze is ook kant en klaar te koop, helemaal gebouwd en zender erbij. Als je van plan bent om verder te gaan in de modelbouwsport is het wellicht verstandig om apart een zender te kopen (met meer mogelijkheden voor de toekomst) in combinatie met een easystar zonder zender. Er is op dit forum een draadje over de easystar dat voor uren leesplezier gaat zorgen.

Het is verstandig om eens contact op te nemen met de modelvliegclub, daar kunnen ze je wegwijs maken in de modelvliegsport. Want, zelf leren vliegen is niet verstandig. Het kan wel, maar dan ben je wel een aantal crashes verder en waarschijnlijk ook vele euro's armer (als je het vliegtuig dan nog niet uit frustratie in de kliko hebt geflikkerd;))

Beste timmie1000

Oke waar kan je die simulator kopen ik dag aan de wild hawk
Ik heb wel wat vlieg ervaringen met van die silverlit dingen xD

Mvg sjoerd

Ik was 13 toen ik begonnen was met de WH... lekker met afstandsbediening erbij :banana:, 1ste vlucht zonder simtraining heeft 20 sec geduurd :nooo:. Dan besefte ik eigenlijk dat ik gewoon groot speelgoed had gekocht :???: Nu mijn WH is nu wel verkocht. Maar moest ik opnieuw beginnen (met het beperkte budget; ik weet het..) had ik liever een 200 meer uitgeven en een 1.6 meter motor kist en een degelijke zender gekocht, met een goede lader... (reken op een 400-500 euro) Ik weet het is een groot bedrag voor je leeftijd. Was het voor mij ook :wink: Maar ben nu wel tevreden dat ik het heb gedaan. Heb een goede zender, ik vlieg nu al 2 jaar bij een club, heb wat kisten staan. Kan wel een namiddag vliegen:banana:. Spulletjes van silverlit zijn echt niet te vergelijken met wat je nu aan begint...

Of je kan zelf een maken, op het topic beginners staat dit : http://www.modelbouwforum.nl/forums/beginners/106248-hoe-bouw-ik-zelf-een-trainer-als-beginner.html

Hij heeft nog een setje liggen denkik. En is gewoon perfect om mee te beginnen. Ga naar een club , neem wat lessen aan de kabel. En je hebt er een mooie hobby bij :wink: En bespaar jezelf de teleurstelling die ik heb gehad 2 jaar geleden :wink:

En je kan ook eens naar een Easy star kijken (heb ik ook, maar heeft ailerons (kleppen in de vleugels) en een brushless motor)

Linkje : http://www.modelbouwforum.nl/forums/beginners/81087-multiplex-easystar-deel-2-a.html

Een EZ heb je vanaf 50 euro nog 2 servo's (of 4 als je ailerons wilt) ga voor die HXT900 bij hobbyking : www.hobbyking.com een 2200 KV inrunner met een 6x4 propje en een 30 AMP ESC. En daar ben je wel even zoet mee. Ik woon in BE dus ik kan deze zender door de douane niet laten overschepen : http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8992 Deze doet het goed en is HEEL goedkoop, wat weer goed uitkomt voor je kleine budget :)

Dus zo'n EZ met die zender en alles erbij dus met 2 batterijen (lipo: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8932 ) kun je makkelijk onder 250 EURO zitten, en heb je ook goed spul (vergeet geen lader) , Zet hem inelkaar, lees hier nog wat door op het forum enzo. Ga naar een club in je buurt waar andere mensen met hun kisten vliegen (je gaat je ogen niet geloven dat zoiets bestond xD) je leert veeeeeeeeel dingen bij, op elektrotechnisch vlak. En als je het een beetje onder de knie hebt (gaat redelijk snel met begeleiding) kun je in de zomer uren wat op je voetbal veld vliegen :D

Maar doe de eerste vlucht bij een club om alles te laten afstellen en uit te trimmen :)

Nog even over die zender (hij heeft wat kinderziektes maar zijn allemaal te verhelpen : http://www.modelbouwforum.nl/forums/model-elektronica/126346-turnigy-9x-9ch-transmitter-w-module-8ch-receiver.html

Je kan niet meer reageren op dat topic want het is gesloten :p

Probeer het niet alleen, is ook heel gevaarlijk (heb al props door mijn vinger gehad) en je eindigt zoals Roel in het filmpje hieronder...

Greetz

Andere leuke optie is de minimag van multiplex.. maar voordat we allemaal kisten gaan noemen, wat is je budget?

Beste iedereen sorry dat ik wat laat reageerde maar mijn budget is rond de 100
Dat vind ik best ik woon rhoon is daar een club in de buurt

Mvg sjoerd

voor 100 euro is je keuze heel erg beperkt.
Een ander redelijk crash-bestendig vliegtuigje is de nine-eagles sky-runner (99 euro).
Maar wel wat aan de kleine kant en rdelijk snel om mee te beginnen.

verder een hele goede sim: nieuwe-gratis-sim-r-c-desk-pilot

Misschien een stapje hoger dan de Silverlit-bakkies en toch nog klein en goedkoop: een Minium kistje. Amper te vliegen bij wind maar het is ook een kunst om die kistjes flink te laten crashen.

De Easystar is echt een prima ding, maar ik zou 'm voor een beginner van zijn leeftijd niet aanraden, vind dat eigenlijk gewoon een slecht advies.

Reden hiervoor is dat de Easystar te makkelijk is, te snel gaat vervelen. Hij is 14, in mijn ervaring leert iemand van die leeftijd, die ook al wat met silverlit spul gevlogen heeft, binnen een paar vluchten vliegen met een easystar en na een vlucht of 10~15 zijn ze er op uitgekeken. Dan kom je al aan het verbouwen, grotere motor er op, rolroeren, enzovoort, maar het blijft behelpen, het blijft toch een Easystar.

Dan ben je met de minimag beter geholpen, of iig. met een kistje wat standaard al rolroeren heeft en meer als sports kistje bedoeld is.

De Easystar is echt een prima ding, maar ik zou 'm voor een beginner van zijn leeftijd niet aanraden, vind dat eigenlijk gewoon een slecht advies.

Reden hiervoor is dat de Easystar te makkelijk is, te snel gaat vervelen. Hij is 14, in mijn ervaring leert iemand van die leeftijd, die ook al wat met silverlit spul gevlogen heeft, binnen een paar vluchten vliegen met een easystar en na een vlucht of 10~15 zijn ze er op uitgekeken. Dan kom je al aan het verbouwen, grotere motor er op, rolroeren, enzovoort, maar het blijft behelpen, het blijft toch een Easystar.

Dan ben je met de minimag beter geholpen, of iig. met een kistje wat standaard al rolroeren heeft en meer als sports kistje bedoeld is.

Als hij met die die EZ na 10vluchten het beu is moet ie zelf weten. Een minimag kun je niet RTF kopen dus dat valt uit zijn budget. Minimag kan hij ook niet besturen zonder enige begeleiding.

Mijn persoonlijke advies voor hem: Spaar nog wat door.

Als hij met die die EZ na 10vluchten het beu is moet ie zelf weten. Een minimag kun je niet RTF kopen dus dat valt uit zijn budget. Minimag kan hij ook niet besturen zonder enige begeleiding.

Mijn persoonlijke advies voor hem: Spaar nog wat door.

Ik mag er 1 uit kiezen het budget maakt niet uit zijden me ouders wat is een goede rc vliegtuig geen EZ want die kies ik als ik er niet uit komt

Mvg sjoerd

Neem maar de Easystar van MPX.

Heb je een model wat perfekt vliegt en waar je lang plezier van kan hebben .

Hij is bij schade goed te repareren en je krijg er de onderdelen voor.

Duizende piloten vliegen er mee , en niet alleen beginners .;)

En op elke club kunnen ze je er mee leren vliegen.

Mvg Johan

Back