Beginner drifter. Welke auto?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door -Sam-, 30 jan 2014.

  1. -Sam-

    -Sam- Guest

    Hallo allemaal,

    Ik ben al een hele tijd geïntereseerd in driften en ik zou nu zelf een drift auto kopen. Dan is nu de vraag van welke auto koop ik het best? Ik dacht aan een
    HPI E10? Is dit een goede auto voor een beginner?

    Mvg, sam
     
  2. -Sam-

    -Sam- Guest

    Ik heb ook gehoord dat de sprint 2 drift ook voor beginners is maar ik zou graag jullie mening horen. Welke auto is het beste voor een beginner drifter? willen jullie AUB antwoorden want ik zou graag de beste voor een beginner hebben en ik wil geen miskopen doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2014
  3. Marco0499

    Marco0499

    Lid geworden:
    15 feb 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Noord-brabant
    Hey!

    Ik heb zelf een tt01e gekocht om mee te beginnen.
    Ik heb voor deze gekozen omdat ze prijstechnisch interessant zijn en omdat er veel en goedkoop onderdelen voor zijn.
     
  4. -Sam-

    -Sam- Guest

    Aahn danku ik heb gekeken naar het model geken en ik ben van plan om het te kopen 'aar kan je my een goede site geven waar ik het kan kopen?

    Danku, sam
    Ps: sorrie voor de spelfouten.
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Site voor de auto zelf weet ik zo niet maar wil je upgrades dan kan je eens kijken bij asiatees.com
    Zeker kijken naar de alu middenas,zeer goeie upgrade.
     
  6. -Sam-

    -Sam- Guest

    Aahn inderdaat danku en ik heb eens gekeken naar een site maar ik vind alleen zo een bouwpakket waarbij ik de zender nog eens appart moet bijkopen en ikzelf ben redelijk goed in modelbouw maar het probleem is dat als ik iets fout doe dat ik er niet direct uitgeraak en dan begin dingen uit elkaar te doen en dat het dan helemaal niet meer werkt. Ik heb ook rondgeken naar de verschillende modellen en ik zag vooral een bmw kan die tamiya tt-01 of tamiya tt-05 ook in het model van een nieuwere soort bmw of in het model van een audi?

    Alvast bedankt en weeral srr van de spelfouten ik ben van afkortingen te type.
     
  7. 187RC-NMGN

    187RC-NMGN

    Lid geworden:
    20 jan 2012
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Nijmegen
    Op Marktplaats zijn genoeg TT-01's te vinden, met en zonder upgrades.
    Seidel is ook een leuke winkel met veel onderdelen.
     
  8. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Inderdaad, kijk eens naar een 2dehandsje. Bijna allemaal hebben ze wel iets van upgrades en dan vooral die alu midden as. Body's passen over het algemeen allemaal, als ze maar 190 of 200 mm zijn. En dat zijn er veel ;)
     
  9. -Sam-

    -Sam- Guest

    Dus als ik het deel met de motor koop dan kan ik er bv. het model van een audi erop plaatsen. ;) danku ik ga eerst kijken naar een nieuwe tenzij jullie zeggen dat ik beter een 2dehandsje koop vanwege de upgrades?
     
  10. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Hey

    Ik heb hier een heel mooi starterschassis staan dat ik weg doe:
    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

    Heb hem eind december 2012 gekocht en maximaal 20x mee gereden.
    Is opgebouwd en afgesteld met behulp van ervaren drifter (Doet dit jaar weer mee aan het EK D1:10)

    Alles wat je nodig hebt zit er bij behalve zender en ontvanger.
    Deze set gebruik ik zelf:
    Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx ( EU Warehouse)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  11. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Inderdaad, gewoon een rollend chassis kopen en dan elektronica zelf kiezen. Kan je redelijk goedkoop gesteld zijn. Ik zou wel opteren voor brushless,2.4ghz en lipo. Kost wat meer maar heb je in de toekomst zeker geen spijt van. En de chineesjes van hobbyking hebben wel leuk geprijsde spullen op dat vlak.voornaamste is eigenlijk een deftige lader, heb je jaren plezier van! Als 2de een goede zenderset.Ik ben blij met spektrum maar er zijn er zeker voldoende anderen ook.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Wordt voor driften niet meestal brushed aanbevolen? Het hoeft niet snel, en regelt vaak net wat soepeler, tenzij je sensored brushless neemt.
     
  13. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Zou ik niet weten eigenlijk,deed het zelf met brushless in de tt01 en ging meer dan goed.
     
  14. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Heb er orgineel een 27t brushed in de e10 zitten hpinr hpi1044
     
  15. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    ik gebruik een latrax rally :)
    prima om te driften. maar dan wel voor de lol.
    is een 1/18...
    lowbudgetwagentje
     
  16. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  17. -Sam-

    -Sam- Guest

    dus aan al jullie reacties te lezen is het het beste dat ik eerst het bouwpakket met de motor enzo koop en daarna de brushless erin instaleer en dan een karosserie van bv. een audi erop plaats?
     
  18. -Sam-

    -Sam- Guest

    het beste s dus gewoon een bouwpakket te kopen van een tamiya tt-01 en dan er een brushless insteken?
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Voor driften is brushless niet echt nodig, het enige voordeel is dan dat je minder onderhoud aan de motor zal hebben, maar dat onderhoud valt bij driften toch al enorm mee.
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Brushless is misschien niet nodig voor fun driften, maar om op competitieniveau mee te komen zul je er toch aan moeten geloven.

    Een tt01 is nou ook niet bepaald het meest geschikte chassis om te driften, maar het is wel mogelijk om ermee te driften.

    Een TA05 is al een stuk beter geschikt en qua nieuwprijs zit ie niet eens zo heel ver van een tt01 af.
     

Deel Deze Pagina