[Beginner] Opknapper op de kop getikt, alle info welkom

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Xantip, 8 aug 2018.

  1. Xantip

    Xantip

    Lid geworden:
    18 jun 2018
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Oldenzaal
    Om wat (ver)bouw ervaring op te doen voor ik een hele kit ga bouwen heb ik een geinig zwevertje op de kop getikt. Nu zijn er de nodige bouwfouten mee gemaakt en moet de bespanning opnieuw, maar dat is nou juist waarvoor ik hem heb gekocht. Maar nu ben ik benieuwd of iemand weet welke zwever van welk merk dit eigenlijk is, misschien zelfs wat documentatie heeft erover en/of het punt weet waarop ik hem straks moet uit balanceren.
    Dit alles heeft geen haast, want het zal wel een winter projectje worden vermoed ik.

    Hieronder de foto's van dit duitse polyester rompje met beroerd bespannen (140cm) vleugel:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Geen idee welke zwever het het is maar wel wat tips/opmerkingen:
    • de vleugel bespanning is mogelijk goed te herstellen: schoonpoetsen en met een strijkijzer de folie weer glad 'strijken'. Met wat warmte komt dat grotendeel wel goed, behalve de beschadiging, daar moet een nieuw stukje op.
    • Er steekt een stukje pijp/buis/buitenmantel stuurkabel uit de romp achter/onder de vleugel. Mogelijk dat dat bedoeld is voor een 2,4 GHz antenne. Dat is dan zinloos want de romp is van epoxy en dat schermt het 2,4 signaal niet af. (koolstof wel).
    • de romp vraagt wat meer tijd, aandacht en liefde.
    Met een paar uurtjes tijd en wat geknutsel valt hier best weer een leuk vliegend 'tuigje' van te maken.

    groet,

    Erik
     
  3. Xantip

    Xantip

    Lid geworden:
    18 jun 2018
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Oldenzaal
    Allereerst bedankt voor het reageren, wordt oprecht gewaardeerd.

    Op zich een goede tip, maar wil graag wat ervaring opdoen met het bespannen dus ga hem denk ik toch strippen.

    Hier ging de 35mHz antenne naar buiten :)

    Samen met het binnenwerk van de romp ook het hoogte en richtingroer, want die uitslagen zijn belabberd en kunnen tegen elkaar aankomen.

    Dat was inderdaad de bedoeling :)
     

Deel Deze Pagina