Beginner zelfbouw

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door duimpje27, 6 sep 2017.

  1. duimpje27

    duimpje27

    Lid geworden:
    6 sep 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    zeebrugge
    Hallo allemaal

    Na jaren stil liggen zou ik toch het modelbouw opnemen. Ik heb beperkte ervaring. Namelijk de neptun en odin van robbe opgeknapt... zelf wel talloze revell doosjes gebouwd vroeger. Maar met rc modelbouw niet veel ervaring dus. Maar daarvoor ben ik op de goede plek hier .

    Is het doenbaar om als beginner met quasi nul ervaring te beginnen met een spantenplan en dit tot een werkend rc model af te bouwen? En zo ja heeft iemand een spantenplan van een beginner model? Liefst een sleepboot of vissersvaartuig. Ik werk zelf als visser dus daarmee de intresse voor dit soort scheepjes...

    Mocht dit echt niet te doen zijn, is een bouwdoos ook een optie. Maar de beginnermodellen die ik vin zijn niet echt mijn ding. Meestal te simplistisch.

    Alvast bedankt voor de hulp
    Groeten
    Duimpje
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hangt echt helemaal van je vaardigheden en geduld af, maar onmogelijk is het beslist niet.
    Maar je kunt ook een romp (evt. plus tekening) kopen, dan heb je de grootste hindernis (het bouwen van de romp op spanten) omzeild, en de rest is dan nog steeds geheel "eigenbouw", hetzij volgens tekening, hetzij dat je alles naar eigen inzicht (foto's van een bestaand schip o.i.d.) zelf maakt.
     
  3. duimpje27

    duimpje27

    Lid geworden:
    6 sep 2017
    Berichten:
    18
    Locatie:
    zeebrugge