Beginnersadvies

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door robwestland, 20 feb 2017.

  1. robwestland

    robwestland

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik wil graag mijn vliegtuigen gaan spuiten i.p.v. met Oracover te beplakken. Het gaat om modellen tot 4m spanwijdte. De grootste aangesloten delen zullen maximaal 1,5m zijn met een breedte van 25cm. Het gaat dus om oppervlakten tot max. 0,5m2.
    Maar ik zal ook kleinere delen gaan spuiten, letters, afbeeldingen en oppervlakten van enkele cm2.

    Ik heb begrepen dat ik ongeveer 2 Bar druk nodig hebt, maar ik ben er nog niet achter hoeveel liter per minuut ik nodig heb. Ik heb ook in de winkel even mogen proefspuiten met een nozzle van 0.3 en dat is volgens mij vrij klein om grote(re) oppervlakten mooi strak mee te krijgen. En mocht het wel lukken dan zal het veel tijd kosten denk ik.

    Het zal ook niet nodig zijn om maandelijks iets te spuiten. Het gaat om enkele vliegtuigen per jaar.

    Dus hierbij mijn vraag. Wat voor compressor heb ik nodig?
    Ik heb de Sil-Air TC108 (3.8 bar, 15l, ?? nozzle) gezien (is dat dezelfde als de Werther TC108?) voor € 130,--
    En een Iwata Smart Jet (4 bar, 20l, max 0.3 nozzle) voor € 255,--

    Als ik dus met 0.5 nozzle wil spuiten dan zijn deze dus te klein. Heb ik 0.5 nodig en wat voor compressor?

    Rob
     

Deel Deze Pagina