Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door wicky, 8 aug 2013.

  1. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Filmpje twijfels.

    Frank,

    Bij nader inzien kan ik op het door jou gemaakte filmpje niet je directe probleemstelling herkennen.

    Naar mijn bescheiden mening wordt de vleugel niet geheel, of niet nauwgezet tegen de vleugelzitting aangebracht , alvorens deze in de zitting te drukken...

    Ik zeg erbij , misschien zie ik iets wat "een ander" anders ziet. of zie ik iets over het hoofd...dus :

    Bel mij even op kantoor : 0318-754825 , en we helpen je van jouw probleem af.

    Met vriendelijke groeten,
    Hans JAPM Witjes
     
  2. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    We staan in FMT

    Het Duitse FMT heeft onze FOKKER MERCURY ARF kit aangekondigd !

    [​IMG]

    Daar mogen we best trots op zijn .

    Met vriendelijke groeten,
    Hans JAPM Witjes
    DUTCH AUTHENTICS LIMITED
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Gerard17

    Gerard17

    Lid geworden:
    15 sep 2014
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Geesteren(O.v.)
    Beste Henri ,

    Ik zag je berichtje over de FK 58.
    Ben zelf ook bezig met het bouwen van ee statisch model 1:25. Ik heb het geraamte al bijna klaar. Maar ik mis ook wat gedetaileerde tekeningen. Heb zelf wel een tekening gemaakt van de romp, maar ik heb nog veel vragen waar ik graag antwoord op wil hebben. Kunnen jullie mij daar bij helpen ?
     
  4. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Vroeg me af of er al foto's of filmpjes zijn van de verkochte modellen.

    Hoor helaas hier op het forum niet meer zoveel erover....

    Het zal toch niet na een aantal uitgeleverde modellen afgelopen zijn?

    Groetjes pascal
     
  5. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik vraag me ook af wat de vorderingen zijn
    ik hoop dat dit echt goed van de grond gaat komen
     
  6. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Het gaat prima met ons project jonges @

    Inderdaad , even wat gas terug genomen ivm een akkefietje wat we even hebben moeten uitzoeken...

    Er bleek bij nadere studie een iets teveel aan materiaal te zitten aan de binnenzijde van een vleugelmond, waardoor de vleugel er aan één kant niet goed in kon.

    De FOKKER G1 komt, letterlijk aan figuurlijk prima van de grond.....gezien de testvlucht afgelopen maand..
    Voorts schrijft Jan Melchior (Modelbouw Aktueel) een bouw recensie , welke wij niet schromen te delen met al onze MBF vrienden ! En mocht iemand dit missen , dan kan hij deze lezen in het nader aan te kondigen Modelbouw Journaal. Met de redactie is afgesproken dat één editorial gemaakt wordt met een geschreven recensie van het bouwen, en één recensie met het (brandstof) vliegen van het model.

    Winkels waar het model sinds kort verkrijgbaar is zijn ondermeer : Hobby inn Waalwijk, Dinnissen Modelbouw Overloon, Top RC Uden , RC - Addict Ammerzoden , Rijksweg 60 in Duiven.
    Een aantal zaken hebben een demokist ingepland , om deze gebouwd te kunnen laten zien.

    Bij al deze vakhandelaars kan men ook terecht voor de electronica , en eventuele aandrijving !

    Men is gecharmeerd van de kwaliteit ....we horen eigenlijk niet anders.....lees hieronder alvast een voorproefje....


    FOKKER G-1 “Jachtkruiser” ARF size.60
    (Dutch Authentics Limited)

    In Augustus kreeg ik de reeds lang verwachte exportverpakking met een Fokker G1 “Jachtkruiser’ schaalmodel thuis bezorgd. Dit klassieke model is het eerste model in een hopelijk lange reeks kwaliteits schaal modellen, uitgebracht door Dutch Authentics Limited in samenwerking met het gerenomeerde bedrijf SINOMATCH bv in Ede.
    Dutch Authentics Limited heeft het lef gehad om in de redelijk verzadigde markt van modelbouwvliegtuigen een houtbouw ARF schaalmodel van dit relatief complexe toestel te ontwerpen, en is duidelijk van plan het duurdere (schaal) segment op deze markt in te gaan vullen. En gezien de kwaliteit van dit model zou dat best wel eens kunnen gaan lukken.
    Na het openen van de zeer degelijke doos zaten daar alle onderdelen perfect verpakt en geborgd in plastic en tape. Zelfs door het plasitc heen was al te zien dat dit een kit van uitzonderlijke kwaliteit was, iets wat nog verder werd onderschreven na het uitpakken van alle onderdelen. Alles ziet er erg doordacht uit en is gemaakt uit werkelijk perfect lasergesneden hout, schitterend afgewerkt met een voor mij onbekende folie, en mooi mat in camouflagekleuren gespoten. De cockpitkap is ook geschilderd, en wordt met magneetjes vastgezet op de romp. De hoofdvleugeldelen worden gedragen door een degelijke aluminium buis. Verder is er de achterste geschutskoepel/dome, een glasvezel neus en een zak met het vaste landingsgestel, wielen, controlhorns, links, twee brandstoftanks, boutjes en moertjes meegeleverd.
    En daar stopt de levering, de rest moet door de gebruiker zelf worden aangeschaft, zoals de aandrijving en de (7) servo’s, een eventueel intrekbaar landingsgestel en mogelijke later te verkrijgen (is nog in ontwikkeling) bommenluiken, cockpit inrichting, en dergelijke.

    Lees de verdere bevindingen van Jan Melchior in de komende uitgaves van Nederlands oudste Modelbouw magazine , wat trouwens HARD doorwerkt aan vernieuwing ! Kopen dat blad !

    Wordt vervolgd ,

    Wicky.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
  7. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.119
    En hoe is dat 'akkefietje' nu opgelost? Is nogal belangrijk dat de vleugels wel passen.
     
  8. Thebigred1

    Thebigred1

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Onna
    Je weet toch dat je met Duct-Tape alles voor- en aan elkaar krijgt??? ;) :p :cool:

    Greets,

    Marco
     
  9. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Beetje flauw....doet het product en de man geen recht....
     
  10. Thebigred1

    Thebigred1

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Onna
    Sorry, het was echt als grapje bedoeld.

    Het product wat Hans heeft neergezet, heb ik zeker wel bewondering voor. Sterker nog, het is dat ik verreweg het budget niet heb, maar anders was ik 1 van de eerste geweest die de G1 gekocht had.
    Nu we het er toch over hebben, ik vind het ook zeer knap en gedurfd om in deze tijd waarin al giga veel ARF modellen op de markt zijn toch met iets nieuws te komen.

    Nogmaals, het was niet om iemand af te zeiken, maar gewoon een leuk bedoelde opmerking.

    Groet,

    Marco
     
  11. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    @Christiaan Vis

    Door met een hobbymes een stukje hout weg te halen wat de boel blokkeert, los je dit op. (In de handleiding is hiervan intussen melding gemaakt).

    Met vriendelijke Groeten ,
    DUTCH AUTHENTICS LIMITED
     
  12. frankmim

    frankmim

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Almere
    Nou, ik wil dit graag wat nuanceren,

    Bij de eerste doos die ik ontvangen had bleken de motorgondels niet helemaal secuur verlijmt te zijn. Hierdoor zat er wat hout van een spant in de weg waardoor de vleugel onder andere niet paste. Dit was niet het geval bij het 2e model wat ik kreeg, die was wat dat betreft goed. Echter door de V-stelling van de vleugel en doordat de vleugel ver in de staartboom ingeschoven moet worden, zal de vleugel bij het inschuiven tegen de huid van de staartboom aan komen en er dus niet in te schuiven is. Dit is te verhelpen door eerst de vleugel in de staartboom te steken en daarna gezamenlijk over de buis te schuiven. Dat is echter alleen een goede optie als je het model zo wil bouwen waarbij je hem helemaal uitelkaar gaat halen om hem op te bergen. Voor mij was dat geen optie aangezien ik het model zo wilde bouwen dat de romp met staatbomen (met motorgondels) en stabilo als 1 geheel zou blijven zodat ik enkel de vleugels demontabel zou hebben. Daarmee kan je, op de ailerons na, alles permanent aansluiten.
    Verder wilde ik ook graag retracts inbouwen. Helaas blijkt hier bij het ontwerp niet op te zijn voorzien zodat er geen voorbereidingen zijn getroffen voor montage van de optionele retracts. Misschien in een volgende versie? Evengoed zijn die dan natuurlijk nog steeds te maken maar je moet iedere staartboom daarvoor wel stevig verbouwen om een voldoende sterke constructie te krijgen om de “klappen” op te kunnen vangen.
    Ook nog een puntje van aandacht is dat de kist in een matte lak is gespoten. Ik meen dat Hans het daar wel eerder in dit draadje over heeft gehad maar de foto’s van de testmodellen en ook op de doos laten een hoogglans lak afwerking zien. Dat krijg je dus pas door eerst de decals te plakken en daarna met hoogglans af te lakken, als je dat wil natuurlijk. Mat ziet er ook mooi uit.
    Evengoed verwachtte ik van een kist in deze prijsklasse niet dat ik met een mes of dremel aan de gang zou moeten om de diverse onderdelen passend te moeten maken maar dat deze gewoon passend zouden zijn. Ga je in de huid van de motorgondels snijden om de vleugels als laatste te kunnen plaatsten (wat evengoed kan) dan blijf je met een grote kier zitten tussen de vleugels en de motorgondel. Als je dat geen probleem vindt is het natuurlijk ook goed.
    Evengoed, ik heb de doos teruggebracht en keurig het aankoopbedrag terug gekregen. Nu staat er een prachtige stearman PT-17 op de bouwtafel met een mooie 7cyl stermotor.
    Ook leuk.
    Ik hoop dat bovenstaande helpt om een goede keuze te maken. De G1 is een schitterende kist en het model ziet er ook prachtig uit. Het is maar hoe je hem bouwen wil en wat je van een product met bijbehorende prijs verwacht.

    Gr Frank
     
  13. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Een militair vliegtuig in hoogglans? :confused:
     
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    het prototype was hoog glans en de kleuren klopte nog niet
    het productiemodel is gespoten en daar kloppen de kleuren wel van
    ook zijn de productiemodellen mat
     
  15. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Ja, dat is toch goed? Bij Frank's reactie dacht ik, waarom zou je een hoogglans model willen? Glimmende camouflage is niet zo handig, he? :rolleyes:
     
  16. frankmim

    frankmim

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Almere
    Nee Henri, je hebt gelijk, dat wil ik ook niet maar op de doos wordt kist met hoogglans lak afgebeeld, dat is dus niet wat er in de doos zit. Misschien wat muggenzifterig maar het schept m.i. onnodig verwarring bij de aspirant koper, zeker als die op afstand gekocht wordt via bv het internet.
    De G1 hoort zeker mat te zijn.
     
  17. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
  18. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Het is zo akelig stil rond de Fokker. Is er nog steeds geen afgebouwd?
     
  19. Dranac

    Dranac

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Heemstede
    vleugelproblemen G1

    De genoemde problemen van Frank over het opsteken van de vleugel uiteinden heb ik niet zo ervaren. Mijn G1 staat compleet op mijn tafel, en is in blije afwachting van de twee benzinenmotoren. Het model zonder de vleugeluiteinden past prima in mijn Volvo, en ik ervaar geen problemen met het opsteken van de vleugeluiteinden op de vleugelbuis, en ook niet bij de motorgondels. Wel even opletten op de kwalitiet van de inslagmoeren die de vleugeldelen fixeren, ik heb ze vervangen door moeren met een betere schroefdraad.

    Betreffende een recommendatie over de optionele accesoires ben ik het eens met de reacties dat hetintrekbare landingsgestel en een cockpit interieur de 1e prioriteit hebben.:D
     
  20. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Wederom Fokker G1 kits uitgeleverd

    Afgelopen week wederom kits uitgeleverd naar diverse winkeliers in Nederland ,
    o.a 2 Brothers in Bussum, Modelbouw Bloemendaal , en Hobby Techno Timmerhuis te Winterswijk.

    De verkoop begint leuk op gang te komen. Momenteel worden nog meer gespecialiseerde vakhandelaren in Nederland bezocht

    Op Zaterdag 8 November houdt Modelbouw de Kombuis in Barneveld een inloopdag , alwaar wij aanwezig zullen zijn met een model-exemplaar , en de nodige kits, alsmede informatie voor mede-hobbyisten.

    mvr gr
    Dutch Authentics Limited
     

Deel Deze Pagina