Belgian Team goes Joe Nall 2010

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door JVDO, 23 mei 2010.

  1. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Joe Nall (2010 Joe Nall Week) is zowat de grootste modelvlieg event in de wereld.
    Het is geen airshow, geen wedstrijd maar gewoon een flyin, waar je dus vrij kan vliegen op verschillende flight lines (Main FL, 3D FL, Electric FL, Heli FL, Float FL,...) met allerlei verschillende vliegtuigen. Dit jaren waren er net geen 1000 geregistreerde piloten.
    Als je weet dat de grootste events in Europa misschien maximum 300piloten hebben is dit echt HUGE. Last but not least; deze event is duurt een gehele week :).

    De Event gaat door op een prive vliegveld van Mr. Pat Harness in Woodruff, SC (USA). Het is een prachtig en mega groot domein, op deze manier kun je op elke flight line vliegen zonder last van de andere flight lines. Zo ligt bv de 3D flight line 2km van de main flight line.

    Dit jaar besloten Wannes, Paul en ikzelf de reis te maken en we hebben er geen spijt van.
    We vlogen van Dusseldorf naar Atlanta en dan naar Greenville, goed voor ongeveer 11-12uur vliegen. Na 1 dag Greenville kwam Chris Hinson (Extreme Flight RC) ons op zaterdag ophalen om naar het veld te gaan, ongeveer een 30min van Greenville. Tot woensdag hadden we een rental car dus deden we wat road trips in de buurt etc. Vanaf Woensdag bleven we dan op het veld waar er natuurlijk heel wat te beleven valt.

    Fred van Higher Plane Productions ( HigherPlaneProductions - Worlds Greatest RC Video ) Kon enkel de eerste en de laatste dagen komen filmen omdat hij vast zat met zijn werk gedurende de week. Hij liet ons een easystar, 48" EXP en bruckmann yak achter + 1hd camera en 1 mini hd camera voor op de vliegtuigen. Big fun!

    Higher Plane Productions is een bedrijf die alle grote events(Joe Nall, SEFF, ETOC, Tucson aerobatic shootout, XFC, ...) in de US gaat filmen in HD, het zijn super video's die een mooi beeld geven van de events. Ook is een perfect voor competitie piloten om freestyles te bekijken van amerikaanse top piloten etc. Het is niet gratis maar veel goedkoper dan DVDs te kopen van 1 bepaalde event. Hij vertelde ons dat hij misschien in de toekomst ook Europese events zal komen "coveren". Ik heb al een flight pass account sinds 2008 en heb er nog geen minuut spijt van gehad. Hier kan je enkele "sample videos" bekijken: Gallery: FREE samples in QT7 High Definition

    Naast heel wat vlieg video's van de joe nall event zullen ook al de video's van onze avonturen zullen dus op flightpass te bewonderen zijn.
    De video's gaan niet alleen over het vliegen maar ook gewoon over het verschil tussen Europa en de US etc. Een groot deel gewoon "zever" (zoals we dat hier in Belgie noemen :) )

    Enkele zullen ook via 3DCollege.be tezien zijn, dit is er 1 van:

    Het zijn enkele shots van onze road trip naar Asheville, er zitten wat stukken in over Belgisch Bier in de US, Getting lost once again, Nascar racing :), Rain @ Joe nall -> Strange!
    http://www.3dcollege.be/videos/joenall2010/JoeNall10_Y1_08_AshvPt2b-H264.mov


    Ook al onze foto's kan je nu reeds bekijken op picasa :
    Picasa Web Albums - Jens - Joe Nall 2010

    Een volledig verslag zal binnenkort op onze website www.3DCollege.be verschijnen.

    ps: Op de event zijn ook heel wat "vendors" aanwezig, ze stellen veel nieuwe producten voor op deze events oa de vess balance ring.
    Meer daarover later...

    Jens
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    weer nen exp naar de kl**** :p
    neen echt vet! zo een omgeving, zo een organisatie pfft :)

    filmpie aan het komen:)
     
  3. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Eclipse; Inderdaad, het was een nieuwe EXP. RJ (die de exp bouwde voor Fred) had niet alle links vastgedraaid omdat hij dacht dat Fred die toch zou losdraaien om geen sub trim te moeten gebruiken. Helaas was Fred dat vergeten, wij gingen vliegen en in de 3de vlucht kwam de hoogteroer "stang" los van de servo... bye bye exp :)
     
  4. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Laatst bewerkt: 23 mei 2010
  5. Dennis Dierckx

    Dennis Dierckx

    Lid geworden:
    27 feb 2006
    Berichten:
    1.261
    Locatie:
    Gierle - Delft
    *jaloers*
     
  6. rc-addict

    rc-addict

    Lid geworden:
    17 dec 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    kasterlee
    en terecht !

    het was een fantastische week!
    goei weer, mooie accomodatie en fantastische mensen leren kennen zo ook die van extreme flight !

    ik zou zegge , houd de site van higherplane productions maar goed in de gaten, zeer mooie kwaliteit van filmpjes !

    wannes
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    jaja, mountain dew, daar blijf je goed van wakker. (foto's greenville). Waar ik trouwens zelf een aantal jaren geleden ben geweest om familie te bezoeken:D. Misschien volgend jaar maar eens combineren met Joe Nall:D

    topvideo's ook!!
     
  8. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Jup zeker doen! Next year misschien iets van "Team Europe goes Joe Nall" :)
    Mountain dew was toch gewone limonade niet? of weten we iets niet lol

    Hopelijk komen de laatste video's snel online dan post ik hier nog wel eentje.
     
  9. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    nee, in mountain dew zit een goede hoeveelheid caffeine en staat erom bekend dat Amerikaanse studenten het gebruiken om de studeernachten door te komen (gehoorde van mijn Amerikaanse Tante)

    Tevens is het drankje moeilijk in Nederland/Belgie te krijgen. Bij mij in de supermarkt hebben ze het wel sinds kort, alleen betaal je wel €1 per blikje:S
     
  10. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Zoals Red Bull dus een beetje... hmmm vandaar dat we zo actief waren lol
     
  11. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    jops gewoon lekkere redbull eigenlijk.

    Ik zit me helemaal kapot te lachen om dat filmpje van jullie trip:D
     
  12. rc-addict

    rc-addict

    Lid geworden:
    17 dec 2007
    Berichten:
    122
    Locatie:
    kasterlee
    ola wij hemme daar buite bier niks anders gedronke dan dieje mountain dew , was best lekker :p
    da budbier enzo is trouwens okmar flutjesbier, en dan nog elke keer identiteit laten zien voor de leeftijd :rolleyes:
     
  13. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    vandaar die vrolijkheid op diene video, heerlijk. Komt er nog meer van dit soort videomateriaal:D??
     
  14. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    euhhh, ik weet niet of het daardoor kwam... want hier is het ook zo lol wij zijn altijd vrolijk haha
    Ze verkopen die mountain dew daar echt wel als gewone limonade en heeft ook dezelfde prijs dacht ik... het is echt niet zoals redbull hier.

    Er staan nu al 8 video's die wij opgenomen hebben op flightpass... normaal gaan er nog heel wat volgen...
     
  15. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Dat was zeker de moeite , die trip naar de United States...
    prachtige foto's ;)
     
  16. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    eigenlijk genoeg offtopic, maar die mountain dew is ook een "gewone" frisdrank als Coca-Cola, alleen met iets meer cafeïne:p

    "verlangt weer naar zon blikje van die dew" ....
     
  17. paulplevoets

    paulplevoets

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    1.265
    Locatie:
    Sint-Truiden (België)
    Ik lijk net een debiel op die videos :) That's my style ;-)
     
  18. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    als ik een jaarlijk membership bij HPP aanvraag, hoelang duurt het dan voordat ik de video's kan bekijken??
     
  19. Pharriesk

    Pharriesk

    Lid geworden:
    23 aug 2006
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Limburg
    Vrijwel meteen, duurde bij mij volgens mij nog niet eens een half uurtje.
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Inderdaad, vrijwel onmiddellijk ... alles is automatisch dusja...
    ps: pm voor een korting coupon, ik heb er nog enkele (wel enkel als je echt gaat registreren)
     

Deel Deze Pagina