Ben buckle Double diamond demon

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door eclipse86, 19 feb 2017.

  1. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik zou me daar alvast geen zorgen over maken hoor. Denk dat dit met jouw prop prima zal vliegen. Je setup is eigenlijk geschikt voor een zwaardere prop, maar is eigenlijk totaal niet nodig omdat je dan de typische vliegstijl van dit toestel gaat teniet doen. Zo laten dus!
    (btw met de 85 dm² ipv de aangenomen 70 zakte de theoretische overtreksnelheid naar 28 km/h)

    En windstille dagen? Ach, dit toestel verdient het om naar buiten genomen te worden bij mooi weer!
     
  2. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Gisteren de diamond ingevlogen. De motor setup is blijkbaar niet verkeerd. Met een 90% gevulde batterij gevlogen tot 20% is de vluchttijd 50 minuten.
    60 minuten is waarschijnlijk haalbaar bij warmer weer en volledig gevulde accu.
    Stroom verbruik is 22A bij volle belasting en stilstand. Opstijgen is met half "gas" en vliegen met 1/3 open.
    In elk geval is het rustig en relax vliegen met zo een toestel. Handen in de zakken en nu en dan de stick een keer beroeren om er voor te zorgen dat het toestel niet te ver afdrijft .:)
    Dirk
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    strutter, Q Brand, ron van sommeren en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    50 minuten

    Woaw! Proficiat met de zeer geslaagde maiden!
     
  4. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Vandaag ne keer geprobeerd met een volledig opgeladen batterij , en jawel... probleemloos 70 minuten vliegtijd.:yes:
    Nu nog wachten op thermiek.:D
    Dirk
     
    dries_neyrinck en jef vinden dit leuk.
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Zie ik daar het veldje van de Demerlandse en de vwatuur van de Stef?

    (Vincent is een goeie kameraad van me, kleine wereld...)
     
  6. Gea

    Gea

    Lid geworden:
    23 dec 2012
    Berichten:
    774
    Die "vwatuur" is inderdaad van de Stef.
    t'is ook degene de foto's maakte.
    De modelbouw is inderdaad ne kleine wereld. Ik heb de indruk dat hij steeds kleiner wordt , misschien door het internet?
    Vincent zien we hier niet veel , hier komt überhaupt niet veel volk. Zelden meer dan 3 man.
     

Deel Deze Pagina