Hallo beste vrienden.
15 jaar geleden heb ik een plan gekocht bij het franse tijdschrift MRA.
Door omstandigheden en andere projecten is de aanvang van
de bouw van deze zwever steeds uitgesteld geweest tot ik er plots toch een gedachtvan gemaakt heb en de koe bij de horens gevat heb.
Het betreft een zwever van spanw 3m.
Het model is redelijk goed gekend in modelzweefvliegmiddens.
Het bezit een estetische look en heeft goede vliegeigenschappen.
Ik heb enkele niet onbelangrijke wijzigingen aan gebracht bij de bouw van de vleugel meer in het bijzonder voor wat betreft de constructie en het profiel.
Om de sterkte van de vleugel te vergroten heb ik de vleugel gebouwd op de wijze van een amerikaans model uit de jaren 70 namelijk de Monterey van Astro flite.
De Monterey was in die tijd een zeer revolutionair zweefvliegtuig en beschikte over een stel zeer robuuste vleugels die tegen een stootje kon.
Bij hellingzweven is dit tot op heden geen overbodige luxe, denk ik toch.
Robuust, eenvoudig en toch licht, hoe doe je dat?
Daarover later meer.
15 jaar geleden heb ik een plan gekocht bij het franse tijdschrift MRA.
Door omstandigheden en andere projecten is de aanvang van
de bouw van deze zwever steeds uitgesteld geweest tot ik er plots toch een gedachtvan gemaakt heb en de koe bij de horens gevat heb.
Het betreft een zwever van spanw 3m.
Het model is redelijk goed gekend in modelzweefvliegmiddens.
Het bezit een estetische look en heeft goede vliegeigenschappen.
Ik heb enkele niet onbelangrijke wijzigingen aan gebracht bij de bouw van de vleugel meer in het bijzonder voor wat betreft de constructie en het profiel.
Om de sterkte van de vleugel te vergroten heb ik de vleugel gebouwd op de wijze van een amerikaans model uit de jaren 70 namelijk de Monterey van Astro flite.
De Monterey was in die tijd een zeer revolutionair zweefvliegtuig en beschikte over een stel zeer robuuste vleugels die tegen een stootje kon.
Bij hellingzweven is dit tot op heden geen overbodige luxe, denk ik toch.
Robuust, eenvoudig en toch licht, hoe doe je dat?
Daarover later meer.
Laatst bewerkt door een moderator: