Even een korte domme vraag omdat ik er al een tijdje uit ben qua bouwen en afwerken: Hoe zijn de ervaringen met HobbyKing bespanfolie (met name in combinatie met benzine als brandstof...)? Groet, Bert
Gebruik het al een tijdje, hele goede prijs maar de laatste serie is de hechting wat slechter geworden. Randen goed heet vast strijken en controleren dan gaat het wel goed in combinatie met gloeiplug motoren.
Geen ervaring met brandstof, maar ik ben erg tevreden over deze folie. Verwerkt lekker en plakt goed. Ik gebruik het al jaren en op de eerste kist zit het nog steeds prima vast.
Niet vergeten de hele dunne beschermfolie van de lijmlaag af te halen. Ik ken iemand die na zich suf strijken daar pas achter kwam. De folie is heel dun en met de hand er moeilijk af te krijgen. Het trucje is aan 2 kanten van de folie op een hoek schilderstape plakken en deze van elkaar trekken de folie komt dan probleemloos los.
De recentere folie laat z'n beschermfolie gemakkelijker los. De oudere HK folie was een ramp om die beschermfolie eraf te krijgen. Heb hier nog een rol zwart liggen, eigenlijk onbruikbaar daardoor...
Ik heb ook goede ervaring met hk folie. De beschermfolie laat makkelijk los en het is goed te verwerken. Ik ben benieuwd of het geschikt is voor benzine.
Om de beschermfolie er af te krijgen is inderdaad best lastig. De folie die ik heb is van begin dit jaar. Met wat "gekloot" lukt het mij het beste door het randje van de folie op een bepaalde hoek langs je duim te halen en dit een aantal keren achter elkaar. Door de "ribbels"in je duim zal het dan loskomen. Het is even oefenen maar dan gaat het goed. Of je moet wel hele gladde vingers hebben. Verweken gaat verder prima. Nog geen ervaringen met brandstof. Dat gaat nog komen. Jan
Zelf haal ik de rand van de folie tussen mijn nagels door, hierdoor gaat de rand ook golven en kun je hem makkelijker loshalen.
Heb deze folie onlangs gebruikt bij wijze van test en ik ben tot dusver zeer tevreden. Het aloude zeer bij bespanfolie is natuurlijk de kleuren, destijds jaren lang bij oracover maar die hebben al een tijdje mijn gebeden verhoord door een passende verf aan te bieden die trouwens naar mijn ervaringen excellent is. Hobbyking heeft dat nog niet en das klote, ofwel maak je de kleuren standard RAL of Pantene of zoiets ofwel zorg je dat je een degelijke verf aanbiedt in de passende kleuren. Waarom moet nu iedereen persé zijn eigen kleuren uitvinden... om verf te kunnen verkopen natuurlijk, maar als die er niet is ??? Hoedannook, ik heb onlangs een Veron Tomtit gebouwd (de ouwe zakken onder jullie zullen wel weten wat dat is) en bespannen met metaal grijze HKfolie en dat ging uitstekend. Wel een electro versie, dus ik zal enkel de zomertijdse rimpelvastheid kunnen testen binnen afzienbare tijd, maar oracover is dat ook niet echt. Alléé en, iedereen een gelukkig nieuwjaar.
Heb deze folie ook gebruikt paar jaarkes terug en moest zeggen dat ik zeer tevreden was erover. Zou durven zeggen dat hij beter verwerkt dan oracover. De hechting vond ik super is is nooit losgekomen. Wel in combinatie met methanol motoren. En zoals eerder aangehaald moet je de beschermfolie zeker op de manier verwijderen met langs beide zijden aan een hoek tape te kleven. En zo uit elkaar trekken. Is volgens mij ook de enige manier waarop het wel perfect lukt. Mvg Wes.
En waarschijnlijk de moeilijkste vraag: Iemand ervaring met de combinatie HK folie en dieselbrandstof? Mvg, Jo
Toch niet zo moeilijk Ik heb het op mijn Gangster zitten met een omgebouwde OS diesel. Tot nu toe lijkt het goed te gaan maar de eerste vlucht was september vorig jaar dus nog niet heel lang in gebruik en nog niet met warm weer. Vet worden doet hij echt. Bizar wat er allemaal uitkomt. Het spettert alle kanten op. Niet te dicht bij andere modellen staan ander zitten die ook vol. Ik heb er nu een slang aan gemaakt tot onder de vleugel. Dat schijnt met een diesel niet veel invloed te hebben op vermogen en motorloop. Hopelijk word het dan wat minder. Jan