Beste 2.4 Ghz zender

Jaja, in aanloop naar de zomer ben ik een beetje aan het oriënteren hoe ik op vakantie zo klen mogelijk een mini met zender en FPV kan meenemen om lekker door de Italiaanse heuvels te zoeven :D
Nu heb ik nog een Futaba F-14, opzich een fijn ding maar o zo groot en zwaar (vooral met de antenne :rolling:) en ook niet heel praktisch om een ontvanger antenne e hebben die je 5 keer om de hele mini heen kan wikkelen :rolleyes:
Ik ben dus een beetje aan het kijken naar andere zenders, maar het probleem blijft mijn budget, ik heb gewoon geen geld over om nu weer een zender van 150 euro te nemen. Nu vind ik de Spektrum zenders altijd wel mooi, lekker simpel, maar toch nog best prijzig. De DX5e is niet zo duur, maar die heeft maar 5 channels. Dus mijn vraag:
Weten jullie een zender die niet heel prijzig is, 5+ channels, niet te groot en zwaar en gewoon prima werkt? Ik hoef niet veel meer te kunnen dan vliegen, dus allemaal extra opties zijn onnodig.

Tja, een zender is een aankoop die je voor jaren doet.
Als je ergens geld in zou kunnen steken dan is het wel in een goeie zender.
Je hebt misschien nu niet veel opties nodig maar hoe is dat over een jaar?
Van de A merk zenders is Spektrum wel 1 van de goedkoopste denk ik.

Misschien eens bij HobbyKing kijken.

Het is inderdaad waar dat je een zender voor lange tijd koopt, maar ik neem aan dat er prima functionerende zenders zijn die niet zoveel extra functies hebben maar gewoon degelijk vliegen. Ik zal eens kijken naar Graupner! Op HK ziet opzich de Turnigy 9XR er best leuk uit of de FrSky Taranis, heeft iemand daar ervaring mee?

Turnigy 9X(R) is een prima zender voor zijn geld heb ik begrepen. De Taranis lees je ook goeie dingen over.

Ik ben erg tevreden over de taranis, maar het is mijn eerste zender, dus heb niet echt vergelijkings materiaal.

Ik heb een 9XR met een frsky module erin, bevalt me erg goed. Ik heb Roni horen zeggen dat de potmeters van de 9XR niet zo goed zijn maar daar heb ik geen last van. Anderen zeggen dat hij goedkoop aanvoelt, ik heb nog geen andere zender, dus daar kan ik niet over oordelen.

Dat goedkoop aanvoelen kan ik me voorstellen tegen die prijs :-) Bedankt voor alle reacties! Het wordt nog lastig zo. De Taranis ziet er uit als een mooie complete set, ook nog eens met telemetry, maar die zit eigenlijk net boven mijn budget. Maar misschien binnenkort.

De beste zender en een beperkt budget gaan vaak niet samen ;)
Beste zender voor jouw budget is denk ik een Spektrum DX6 of de 9xr met frsky

Spijt me zeer, maar dan een t9x met frsky module erin.!
Heeft de ts veel meer aan, meer kanalen, draaiknoppen,goede failsafe instelling op kanaal niveau.

Haha, hoeft geen welles/nietes gesprek te worden tussen de DX6i en de 9X(R) :rolling:

Bedankt voor de reacties, ik ben nu qua info wel voorzien! Leuk aan de 9X is dat je die goed kan bewerken, bij de DX6i heb je wel meteen een plug & play pakketje waarbij ik me kan voorstellen dat de zender robuuster en beter aanvoelt.

Mwa ik ben niet te vreden over het bereik van me dx6i. Dat is mijn ervaring met de dx6i zou hem daarom nooit aanraden. Ene x kan je 100 meter en de andere x haal je 700 meter best eng dat je het nooit weet.

Nog nooit failsave oid gehad met dx6i, nooit problemen. En ga vaak ver genoeg. Ik gebruik trouwens enkel orangerx ontvangers, ga dan wel voor r620 of r720 icm satelliet, geeft zeer goed bereik.
@topix : ik denk dat je dan een slecht exemplaar hebt.

Mwa ik ben niet te vreden over het bereik van me dx6i. Dat is mijn ervaring met de dx6i zou hem daarom nooit aanraden. Ene x kan je 100 meter en de andere x haal je 700 meter best eng dat je het nooit weet.
Zelfde ervaring hier... De enige leuke (betaalbare) dx is de dx9... De dx8 heb ik ook geen hoge pet meer van op...

Beetje erg persoonlijk ook hoor. Ik geloof niet dat de meningen over de DX op dit moment hier gebaseerd zijn op werkelijke feiten. Meer op basis van persoonlijke ervaringen of vooroordelen.

Het kan zijn dat er toevallig een slechte bij zit, maar aangezien meer mensen hetzelfde probleem hebben is het we opvallend. En een ander groot deel heeft weer hele goede ervaringen :-)

Ga mijn dx6i upgraden met wifibooster zodat ik weet dat hij te alle tijden genoeg bereik heeft na mijn willen;-) werkt het niet zoals ik wil ga ik voor andere zender

Back