Beste Electro motor voor Electro Auto

Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe motortje en ik ga het regelen met de regelaar en alles alleen ben ik op zoek naar jullie advies want ik zoek ongeveer een van de beste elektro motoren van +/- 15-18 turns waar ik toch lekker mee door kan rijden en van een budget van tussen de €40 / €70 euro.. mag iets verschillen maar kijk maar wat jullie vinden..
wat is het beste of waar hebben jullie goede ervaringen mee ?

Bij voorbaat dank,

Voor iets meer geld heb je een BL in je auto, stukken beter dan brushed..;) En dan heb je regelaar+motor..:)

Voor iets meer geld heb je een BL in je auto, stukken beter dan brushed..;) En dan heb je regelaar+motor..:)
maar ik ben nog een beginner.. en aan welke prijsklasse moet ik dan denken en hoe hard gaat het dan?
daarnaast heb ik een niet zo sterk chassis met veel plastic delen..
een MR4-TC kan deze hem hebben?

maar ik ben nog een beginner.. en aan welke prijsklasse moet ik dan denken en hoe hard gaat het dan?
daarnaast heb ik een niet zo sterk chassis met veel plastic delen..
een MR4-TC kan deze hem hebben?

ga eens kijken naar een mamba max setje

Hij is inderdaad alleen in 19t te krijgen. Gaat een stuk harder als die 23t die je nu hebt. Op het NK tijdens wedstrijden halen ze op sommige banen tegen de 70km/u met deze motor.

Dus 40/50km/u moet wel te halen zijn.

Hij is inderdaad alleen in 19t te krijgen. Gaat een stuk harder als die 23t die je nu hebt. Op het NK tijdens wedstrijden halen ze op sommige banen tegen de 70km/u met deze motor.

Dus 40/50km/u moet wel te halen zijn.

Ok dus het is geode kwaliteit..
moet ik de v2 hebben?

Je moet niks natuurlijk ;)

Maar de V2 is de meest gebruikte variant en heeft weinig/minder onderhoud nodig in verhouding tot de andere versies.

Je moet niks natuurlijk ;)

Maar de V2 is de meest gebruikte variant en heeft weinig/minder onderhoud nodig in verhouding tot de andere versies.
isie sneller?
kan ik voor snelheden van 50 niet beter een 15 of 17t lrp ofzo nemen of is die echt een goede keus?

isie sneller?
kan ik voor snelheden van 50 niet beter een 15 of 17t lrp ofzo nemen of is die echt een goede keus?

We rijden soms wel 67km met de genoemde element... (op het circuit). Persoonlijk zou ik voor de V2 gaan. Zoals eerder genoemd kan deze veel hebben en heeft hij weinig onderhoud nodig

oke dat is waar.. maar ik ben een beginneling en is dat veel moeite met afstellen of is dit gewoon gemakkelijk haalbaar?
die 50 wat mijn doel eigenlijk is...

We haalden die snelheid uiteraard op het rechte stuk..... Dat kan iedereen volgens mij wel. Je moet uiteraard wel je auto goed hebben en de juiste tandwielverhouding. Echter is de Element motor dan de ideale motor omdat je daar aardig mee kan spelen. Als je een keer verkeerd vertand hebt is hij niet direct aan diggelen, zoals bij veel (hier op dit forum vaak eerder genoemde motoren ;) ).

We haalden die snelheid uiteraard op het rechte stuk..... Dat kan iedereen volgens mij wel. Je moet uiteraard wel je auto goed hebben en de juiste tandwielverhouding. Echter is de Element motor dan de ideale motor omdat je daar aardig mee kan spelen. Als je een keer verkeerd vertand hebt is hij niet direct aan diggelen, zoals bij veel (hier op dit forum vaak eerder genoemde motoren ;) ).

ok bedankt ik denk dat ik deze ga aanschaffen alleen nog twee vragen..
1. heeft iemand de specs met rpm en vermogen?
2. is de 17t LRP CHALLENGE MOTOR goed?

ok bedankt ik denk dat ik deze ga aanschaffen alleen nog twee vragen..
1. heeft iemand de specs met rpm en vermogen?
2. is de 17t LRP CHALLENGE MOTOR goed?

Voor je 1e vraag moet je even Google-en. Weet ik zo niet uit mijn hoofd. De 17t LRP is prima, wordt in Duitsland een kampioenschap mee gereden. Echter is deze VEEL onderhoudsgevoeliger. Zeker als beginner zou ik dus 10x sneller voor de Orion V2 Element gaan. Staar je niet blind op toeren. Meer toeren betekent niet sneller....

Als je problemen krijgt met je motor dat hij langzamer wordt, meer dan 1 mm speling op de as krijgt of meer herrie begint te maken is het waarschijnlijk tijd de collector te laten afdraaien, opvulringetjes te plaatsen en andere koolborstels erin te zetten.
Vooral de speling op de as is belangrijk, als je doorrijdt met een te grote speling slijt er steeds meer af totdat je windingen zelf tegen het huis gaat lopen en je kortsluiting of doorgeschuurde windingen krijgt!!!!
motor%20speling.jpg

Het afdraaien gebeurt met een soort mini draaibankje, waarbij de af te draaien motor door een ander motortje rondgedraaid wordt, en er tegelijk met de hand een beitel langs de collector wordt gedraaid:

Als je je collector afgedraaid hebt, of iemand anders heeft dat voor jou gedaan, raak dan NOOIT de collector meer aan, omdat door je lichaamsvet de collector direct op die plaatsen gaat inbranden!!!

Back