Beste Range extender Phantom 4

Discussie in 'Multicopters' gestart door herbieferbie, 16 jul 2018.

  1. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Sommige vinden een paar honderd meter genoeg, sommige 10 km te weinig.
    Mij gaat het niet om 10 km maar 2 a 3 moet kunnen, waar ik woon stijg ik op boven een weiland en kan vervolgens indien nodig wel 10 km boven weilanden vliegen dus doe er geen vlieg kwaad mee, nou ja misschien een paar :)
    Ik wil gewoon binnen die laten we zeggen 3 km zeker weten dat ik mijn fpv niet kwijtraak, en wil daar best wat in investeren, maar kopen is geen kunst, het juiste kopen wel, er zijn vele varianten, en mijn oog is gevallen op de itelite max range extender, wat ik me af vraag is of zo een apparaat ook helpt als je op afstand bijvoorbeeld wat zakt met de drone achter bijvoorbeeld wat bomen of helpt het echt alleen in line of sight.
    Gisteren was ik ong 2 km weg en dat ging goed zag een signaalstreepje verdwijnen dus denk ok tijd om te keren en halverwege terug was ik ineens signaal kwijt, en das nou net wat ik niet wil.

    Benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met range extenders, keuze zat wat is de beste , en kosten ach zolang het niet te gek word.

    Later als dat helemaal ok is wil ik ook de dji goggles aanschaffen, ook benieuwd met ervaringen daarmee, met name of je een beetje kunt inschatten hoe ver je ergens vandaan bent
     
    erik1203 vindt dit leuk.
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Sommige lieden vinden ook dat 100 km/uur in de bebouwde kom "moet kunnen".

    Je begrijpt dat deze egoistische instelling ("2 a 3 km moet kunnen") er mede oorzaak van is dat modelvliegen in het algemeen en "drones" in het bijzonder momenteel in een uiterst negatief daglicht staat?
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Mijn ervaring is dat een extender averechts werkt. Mijn Mavic zou 7 km. halen. Dat kan hij ook mits open vlakte en geen bebouwing. Ik heb tot 4 km. gevlogen in Duitsland. In Nl. haal ik nog geen kilometer. Een extender zal je bereik ietsje vergroten maar zal ook ruis versterken. De kwaliteit van je signaal is dus belangrijker dan de quantiteit.
     
  4. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Kun je op een Phantom 4 Pro toevallig ook niet de FCC Mod doen??
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Geen idee, ik dacht dat de P4 qua video link hetzelfde was als de Mavic.
     
  6. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi kevin de FCC mod, ja als dat zou kunnen dan heb je hetzelfde bereik als de Amerikaanse versie, zou fijn zijn heb nog niet kunnen ontdekken hoe je dat voor elkaar krijgt.

    En Roel als ik boven een stad zou vliegen heb je een punt, ik vlieg alleen boven gras en graan etc, afgezien daarvan heb ik een hekel aan al die regeltjes in nederland, overal mag veel hier mag bijna niks, alsjeblieft hou op zeg, gezond verstand is ten alle tijden het belangrijkst lijkt mij

    nog een site vol tips en truuks http://dji.retroroms.info/howto/start
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2018
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    En dus? "Schijt aan de regels, want ze komen mij niet uit, dus gelden ze voor mij niet..."
    Is dat hetgeen wat je wilt zeggen?
    Juist door die instelling is de modelvliegsport de laatste jaren in een kwaad daglicht komen te staan.
    Een sport die jááren lang een prima verstandhouding met de overheid had, is binnen tien jaar gedoemd om zich te conformeren aan "lullige regeltjes".
    En gezond verstand meende die prutser ook te hebben die op een mistige morgen z'n drone langs de Domtoren liet opstijgen, of die oen die de Python met passagiers van dichtbij wilde bekijken.
    Om maar wat voorbeelden te noemen.
     
  8. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Ben met je eens dat die personen wat gezond verstand ontbreekt , hopelijk duw je me niet in hetzelfde hokje, heb het toch duidelijk over gras en graan. Zullen we on topic blijven daarvoor zijn we toch hier, als je je irriteert raad ik je aan wat anders te gaan lezen
    Standaard kan de p4 al 3 a 4 km dus wat wil ik nou veranderen, alleen dat de ontvangst ongestoord is of van betere kwaliteit binnen die zelfde afstand, daar informeer ik naar , gelukkig zijn er een hoop mensen die het wel boeit of er iets nuttigs over kunnen zeggen
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Dan zijn we het in ieder geval over één ding eens: dat gebrek aan gezond verstand bij bepaalde lieden.
    En ik moet eerlijk zeggen: da's al heel wat.
    Om de rest van onze kleine discussie dan maar te besluiten met een aloude Engelse wijsheid:
    "Let's agree to disagree."
     
  10. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Let' s disagree and move on :)
     
  11. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    Voor windows mensen

     
  12. herbieferbie

    herbieferbie

    Lid geworden:
    2 jul 2013
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Rotterdam
    niemand verders ervaring met range extenders ?
     

Deel Deze Pagina