beste setup AXI of Hacker?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door benpen, 30 dec 2013.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... de beruchte kletsmajoren... maar het model had behoorlijk potentieel. Analoog aan een bouwbericht op RC Network, Rascal 40 met de betreffende Hacker.
     
  2. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Mooi.. we dwalen af :D

    Ik denk dat je mijn Yoko uitspraak niet goed begrepen hebt ;)

    Mijn eerste "echte" versterker was ook een Marantz, klasse A versterker uit de 35 Anniversary series
    Marantz bestaat al lang sinds 1953 als ik het goed heb, dus kan je nagaan hoe lang geleden ik die (weliswaar jong gebruikt) kocht.
    De versterker is kapot gegaan na vele jaren trouwe dienst, maar heb 'm nog steeds.

    Mijn eerste speakers waren een set van Mission, heb er later nog 2 bij gekocht.. die zijn ondertussen geheel
    gereviseerd en gebruik ik tegenwoordig in mijn werkplaats... in combinatie met een flinke Dali subwoofer.

    Die Klipsch La Scala vind ik helemaal niet lelijk, beetje vintage look en daar houd ik juist van.

    Zo heb ik ook de Infinity Kappa 8 luidsprekers staan, zijn oude beestjes uit de tijd dat Infinity nog erg goed spul maakte.
    De gemiddelde huisvrouw wil ze liefst niet in de kamer hebben staan, maar ik vind ze prachtig!
    Ook gereviseerd en in prima conditie.. meer info hier:

    http://www.hifi-classic.net/review/infinity-kappa-8-126.html

    Eigenlijk moeten die aangestuurd worden door een hele stevige Krell of iets dergelijks, maar dan gaat het zo erg hard dat ik gegarandeerd problemen met de buren krijg :D

    Ik houd dus van vintage, zo heb een aantal units uit de Sony ES serie staan. Wie denkt dat Sony nooit geen serieus goede audio componenten heeft gemaakt.. vergist zich sterk ;)

    E80ES.jpg

    Zo heb ik ook nog wat ouder Yamaha apparatuur staan, waaronder ook een hele mooi YP-D10 uit 1977. Prachtige met Rosewood gefineerde draaitafel. Van Technics heb ik nog steeds één mooie SL1200 staan.

    Moderner spul wat ook eigenlijk alleen een kenner iets zal zeggen: Naim Supernait versterker en de Neat Motive 2 luidsprekers.

    Heel mooi spul, eigenlijk veel te duur voor mij want heb in mijn leven al zo veel met Festool gewerkt dat mijn gehoor ondertussen al flinke schade heeft opgelopen :hammer:


    Festool heeft als voordeel dat het als systeem erg goed samen werkt met elkaar, stofzuigers, geleiders, het systainer systeem etc.. past allemaal op en met elkaar. De Festools zijn erg goed en precies af te stellen, er zijn specifieke frees en boor-machines die je nergens anders vind, en kwaliteit van de schuurmachines is bijvoorbeeld top. Je moet bij Festool naar het complete verhaal kijken, als je alleen een bovenfrees koopt om af en toe te gebruiken ben ik het met je eens dat het niet zo veel zin heeft. Het is zeker geen merk voor de hobbyist / klusser. Eeuwige garantie is mooi, maar een Makita b.v. is ook bijna niet kapot te krijgen.


    Terug naar vliegtuigen: Ik kan een mooie balsa Sebart o.i.d. met de "beste" componenten dus ook echt wel waarderen.
    Mijn voorkeur in deze hobby is echter liefst zo veel mogelijk vliegen, met zo veel mogelijk modellen. Ik beleef aan een "schuimpie" gewoon veel meer lol, kan je veel gemakkelijk in je auto "gooien" als een balsa kist. Ik heb er 2, maar vlieg ze veel te weinig.

    Zit nu op de postbode met mijn Micro Skyhunter te wachten.. koste slechts een 4 tientjes met de coupon code.. uurtje bouwen, ontvanger en wat FPV spul er in.. en we kunnen weer een hoop lol op het veld hebben :thumbsup:

    Een ander zal misschien zijn neus er voor op halen, maar je moet met je hobby vooral doen waar je plezier in hebt. Bij sommige foam kisten kan ik ook heel veel tijd in de bouw stoppen, en zorgvuldig componenten kiezen. Maar het plezier in het vliegen zelf staat bij mij voorop.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2017
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wat een ander vindt van jouw beleving, is in het geheel niet relevant. Doe lekker je eigen ding(en).
     
  4. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Zo is het maar net Willy!

    Discussies blijven we toch altijd houden, op zich niets mis mee en daar zijn forums ook voor. Eigenlijk ook weer een hobby op zich ;)

    Soms slaat men gewoon een beetje door. Met audio apparatuur is dat ook zo.. op zich wil ik "Yoko" speakers nog niet voor niks, maar als ik niets anders had zou ik er toch best van kunnen genieten. In eerste plaats gaat het naar mijn mening om de muziek, anderen zijn eerder vooral bezig met juist de weergevers. Hoewel ik best snap dat je als liefhebber ook vaak juist enkel gaat zitten luisteren hoe iets klinkt op een set.

    Ik vind mp3 dan ook prima te luisteren, zo slecht is het helemaal niet. Immers wat er grotendeels aan kwaliteit uit wordt gehaald, is hetgeen wat met het menselijk oor niet eens meer is waar te nemen. (mits goed geript, een 128kpbs vind ik ook niet aan te horen)

    Vroeger hadden we geen high-res, en vonden we tapes op een Nakamichi deck ook fantastish klinken!
    Dat blijkt men soms te vergeten.

    Klote muziek - op een top set - blijft voor mij echter klote muziek. Maar da's ook een kwestie van smaak :D
     

Deel Deze Pagina