Betaflight F3 flightcontroller en PPM RX

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Solidminds, 15 mrt 2017.

  1. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    Is er iemand bekend met de nieuwe betaflight f3 fc icm een PPM RX? Mijn Rx komt niet online. Wel 5v maar geen Power....
     
  2. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    Kabels juist? Ground goed aangesloten?
     
  3. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Vreemd, er is niet toevallig de 3v brug verbonden voor 3v ipv 5v ? Welke onvanger gebruik je...en hij kan defect zijn natuurlijk :) ?
     
  4. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    De ontvanger is een Orange X 1020x. Het cppm model. Deze had ik nog omdat sbus icm met de naze rev5 niet goed werkte.
    Als ik de ontvanger aan mijn naze fc hang gaat hij gewoon aan en kan ik binden.

    De solder pads voor 3v/5v zijn toch enkel voor de sbus rx? De ppm header is dacht ik standaard 5v. Hier meet ik ook 5,1v op. Ook de ground werkt goed, maar geen led die gaat branden op de rx.
    In betaflight staat de receiver op PPM gezet, maar ik vroeg me af of dit genoeg was. Of er niet een hidden switch is om ppm aan te zetten. Via de CLI, en dan de feature optie zie ik dat rx-ppm enabled is.
    Zelf zat ik te denken aan sluiting op de ppm pin, of een slechte soldering. Maar hoe meet ik het signaal van een PPM pin? Hier staat geen 5v continu op.

    Ik heb me nu maar een sbus receiver besteld. Nieuwe type van Orange X met fsafe en sbus ondersteuning. Hopelijk werkt deze zonder problemen op de sbus header.

    Maar als er iemand is die weet hoe een PPM signaal gemeten kan worden dan hoor ik het graag.
     
  5. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Maar sluit je er dan echt een lipo op aan of sluit je enkel de ontvanger aan en dan de usbkabel?
     
  6. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    Nee, echt met lipo. Motortest via betaflight werkt gewoon. Eigenlijk alles. Behalve die ontvanger.
    Ontvanger zelf en kabel werken gewoon goed op andere fc. Heb nl pin headers op de fc gesoldeerd. Leek me makkelijker omdat ik niet echt voor het gewicht ga.
    Ik vermoed dus een slecht contact in de ppm header pin. Of fc te heet geworden en doorgebrand op 1 punt. Want onwaarschijnlijk is, want de koperlaag is zo dik dat dit bord bijna niet kapot te solderen is lijkt me.

    Of iets softwarematigs. Gebruikt iemand hier Ppm icm deze fc?
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2017
  7. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    Heb een sbus receiver gekocht en deze aangesloten op de sbus pinnen. Deze werkt zonder problemen.

    Daarna de led aangesloten op de led pin, maar ook de leds werken niet. Ik vermoed dus een slecht soldeer punt van mijzelf, of een defect in het bord.

    Ik ga er eerst maar eens mee vliegen. Daarna zie ik wel verder.
     
  8. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    wat voor led heb je? de matek H led board moet je eerst instellen op fc input bijvoorbeeld.
    op "normale"2812 leds moet je rekening houden met Din en Dout.
     
  9. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    Die 2812 variant. Gebruik dezelfde strip op mijn andere quad en daar werken ze wel. Ik denk een gevalletje slecht solderen.
     
  10. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    slecht solderen kan.. maar dan moet je wel erg slecht solderen... ;)
     
  11. Solidminds

    Solidminds

    Lid geworden:
    14 jun 2014
    Berichten:
    27
    Ja, en zo ziet het er niet uit.

    Ik ga eerst mijn maiden flight uitvoeren en dan zien we we verder.
     
  12. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Met ppm heb ik geen ervaring want ik vlieg zelf met i-bus maar wat ik wel gemerkt hebt met het solderen op de BFfc is dat doordat er veel koper is gebruikt op het bord (om de stromen aan te kunnen) je vooral op de ground-pads last hebt van warmte verlies op de soldeerbout.

    Ik dacht eerst dat de pads niet goed vet vrij waren en dat daarom het soldeer niet echt wou vloeien. Met het solderen van de grounds heb ik dus de bout ook flink wat hoger gezet (400+ graden meen ik) en een dikkere soldeertip gebruikt.
     

Deel Deze Pagina