Big CHINOOK van Syma (S022)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Heli freak, 15 nov 2009.

  1. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Heeft iemand hier op het forum bij toeval de Big Chinook van Syma, de S022 (niet z'n kleine broertje, de S026).

    Ik weet het is een 3 kanaals helicopter. Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag en dat ding vliegt erg goed. Voor een 3 kanaals heli is het een heel leuk ding om te zien.

    RC711.com: SYMA S022 Tandem 3ch RC helicopter RTF with Lights

    Ik ben benieuwd of er hier meerdere mensen zijn die die ervaring ook hebben.

    Gr,

    Henk
     
  2. mixit

    mixit Guest

    Deze zocht ik al een hele tijd, lijkt me leuk om een tandem te hebben, hoe lang in hij ?
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
  4. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    De body zelf is ongeveer 30 cm, als je de bladen (in de lengte) meerekend dan komt ie over de 40 cm.

    Ik heb hem besteld op Ebay, daar kost is omgerekend, incl. verzendkosten ongeveer 40 - 45 euro.

    Ik wilde deze graag omdat ik z'n kleine broertje (S026) ook heb en hun vlieggedrag is erg leuk.
     
  5. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    Deze lijkt op het kleine broertje van de S022.
    De S026, die heeft ook een 3 kanaals infrarood zender maar laadt zich op via een adapter i.p.v. via de zender.

    Ik heb de S026 gekocht op de Zwarte Markt, daar kost ie ongeveer 20 euro.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2009
  6. Michel63

    Michel63

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Assen
    De Revell Chinook is iewat sloom om te vliegen
    Ook gaat hij wel eens kapot - maar niet van crashes
    De Syma S022 is wel een zeer leuk vliegend degenlijk helitje
    Wel is de lipo na een tijd versleten
    De motortjes van de (sloop) S022 passen in de
    E-Flite MCX , dus zo maakt hij zich goed betaalt
    Met de S026 heb ik nog geen ervaring
    Michel
     
  7. Heli freak

    Heli freak

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    196
    Locatie:
    Velsen Noord
    De Syma S022 vliegt idd erg leuk. Hij is ook snel, draait erg snel om z'n as etc.
    Als de accu slijt dan is er altijd wel een spare accu te krijgen, de spare parts heb ik inmiddels al bij een paar webwinkels gevonden.

    Ikzelf vind de Chinook als RC helicopter 1 van de mooiste heli's.
    Maar ik vlieg met net zoveel plezier met m'n HM 5G6 en HM 4#3B :D
     
  8. Bluebird59

    Bluebird59

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zutphen
    Yep, ik heb er onlangs ook een 022 op de Utrechtse bazaar gescoord gloedjenieuw voor 25 euro. ;) Vliegt ondanks het ontbreken van gyro (nu en dan ff bijtrimmen) heel stabiel en realistisch. Hoveren gaat ook prima en het toestel is behoorlijk rap. Ook leuk is het om er een sleepkabeltje onder aan te hangen om dingen te transporteren zoals de echte dat ook doet. De 4 motoren leveren heel wat power.

    Ik heb de 2 witte leds in de turbines verplaatst naar onderzijde cockpit waar de eigenlijke landingslichten horen te zitten. Verder heb ik naar authentiek voorbeeld ook nav lights aangebracht. De mogelijkheden hiervoor zijn aanwezig aangezien er 2 led stekkeraansluitingen op de ontvanger zitten.

    Aangezien rode leds niet in serie te schakelen zijn met witte of groene is dit een hele mooie voorziening. Op 1 socket de rode leds, op de andere de witte en de groene dus. Voor de knipperende rode net achter de achterste rotor heb ik een blauw/rode knipperled gebruikt uit een goedkoop helitje die al kaduuk was. Als je die in serie schakelt met de andere rode knippert alleen rood en doet blauw niet mee. Precies wat de bedoeling is dus. :D

    Sterk ding verder die een aardig stootje kan hebben. Wil je hem netjes houden dan vlieg je er natuurlijk mee zoals het hoort. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
  9. Bluebird59

    Bluebird59

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zutphen
    Overigens nog een vraagje: Hoeveel mAh is eigenlijk de originele LiPo? Nog geen 10 min. vliegtijd vind ik toch wat aan de matige kant. Er bestaat in ieder geval verwarring over want die staat her en der voor zowel 600 als 800 mAh aangegeven. Ik heb er nu een van mijn Lama V4 (800 mAh) ingezet, die iets langer is maar echter prima in het vak past, en die blijkt het duidelijk langer vol te houden...... :confused:
     
  10. WytseWillem

    WytseWillem

    Lid geworden:
    20 jul 2011
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Heerenveen.
    waarschijnlijk ligt het aan mij ik kan meestal maar 5 minuten vliegen. Ik heb geen ervaring met chinook helicopters maar ik vind het best lang.

    Groeten, Wytse Willem.
     
  11. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    10 minuten mag je erg blij mee zijn hoor ;) Een gemiddelde vliegtijd is meestal 7 minuten.
     
  12. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Vind je het gek als dat ding 4 motoren moet aandrijven...
    10 minuten is wel veel hoor.
     
  13. Bluebird59

    Bluebird59

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Zutphen
    Ik ben met een elektroheli tot nu toe vliegtijden van een kwartier tot 20 min. gewend maar nee, gek is het natuurlijk niet. ;) De Esky accu brengt wel een paar minuten verlenging maar is ook zeker zwaarder dus ik denk dat ik de originele maar weer gebruik. Hoewel er op div. fora discussie over de Syma lipo is wordt ie toch het meest op 800 mAh gehouden dus ik laat het verder maar zo. Mijn ervaring tot nu toe is dat over het oorspronkelijke ontwerp meestal goed genoeg is nagedacht als het Syma betreft. Het gevalletje is ook voordelig weer te repareren, veel meer dan wat goedkoop plastic kan er meestal niet kapot gaan en daarvoor moet je met deze wel hele rare fratsen uithalen. Prachtig ding om lekker mee te stoeien zolang je boven het gras blijft. :D
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2011
  14. rchelicoptershop

    rchelicoptershop

    Lid geworden:
    2 jan 2012
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Groningen
    S022 is nu ook in een actie op samenkopen.net. Daar is hij nu voor 35,99 verkrijgbaar. Misschien handig linkje voor de mensen die hierin geïnteresseerd zijn.
     
  15. luckeijsers

    luckeijsers

    Lid geworden:
    7 mei 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    venray
    Hallo allemaal,
    Ik heb even een vraagje. Ik heb ook de s.022 alleen heeft hij kuren. Op het moment dat ik de heli aanzet (controller nog uit) stijgt hij soms ineens op. Hij geeft zelf gas en dergelijke dingen zonder dat de controller aan is. Iemand enig idee?
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.938
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Weet je dan niet dat je dat NOOIT moet doen? Altijd éérst de zender (controller) aan zetten, DAN pas de heli....
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Vaak moet eerst het model aangezet worden, bij mijn mini-drone moet dat ook anders bind hij niet.

    Goed de handleiding lezen.
     
  18. luckeijsers

    luckeijsers

    Lid geworden:
    7 mei 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    venray
    Nou het gebeurt bij allebij. Ook als de controller al aanstaat. Dan kan hij dit nog doen...
     
  19. luckeijsers

    luckeijsers

    Lid geworden:
    7 mei 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    venray
    Dus ik hoop eigenlijk dat iemand me kan helpen met wat ik nu moet doen. Is namelijk zonde dat ik er nu niets meer mee kan! Iemand enig idee?
     
  20. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    vaak is dat een teken dat er geen contact is tussen zender en heli.
    de ontvanger in de heli gaat dan alles wat hij tegen komt als signaal zien, waardoor hij vanalles kan gaan doen.

    vaak moeten zender en ontvanger een keer speciaal aan elkaar worden "gebonden"
    in het engels ook wel "binding" genoemt.
    dit is meestal een procedure die je 1 keer doet, om tegen de zender en de ontvanger te vertellen dat ze bij elkaar horen.

    alleen vergeten sommige sets dit af en toe. dan moet je die procedure herhalen.
    ff in de handleiding kijken, dit moet er in staan.
     

Deel Deze Pagina