Big Lift Sleep en Huckepack Treffen zondag 21 april 2013 Aeroclub Heemskerk

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door hendrik, 25 nov 2012.

  1. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik ben op tijd naar huis gegaan en zodoende ook de eerste die mag rapporteren dat de dag zeer geslaagd was!

    Na de nodige handjes schudden en het monteren van de vliegtuigen werd door de gastvrije club een korte briefing gehouden. De Big Lifts moesten hierna nog even wachten tot 11 uur voor ze mochten vliegen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn Ka-7 een motorstart te geven om hem uit te trimmen (nieuwe zender). Het was meteen al thermisch en ik kon ook zonder vario de Ka-7 al goed boven houden. Helaas moest ik al snel naar beneden voor de groepsfoto.

    Vanaf 11 uur is er goed gesleept en met de huckepack gevlogen. Het was goed thermisch en veel zwevers bleven makkelijk boven. In het zonnetje was het heerlijk vertoeven. Je kan zelfs zeggen dat het te thermisch was, om een uur of 1 kwam er een frisse zeewind opzetten (gebeurt alleen als het thermisch is in het binnenland) die alle thermiek doodde en het een stuk kouder maakte. Starten en landen werd ook niet eenvoudiger met de wind, die uit een vervelende hoek kwam.

    De Ka-7 heeft zijn eerste sleepstarts goed doorstaan. Huckepack vliegen was voor mij ook de eerste keer, erg leuk om eens te doen.

    Heren, bedankt voor het organiseren van deze dag!

    Hieronder een selectie van de foto's die ik heb gemaakt. Ik ben niet lang aan het fotograferen geweest, maar er zitten enkele geslaagde tussen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. 5p1k3

    5p1k3 Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jan 2008
    Berichten:
    9.857
    Locatie:
    Nijkerk
    Gaaf hoor!

    Ikzelf was wat laat (rond 3u), snel de easystar op de rug van Phil gebonden en een luchtfilm gemaakt. Zal vanavond online staan
     
  3. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Leeuwarden
    meeting

    Ik ben inmiddels ook weer thuis van een prachtige dag.
    Na een warm welkom een superdag gehad, dankjewel.

    Wanneer is de volgende? En ik zie graag de link waar de foto's staan.

    Groet
    Mathijs
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Raymond vergeet nog te vertellen dat om een uur of drie dat zeebriesfront weer oploste, het werd weer blauw en licht thermisch. Jammergenoeg was ik op dat moment de enige die aan het vliegen was... het ging niet zo hoog als vóór de zeebries maar mijn Flamingo heeft toch een half uur rondgestoeid tussen 100 en 200 meter.
    Ik heb wat foto's gemaakt (lastig kiezen: ga ik vliegen of fotograferen?) en ik moet zeggen dat ze helemaal niet bewerkt zijn (mijn desktop pc moet opnieuw ingericht worden en ik behelp me met een laptop waar geen Photoshop in zit) maar voor wie er toevallig op staat misschien toch wel leuk... hier kan je het pakketje downloaden, ik laat het een paar weken staan en ruim het dan op: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1941499/BigLift treffen.rar
    Wat een hartstikke leuke dag...
     
  5. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Videobeelden van de sleeps van mijn Ka-7. Ik kon zo snel geen geschikt muziekje vinden, dus het is een wat droog filmpje, maar de beelden zijn wel mooi.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Jane rules!
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Zo dat filmpje is wel HEUL vet! Gaaf man!!!
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ja, een fantastische dag. Aeroclub Heemskerk super bedankt voor de gastvrijheid, het was een feest bij jullie op bezoek te zijn.

    Ik had vandaag een beetje een pechdag maar ben er toch zonder al te grote kleerscheuren vanaf gekomen.
    Tijdens de tweede vlucht met mijn SG-38 ging het in de landing fors mis. Vanaf de kant zal het er uitgezien hebben als een stuurfout maar hoewel ik die zeer geregeld maak was dat nu niet het geval. Er kwam op het veld gruwelijk veel thermiek los en het was eind vd ochtend vooral op short final erg oppassen door de turbulentie op een meter of twee hoogte. Ik vlogg met mijn SG-38 iets sneller dan normaal omdat die anders erg hard onderuit zakt. Op ongeveer een meter hoogte ging hij ineens 90 graden naar rechts op zijn kant en tegelijk een meter omhoog....om vervolgens als de spreekwoordelijke rotte peer naar beneden te komen. Bijdrukken helpt dan niet meer.
    De schade valt mee, twee gebroken staalkabels, de schaats versplinterd en een aileronservo los; maar het meeste werk ontstaat doordat vrijwel alle 40 jaar oude plastic scharniertjes van de hoogte- en rolroeren zijn gebroken.

    Even later brak spontaan het 35 jaar oude staartwieltje onder mijn Big Lift vandaan (later nog wel teruggevonden door iemand, dank!). Dat maakte het taxiën wat lastig maar ging redelijk. Slechts één keer (zachtjes) in het hek gereden omdat ik de bocht niet om kwam.
    Het laatste stukje schade ontstond na een aan mij wel toevertrouwde stuiterlanding, prop doormidden. Die had ik gelukkig reserve bij me dus dat was snel gefixt.

    Verder heb ik ontzettend veel sleepjes gedaan, dat was echt erg leuk. Het slepen van de Ka-7 was spannend omdat ik niet zo zeker was of dat zou gaan maar bleek uiteindelijk eigenlijk gewoon soepel te verlopen.

    Ook Ronan heeft veel gevlogen met onze ASW22, die zei niet zo heel veel meer terug in de auto (behalve "Wil je mijn zakgeld overmaken op mijn rekening":) )

    Iedereen bedankt voor de gezelligheid al heb ik weinig tijd gehad om te kletsen...zoals wel vaker op treffens ben ik wel erg veel aan het vliegen, sorry :oops:
     
  9. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    [​IMG]

    Bovenstaande foto zegt genoeg. Elke deelnemer aan dit geweldig uitgepakte treffen kreeg dit lintje. Met liefde en zorg is deze dag georganiseerd. Phill, bestuur en leden van Aearoclub Heemskerk: bedankt voor deze fantastische dag. En natuurlijk ook alle deelnemers bedankt voor de geweldige invulling. Erg leuk om al die biglifts bij elkaar te zien. ik ben erg benieuwd naar de groepsfoto.

    We kunnen terug kijken op een erg mooie dag,

    Iedereen bedankt!
     
  10. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Als veldhulp heb ik erg genoten van het feit dat er enorm veel en met veel plezier werd gevlogen. Hulde voor de piloten (applaus voor jezelf is gepast). :worship: :thumbsup: Ik heb heel wat foto's en filmpjes gemaakt, sommige bijna met gevaar voor eigen leven. ;) Dezelfde thermiek als waar Arjen in verzeild raakte, nog geen twee minuten later. :?

    Helaas heeft deze dag mijn keuze voor een knappe functionele of schaalzwever er niet beter op gemaakt. Ik vrees dat het beide gaat worden. :oops:

    Nog even wat eten, dan de foto's uitzoeken en uploaden. Morgen het filmpje maken, vanavond ga ik dat helaas niet meer redden.
     
  11. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Bedankt!

    Zo, dat was weer een heerlijke dag. Heemskerk bedankt! Top georganiseerd.

    De wisseling in weersomstandigheden was voor mij bijzonder, niet eerder meegemaakt. De monsterthermiek die er aan het begin heerste was prachtig. Nog mooier was het dat een handstart van een zwever resulteerde in een mooie vlucht naar een mooie hoogte, heel bijzonder.

    Het meest bijzondere vind ik toch steeds weer dat een groep 'onbekenden' met een zelfde passie zo'n leuke dag met elkaar kunnen hebben, dus iedereen bedankt.

    In mijn ASW heb ik vanuit de cockpit met de GoPro wat beelden gemaakt, ik zal de komende week checken of er wa bruikbaars tussen zit!

    Groet,

    Jacob Bos
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
  13. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Goed om te lezen dat het een geslaagde dag was. Wilde nog wel even langs komen maar was te druk met teveel verplichtingen. Zoals ons clubje wel vertrouwd is zal het wel gezellig geweest zijn. :thumbsup:
     
  14. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Ja heren, vandaag was fantastisch!
    Heerlijk weer gehad, heb er zelfs een kleurtje van gekregen. Dikke pluim voor de top organisatie, alles was super geregeld tot een warme hap tussen de middag aan toe.

    In de ochtend echt hyperthermiek meegemaakt. Tijdens mijn vlucht met de Cirrus-75 van Arjan ging het als een speer omhoog meteen na het lossen. Zelfs met de kleppen vol uit bleef het een aantal keer stijgen. Toch spannend want door de heiige lucht was het zicht niet altijd even goed. Daarna ook nog voor het eerst van m'n leven op de huckepack met de Milan 2, leuk!

    Ik heb een aantal sleepstartjes gefilmd. Eens kijken of we daar wat moois van kunnen plakken.

    Dank aan alle piloten voor de gezellige dag!

    Groeten Rick
     
  15. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik vind tussen de foto's van Sleurhutje een foto van de crash van mijn SG38.
    Hij ging in eerste instantie niet rechts, maar linksom. Deze foto is van net nadat ik hem weer recht had en met vol gedrukt hoogteroer maar zoals je ziet, hij staat helemaal rechtop. Bizar gewoon...daarna kukelde hij natuurlijk voorover.

    [​IMG]
     
  16. chocojoop

    chocojoop

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    3.330
    Locatie:
    krommenie
    Zo alles opgeruimt, lekke gedoucht effe bijkomen en gegeten nu worden mijn oogjes wel zwaar maar ik vindt jullie geweldig met de opmerkingen en foto`s en wie weet VOLGEND JAAR WEER:D mannen bedankt
     
  17. fluppe

    fluppe

    Lid geworden:
    28 dec 2011
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Brugge
    Man,wat een prachtig filmpje. Mooie opnames en beregoed gemonteerd.
    Proficiat !

    Philippe.
     
  18. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Hier ook alles opgeruimd, lekker gedoucht en nog even wat eten gescoord.
    Was echt een superdag met onwijs mooi weer. Jammer dat de wind op een gegeven moment cross stond. Echt mijn ogen uitgekeken met al die mooie kisten :thumbsup:
    Dit evenement gaat zeker als een succes in de boeken van Aeroclub Heemskerk.
    Jullie ook allemaal bedankt voor de deelname en natuurlijk ook jullie ervaring en rust die jullie uitstraalde met het vliegen. Eigenlijk alles ging vanzelf met het starten en landen, dat laat maar eens zien dat jullie echt ervaren piloten zijn.
    Ik vond het zeer leuk om dit te organiseren, had het er wel erg druk mee de laatste dagen maar ik kan zeker uitkijken naar een succes dat zeker voor herhaling vatbaar is :yes:
    Helaas heb ik zelf niet veel gevolgen omdat mijn kop er niet naar stond, veel te druk met alles vandaag dus dan sta ik ook niet lekker te vliegen.
    Heb wel zin om eens naar jullie toe te komen om daar te vliegen :yes:

    Allen dank, waaronder ook de veldhelpers, andere hulp, bestuur Aeroclub Heemskerk en de overige van de organisatie.
    Speciale dank naar Hendrik, het was immers zijn idee om dit te organiseren.

    Dan nog even een voetnoot voor diegene die geen vaantje hebben gehad, stuur me even je adres per PB, dan zal ik er één toesturen zodat hij bij de collectie kan, dan wordt je altijd herinnerd aan deze fantastische dag.

    Nu lekker alle foto's en filmpjes bekijken :banana:
     
  19. chocojoop

    chocojoop

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    3.330
    Locatie:
    krommenie
    +1
    goed gesproken Phil:D:yes:
     
  20. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer



    Arjan (PH_AJH) Die vandaag ook hier was, heeft dit georganiseerd:

    vintage-glider-group-treffen-zondag-2-juni-ginkelse-heide-ede

    Dit is "bij ons'' op de ginkelse heide bij Ede waar wij lid zijn :)

    Mensen met een sleepvliegtuig óf mensen met een vintage zwever, kunnen zich nog inschrijven. In dit draadje staat heel duidelijk wat de Vintage Glider Group (VGG) inhoud.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina