Bij wie laat je een uitlaatje maken?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door HugoW, 31 jan 2011.

  1. Goes

    Goes

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Goes

    Ik heb proefgedraaid zonder vulling, en daarna met de vulling, maar de motor loopt beter met de vulling erin dus vandaar, en nog een bijkomend voordeel dat de hij er een stuk stiller door wordt.


    Gr.
     
  2. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Netjes hoor!
    Die gaan we wel zien vliegen zeker van de zomer?
    Trouwens, ben je al actief op het veld?

    Mvg Pascal.
     
  3. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    De kampen zijn verdeeld over het nut van staalwol, maar RVS is misschien wel een aanrader.

    Verhaaltje: Ik werkte ooit aan historische raceauto´s, en een Ferrari GTO kwam niet door de keuring; te luid. Even snel in iedere uitlaat een gat geboord, bout erdoorheen. Eerst een doos brillo (schuursponsjes, staalwol!) erin, en de bout erdoor om de boel in de uitlaat te houden. En zo kwam hij door de keuring. Leukste was nog dat er na de eerste heat iemand van een ander team naar ons toe kwam, dat hij een stuk of wat schuursponsjes op z´n auto had gehad bij de start! Die waren in de uitlaat gebleven bij de stationaire test, maar bij volgas waren ze er kennelijk gewoon uit geblazen!

    Weer wat meer on topic: mooi, hoor, van aluminium. Ik denk wel dat een extra baffle (2 plaatjes gekruisd dwars, i.p.v. 1 die je nu hebt, meer doet dan de staalwol. En het lijkt alsof je plaat met vierkant perforatie gebruikt hebt, ik denk dat die te open is. Maar als het resultaat goed is, dan is het goed. En het ziet er in ieder geval strakker uit dan de mijne!

    Hugo
     
  4. Goes

    Goes

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Goes

    Tja misschien wel:rolleyes:
    Ik ben nog niet op het veld geweest mij nog te koud, maar ik zal binnenkort een gaan kijken.







    Het is inderdaad een geperforeerde plaat, maar die is dubbel gevouwen zodat ze elkaar overlappen, zo zijn de openingen verkleind.
    En wat in de demper zit is geen staalwol maar dat zijn RVS pannensponzen zoals ze die noemen, die kun je gewoon in de supermarkt kopen.


    Gr.
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.230
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Staalwol bij een tweetakt... op die korte afstand... gaat dat niet gloeien? Dan breken... schokgolven... terug de zuiger in... en hopla een vastloper? Het is zo voorbij.
    Als RVS staalwol bestaat... zou kunnen... het gaat gloeien... is het snel geen RVS meer.

    Al met al... beiden netjes gefabriekte demperjes hoor!
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2011
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Valt wel mee hoor.... een tweetakt heeft van nature een stuk koelere uitlaatgassen als en viertakt, en bij een viertakt zijn ze al niet heet genoeg om staal te laten gloeien
    Als je dan ook nog eens RVS pannenspons gebruikt in plaats van staalwol, zie ik er niet zoveel risico in.

    Groet, Bert
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    deze week komt er bij mij een DLE20 binnen deze wil ik op een topflite p40 warhawk zetten. de uitlaat zou ook achter de motor moeten komen ipv op de zijkant. Ik kan niet lassen(nooit gedaan)
    nu heb ik zo een stukje die normaal op de uitlaatpoort past, zou dit werken met standaard demper op het toestel te bevestigen en dan verbinden met een flexibel? of moet er een compleet nieuwe uitlaat gemaakt worden?
    eens hij binnen is kan ik hem wel eens monteren en zien hoeveel ruimte ik op de zijkant heb,(wellicht niet veel)
     
  8. razor

    razor Guest

    Kijk eens op de site van cyclone zij hebben een hele zooi uitlaten
     

Deel Deze Pagina