Binden duplex R14 lukt niet.

Discussie in 'Model elektronica' gestart door corvl, 9 mrt 2018.

  1. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Hallo allemaal .

    Voor m'n nieuwe toestel heb ik een duplex R14 gekocht voor m'n DC-16.
    Maar ik krijg de ontvanger niet gebonden.

    -Bind plug in de ext. aansluiting.
    -Zender aan >> er gebeurd niets

    Alternatieve Methode:
    -ontvanger uit
    -bind plug in de ext aansluiting
    -accu aansluiten
    -in de zender: advanced properties, wireless modes/trainer
    -pair primary tx module > enter >> ook hier gebeurd er niets.

    De ontvanger krijgt stroom (5.7 volt heb ik op de + en - gemeten)
    Als ik een andere ontvanger probeer , dan is dat geen probleem ( rex 12)

    Doe ik iets verkeerd?

    Bedankt.
    Cor
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kan je de RX uitlezen?
    Staat hij niet op "clone" ?
    Firmware updaten, helpt dat?

    GJ
     
  3. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  4. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    Hoi Cor,

    Zie de laatste post in het dc16 draad(je).

    Daar staat een video ban de firma Hacker die het allemaal laat zien.

    Groten johan
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Omzetten van clone naar normaal


    Ik heb hier ook een R14 die niet wilde binden met de bindplug.
    Ik heb de Jetibox moeten gebruiken om hem te overtuigen dat toch te doen, dus met een kabel.
    Ik heb de DS-16 te kort gehad om nog te herinneren of het ook via de DS of DC kan.
    Maar je zit op het duitse Jetiforum zie ik en als je er echt niet uitkomt kan je altijd Hacker bellen, Uwe Neesen.
    Als je in Oostenrijk woont is Hepf de winkel voor Jeti, die kan je ook bellen voor support.

    GJ
     
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Dank voor het filmpje , heb het geprobeerd , maar ik heb de functie in de jetibox>Rx> daar heb ik geen opies meer...... helaas. Een jetibox heb ik helaas niet ... interessant om aan te schaffen?

    Hepf zit hier bijna om de hoek van me, maar heb daar niet de ontvanger gekocht..... eens kijken of die me wilt helpen.
    Zie dat m'n bericht omgezet is naar Nederlands op het duitse Jeti forum...... nog maar eens proberen zo.
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een Jetibox vind ik eigenlijk onmisbaar, tenminste, als je echt alles in je Jeti spullen wil kunnen zien en veranderen.
    Hepf is de officiële importeur van Jeti, Hacker heeft er zijn eigen logo bij laten drukken en dan is het een Jeti/Hacker.
    Hepf is ook klantvriendelijker en inkoop waren ze veel goedkoper dan Hacker dus mijn spullen kwamen van Hepf of direct van Jeti, nooit van Hacker.
    Gewoon even langs Hepf rijden en dan kunnen ze ook wel laten zien wat je allemaal met een Jetibox kan.

    GJ
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat je via de Jetibox emulator in de zender geen verbinding met de ontvanger kan maken, is best verklaarbaar. De ontvanger en zender zijn niet gebonden (dat is precies het probleem). De zender weet dan niet van het bestaan van de ontvanger en de ontvanger weet niet van het bestaan van de zender.

    De enige manier om toch toegang te krijgen tot de ontvanger is via een losse Jetibox. Die wordt rechtstreeks op de ontvanger aangesloten. Krijg je met de Jetibox geen verbinding met de ontvanger, dan is er een probleem met de ontvanger.

    Het programma "Jeti Studio" biedt ook nog opties. Het is hier http://www.jetimodel.com/en/JETI-Studio-2/ te downloaden.

    Sluit de Jeti USB kabel aan op de PC. Als het de eerste maal is dat de USB kabel wordt aangesloten, dan moet Windows drivers installeren. Dat gaat "vanzelf". Als het groene lampje op de USB connector brand, dan is de installatie ven de driver voltooid. Installeer het programma. kies voor "Tools" en dan voor "Device Updater". Selecteer bij "Select Port" een com poort. Als er meerdere com porten worden weergegeven, en je kiest de verkeerde com poort dan wordt weergegeven "Serial Port Closed". Op mijn PC moet ik Com5 selecteren.

    Sluit nu de ontvanger aan op de Jeti USB kabel (op de EXT aansluiting (patch kabel nodig) en let op het juist aansluiten op de connector). Je krijgt dan een beeld als dit:

    Jeti.jpg

    Te zien is het serienummer van de ontvanger en de geïnstalleerde softwareversie. In dit geval 3.25. Tevens is de beschikbare software vermeld. Versie 3.25 (is al geinstalleerd) en 3.06, bedoeld voor gebruik met de losse Jeti zendmodules. In deze software zijn b.v. mixers opgenomen in de ontvangersoftware.

    Krijg je geen reactie, dan is de ontvanger mogelijk defect. Controleer of alles werkt door je andere ontvanger aan te sluiten.

    Zie je de gegevens van de ontvanger, dan kan je de software opnieuw installeren. Misschien helpt dat.

    Selecteer versie 3.25 en klik op "update". De rest wijst zichzelf.


    Succes!
     
  9. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ N.P.S: Dank voor de duidelijke uitleg.

    Het lukt helaas niet , van de jeti studio , krijg ik de volgende error:
    Device detected
     2018-3-10 14:51:50 | Connected: ID = [11111:22222], Firmware ver.: 0.00 (HW= 6.FE, BL= 2.03)
     2018-3-10 14:51:50 | Update not found

    Dan kan ik verder niets meer doen.

    Dan heb ik een manuele update geprobeerd, de firmware gedownload:
    a) Duplex EX - Rx V3.24 - Standard - Standard Rx Firmware Update (6/2015)
    http://www.jetimodel.com/en/show-file/767/

    Dan krijg ik de volgende error:

    Dus ja..... kan ik nog iets proberen?

    Bedankt,
    Cor
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Je link verwijst naar de verkeerde software. Dit is versie 3.24 voor multirotors en bevat een UDI 116 interface. Je moet de 3.25 standaard hebben. Die staat twee regels hoger. Zal je verder niet helpen. Als de UDI 116 versie niet wil, doet de standaard versie dat ook niet.

    Alle opties op één na zijn nu verbruikt. Vrijwel zeker is er iets mis met de ontvanger. De laatste optie is terug naar de leverancier.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2018
  11. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Laat je nog je en weten hoe het afloopt?
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Cor, ga voor de zekerheid nog even langs Hepf.
    Misschien hebben ze nog een trucje om het in orde te krijgen.
    En anders kunnen ze misschien de ontvanger wel omruilen voor een andere, als er geen Jeti/Hacker opstaat.
    Ik ken de garantievoorwaarden niet tussen Jeti en Hepf.

    GJ
     
  14. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Uiteraard laat ik weten hoe het is afgelopen.

    Contact opgenomen met Lindinger, die hebben direct gezegt terugsturen, dan wordt die omgeruild.
    Hepf heb ik nog niet kunnen bereiken, Als ik ze morgen kan bereiken en ze zijn open/hebben tijd als ik thuis ben dan ga ik eerst even langs , Hepf is een half uurtje van mij vandaan. Zo niet stuur ik de ontvanger 's middags terug via de post.

    Cor
     
  15. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Vanmorgen bij een winkel langsgeweest , 2 minuten bezig geweest ( aangesloten op jetibox) zei dan direct dat deze defekt was . Wilde meteen daar een nieuwe kopen en de defecte aan Lindinger terugsturen , maar voordat de stekker uit de Jetibox kwam zei die beste man al om 10 euro te betalen. Heb dan maar geen nieuwe daar gekocht , slechte vorm van klantenbinding.

    Maar ben blij om nu te weten dat het deel defect is , morgen wordt hij teruggestuurd naar Lindinger en dan ff afwachten op een nieuwe.

    Bedankt voorde hulp,
    Cor
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ook meteen een jetibox besteld?

    GJ
     

Deel Deze Pagina