Bismarck model

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Edwin55, 12 okt 2017.

  1. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland
    Weet iemand of de Bismarck van Trumpeter nog te krijgen is met een houten dek schaal 1:200.
    Ik hoor graag jullie reactie.

    Mvg Edwin.
     
  2. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
  3. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland
  4. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ook overwogen om dat houten dek zelf te maken met latjes ?.
     
  5. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland

    Ja wel aan gedacht maar daar bleef het ook bij, ik begin net met modelbouw dus moet nog veel orienteren en leren en informeren maar het is wel een idee :) en anders gewoon zonder houten dek dus gewoon origineel met wel de upgrade pakketten is ook wel mooi denk ik ?
     
  6. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Je hebt niet bepaalt het makkelijkste schip gekozen om te starten.

    Succes met de bouw.
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Buiten dat dit schip eigenlijk niet voor een beginner is, lijkt het me niet zo moeilijk om verder te zoeken met Google als vriend. Zoek eens op Houten dek Bismarck en dan zie je vanzelf iets verschijnen. Er zijn ook anderen die dit schip met een houten dek bouwen. Zo uit mijn hoofd wimo en erik borgers. Zie dat er 3 bouwverslagen in die maat lopen. Daar moet toch info uit te halen zijn? Wat let je om die forumleden eens te benaderen en vragen hoe zij aan hun spullen komen. Misschien is het wel moeilijk, maar zo lijkt het me niet. Als je zo'n schip wilt bouwen, en dat lijkt me een hele uitdaging, neem dan zelf ook de moeite om je weg te vinden. Loop je daarbij vast, zoek dan hulp, maar denk niet dat je met zo'n oproep er bent. Dit klinkt natuurlijk heel negatief, maar zo is het niet bedoeld. Het is alleen maar om aan te geven dat als je zo'n schip wilt bouwen er een hele berg aan uitdagingen ligt. Die zijn best te overwinnen, maar dat kost je dan een heeeeeeeeeeeeeeeel lange aanloop. Als beginnend modelbouwer raad ik je aan om eens een simpel scheepje te bouwen. Daarmee krijg je de techniek in de vingers en kun je alsnog bedenken of het allemaal de moeite waard is. Als ik het zo inschat is de Bismarck een model, waar je (als beginner) zomaar 5 à 10 jaar mee bezig bent. Helemaal niet erg, maar je moet het wel willen en op kunnen brengen. Succes verder! Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2017
  8. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland
    Volgens mij stelde ik gewoon een vraag en ja ik heb al met mijn vriend Google gezocht en was inderdaad niet moeilijk maar wel de moeite genomen, en ja ik ben een beginnende modelbouwer, en ja ik zie het wel zitten om dit model te bouwen ben ik niet achterlijk of heb twee linker klauwen, maar hier moet je dus niet zijn voor normale vragen blijkbaar dit is niet negatief bedoeld . Gr Edwin.
     
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Edwin, Neem mijn reactie niet kwalijk. Het enige wat ik probeer te voorkomen is dat je net als ik je eerste model in de kliko gooit. En bij een Bismarck is daar een hoop geld mee gemoeid. Ik ken je vaardigheden niet en probeer daar ook niet over te oordelen. Dus voel je niet te erg aangesproken, de bedoeling is goed. Succes met je zoektocht verder. Gr. Klaas.
     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Edwin, als beginner weet je nauwelijks iets, geen vergelijkingsmateriaal, we hebben hier al de nodige mensen zien stranden, je kreeg zeer zinvol advies van ervaren bouwers.
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Dubbelpost... Hikje van het forum?
     
  12. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Beste Edwin , ik doe dit jaar al 50 jaar aan modelbouw en heb zeeeer veel mensen zien stranden die met modelbouw begonnen waren , gewoon omdat ze in het begin te hoog gegrepen hebben .
    De raad die je kreeg van Klaas is de raad die ik ook aan beginnende modelbouwers zou geven , start gewoon eerst met iets klein en wees niet te eigenwijs om hulp te vragen aan ervaren modelbouwers.
    Het is niet dat wij hiermede willen zeggen dat een startende modelbouwer niets kan , het is enkel maar om te helpen , want een start kan vlug een einde hebben .
    Er zijn niet al te veel startende modelbouwers en daarom willen wij ook graag dat deze starters hun prachtige hobby blijven beoefenen .
    Vriendelijke groeten
    Ronny
     
  13. Zazou

    Zazou

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Antwerpen
    @Edwin55
    Ik heb er nog ééntje in de verkoop, 167cm lang volledig gebouwd.
    Dit is het premium model van Graupner, hij moet enkel nog voorzien worden van RC, de roerservo en motoren zitten er al in.
    Ook leuk om verder uit te bouwen door de kanonnen te voorzien van motors enz.
    Bij interesse laat je maar wat horen.

    Gr Johan
     
  14. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland
    4C47035A-0257-4721-8870-D8253582C080.jpeg Dank jullie wel voor de reactie’s, ik ben enige tijd geleden begonnen met modelbouw omdat ik het geweldig vind om gewoon op het gemakkie te bouwen en het geeft vind ik een stuk ontspanning, ik ga jullie allemaal niet vermoeien met mijn privé sores maar jullie begrijpen nu wel denk ik dat ik hier enige rust in vind. Ik ben uiteraard blij met alle berichten ideeen en adviezen dank daar voor, ja ik ben nog steeds opzoek naar een leuk model om te bouwen vanaf het begin tot het einde
    Ik ben nog bezig met de Bismarck van Revel geheel plastic schaal 1:350 en die schiet aardig op dus lijkte mij de grote versie met houten dek wel mooi, maar ik twijfel nog steeds een beetje want een volledig houten bootje lijkt mij ook een hele uitdaging maar dan een niet te moeilijke om mee te starten ik heb een volgens mij mooie boot gezien de Aurora van Occre misschien heeft iemand deze hier al een keer gebouwd ik zal eens op zoek gaan, maar ik moet mijn gedachte er nog maar eens overheen laten gaan, ik ben blij dat ik hier terecht kan met vragen misschien is het toegestaan hier een foto te plaatsen met het geen waar ik nu mee bezig ben, ik ga het gewoon proberen.
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  15. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Kijk eens aan, dat ziet er goed uit Edwin! Door zo'n foto te plaatsen kunnen anderen ook een beetje inschatten wat je freubel nivo is en de precisie zit er in ieder geval zeker in :)
     
    Edwin55 vindt dit leuk.
  16. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Edwin, één ding is me nog niet duidelijk, ga je de Bismarck statisch of RC bouwen ???.
     
  17. Edwin55

    Edwin55

    Lid geworden:
    12 okt 2017
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Zeeland
    Hallo Manus, neehoor eerst maar is proberen om Statisch te bouwen vind ik voorlopig genoeg uitdaging.
     
  18. Manus

    Manus

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    3.214
    Locatie:
    Noord-Holland
    Begrepen , in geval van RC zou je met veel dingen rekening moeten houden.
     
  19. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Zo’n houten dek moet toch te bestellen zijn bij sovereignhobbies in Engeland. Hij zit in ieder geval in die set van Pontosmodel voor de Bismarck. Zelf heb ik de set 22001F2 zonder het dek genomen. Wel goed opletten dus. Wanneer ik mij niet vergis kun je het dek ook los bestellen voor circa €45. Zoek maar eens op die site. Het is een betrouwbare leverancier en meerdere bouwers zijn dat met mij eens.
     

Deel Deze Pagina