Bixler 2 setup en vliegen

Discussie in 'Beginners' gestart door Samz11, 8 jun 2014.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Hoi allemaal,

    ik ben Sam en ben meestal actief in het speedbotenhoekje hier op het forum, maar wil nu mijn hobby gaan uitbreiden en de vliegtuigentak eens gaan ontdekken.

    Nu wil ik graag jullie advies over welk vliegtuigje ik het best kan kopen. ik wil beginnen met een klein foamie met een elektrische aandrijving. dit omdat deze lekker crashbestendig zijn en vooral niet te duur. vliegtuigje moet buiten kunnen vliegen op de windstille zomeravonden op een pleintje van zo'n 15 meter bij 15 (moet dus écht klein zijn, 40 cm spanwijdte o.i.d.) ik heb een multilader dus ik kan elke accu laden (lipo's ben ik al bekend mee, ik kan ze vanaf 2S laden.) ook ben ik dus vanaf de speedbotenwereld goed bekend met de brushless motoren en regelaren die daar bij horen etc. etc. ik wil zo'n 30-40 euro uitbesteden, omdat ik puur wil kijken of de vliegtuigenwereld wat voor me is.
    Hobbyking bij voorkeur door de lage prijzen ;) maar als er nog andere webshops zijn waar goedkoop dit soort vliegtuigjes te koop zijn voor weinig, houd ik me aanbevolen.

    mist er nog nodige info? ik hoort het graag,

    Sam
     
  2. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Laatst bewerkt: 8 jun 2014
  3. frank13

    frank13

    Lid geworden:
    18 feb 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Deurne (Antwerpen)
    Dacht dat ze beginners aanraden om te kijken naar een spanwijdte van 140-160cm
    ivm stabiel te vliegen?

    Denk 40-45 cm span niet echt voor beginners is.
     
  4. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ja de spanwijdte was meer om aan te geven hoe groot hij ongeveer moet zijn, maar het gaat natuurlijk meer om het gewicht en vliegsnelheid. hij moet kunnen vliegen op een veldje van 15 bij 15 meter(als ik hoger vlieg heb ik wat meer ruimte) en moet dus licht genoeg zijn om een goeie crash zonder veel schade te overleven. heb ooit al wel eerder een wild hawk gehad, maar deze is na 2 crashes compleet kapot gespat en het was lastig omdat we steeds naar het veld moesten heen en weer rijden aangezien ik geen auto heb, en m'n pa dat rijden op den duur ook wel zat word ;)
     
  5. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Al eens eerder gevlogen met vliegtuigjes Sam ?

    Misschien eens te overwegen om een groter veld te zoeken, eventueel even informeren bij een vliegclub in je buurt, simulator voor de pc te nemen.

    Een Easystar II of een Bixler is een leuk toestel om mee te beginnen, zit je wel iets groter in formaat, maar is wel iets makkelijker te maken. Die kleintjes die je noemde zijn binnen no time schroot, en zijn beter geschikt voor binnen vliegen, als je deze buiten neemt, moet het zowat windstil zijn en geen bomen in de buurt :)

    Maar neem van mij aan, loop eens samen met je pa bij een vliegclub binnen, die zullen je zeker wel van dienst kunnen zijn en misschien ook wat lesjes kunnen geven.

    Succes :)
     
  6. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    dus wel eens met een 3 kanaals vliegtuig er is ook een groter veldje in de buurt maar een 1,30 span vliegtuig vind ik te groot, ook mede daarom is het fout gegaan met de Wild Hawk. het bijna wind stil ben ik me van bewust. dit vliegtuig is net wat groter en opzich ook binnen mijn budget. ik snap dat een sim beter is, maar wil toch wel écht vliegen. mocht ik er niet uit komen met m'n vliegtuigje en is ie al een paar keer kapot gecrasht(heb nu betere reparatieskils zegmaar, toen was et ductape;)), kan ik altijd nog bij een club binnenlopen.
    ik had dit vliegtuigje nog voorbij zien komen:
    Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 
    is iets groter, maar nog geen 1,30m ;) is denk ik wel te doen op het wat grotere veldje bij mij in de buurt van zo'n 35 meter bij 20 meter.

    Gr. Sam
     
  7. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
  8. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    bij een groot veld wel idd, maar helaas is dat wat lastiger bij mij in de buurt. misschien dat dat ooit nog een leuk 2e vliegtuig zal zijn, maar is in mijn geval wat te groot. ik moet er mee kunnen vliegen op dit veldje:
    52.035017, 5.159249 (via streetview kan je het een beetje beter bekijken)
    en een bixler is dan wat groot :p
     
  9. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    haha dat is alweer lang gelden hoor!, maar ik zal eens bij verspaget rondneuzen.

    Gr. Sam
     
  11. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    dan vind ik dit een heel leuk kistje!:
    Aircore P-51 Mustang
    er staan alleen wel heel weinig spec's bij, dus even op wat andere sites gekeken:
    TowerHobbies.com | Flyzone Aircore P-51 Mustang Cathy II Airframe 22"
    zender heb ik nog liggen en een lipo van hobbyking kost de wereld ook niet en kan ik bovendien ook uit het EU warehouse halen.
    ook wel een geinig systeem, alle electronica zit op 1 houder, dus mocht ik de schuimen buitenkant helemaal naar z'n gootje vliegen, kan ik nog een nieuwe buitenkant kopen.

    is dit wat?
    Gr. Sam
     
  12. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Tja , wat zal ik zeggen? Als je graag binnen no time alles stuk vliegt, wordt het een dure aangelegenheid.

    Ik zou toch maar eens eerst wat lesjes nemen of een simulator aanschaffen voor het zogenaamde 'stick' gevoel weer op te pakken. scheelt je wel iets hoor. Zelf heb ik de Phoenix RC Sim, prima sim vind ik, gebruik ik vaak genoeg om even net dat ene te oefenen wat in het echie niet helemaal ging.
     
  13. MarcieB

    MarcieB

    Lid geworden:
    6 jun 2014
    Berichten:
    83
    Locatie:
    Venlo
    Ik heb ook de Pheonix sim, maar ik kan de universele kabel niet vinden in de nederlandse webshops of gewoon eentje met Futaba or Jr connectie (heb een 9XR transmitter)
     
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat veldje waar je wilt vliegen is groot genoeg... voor een redelijk ervaren vlieger. Om te leren vliegen is het gewoon erg krap. Als je leert vliegen moet je gewoon de ruimte hebben om af en toe even rechtuit te gaan... je kan nog niet doorlopend reageren op je omgeving, daar heb je de reflexen nog niet voor opgebouwd.
    Maar, rondom Houten liggen allerlei weilanden, toch? Tja, moet je wel op de fiets heen maar veel toestellen passen gedemonteerd best in een fietstas...

    Die MiniSwift van HK is véél te snel voor een beginner.
    Die twee kleintjes die je eerst aanwees zouden kunnen, maar je doet er jezelf geen plezier mee denk ik.
    Ik neem aan dat je geen interesse hebt in een quadcopter? Wand dáárvoor is je veldje groot zat! :)
     
  16. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    idd rondom houten zijn weilanden, maar die weilanden zijn geen netjes gemaaide weilanden helaas.. hoog gras van ruim n meter hoog, dus mocht hij neerstorten en je veliest een stuk, kan je het moeilijk terug vinden. wel een voordeel, door het hoge gras heb je wel een zachte crash;). ik ga dus eerst voor een simulator, maar wil het liefst een zender die je dan ook als sim zender kan gebruiken, alleen ben er niet zeker van of die gelinkte zender van mij daar ook voor kan worden gebruikt?

    Gr. Sam
     
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Tja daar kan ik je weinig van vertellen, ik heb al moeite genoeg een dummyzender te laten werken op mijn pc. (Zo'n dummyzender, speciaal voor simulator, kost overigens maar twee tientjes of zo)
     
  18. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ben er achter gekomen dat die zender idd ook als simulator zender kan worden gebruikt met een extra kabeltje erbij. binnenkort dus maar even bestellen en rondneuzen op het internet of er nog leuke gratis sims te downloaden zijn:lol:
     
  19. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Over zenders gesproken, daar zijn vele keuzes in. Maar wil je in de toekomst met meerdere toestellen/boten/auto's gaan werken, dan zou ik een zender nemen die daar geschikt voor is. Zo'n HK zender is in het begin wel leuk , maar je kan er weinig mee instellen.

    Ik zeg altijd, investeer in de zender & ontvanger meer tijd en geld, want je doet er langer mee dan met je vliegtuigjes. Wellicht is een zender zoals Futaba een hele goede overweging om die te halen.

    Bijvoorbeeld de Futaba T6J met ontvanger, bij verspaget voor ongeveer 140 euro :

    T6J

    Deze kan je ook op een simulator laten werken. En om het antwoord op vraag of Phoenix gratis is, helaas :(

    maar kijk even hier voor flight sims :

    Modelbouw RC vliegsimulators - Modelbouw elektronica - conrad.nl
     
  20. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    140 euro is mij op het moment te prijzig :) ik kan mocht ik echt door gaan met het vliegen nog wel 2-3 jaartjes vooruit en kan dan misschien ooit zo'n duurdere zender kopen. Maar voor nu is deze prima.
     

Deel Deze Pagina