Bixler 2 setup en vliegen

Discussie in 'Beginners' gestart door Samz11, 8 jun 2014.

  1. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Lood

    80 Gram lood in de neus? Is een zwaardere accu geen optie? dan heb je tenminste nog iets aan dat gewicht :)
     
  2. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    neuu hoeft niet, zo is het zwaartepunt ook een stuk makkelijker te regelen. komt denk ik door de aardig zware motor die ook nog eens net wat verder naar achter zit dan normaal. als ik later op 3S of misschien wel een keer 4S ga vliegen, gan ik de accu ook nog een heel stuk naar achter zetten.
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    zo te zien is het gerucht van de bixler 3 waar:
    Bix3
    ben blij dat ik niet op de bix3 heb gewacht, want vind de bixler 2 mooier, en ik vind eigenlijk niet dat dit een verbetering is op de bixler 2 wat vinden jullie?
     
  4. taranis

    taranis

    Lid geworden:
    25 feb 2014
    Berichten:
    49
    Bix 2 is mooier. Zij die bix 1 kochten vonden bix 2 niks en zij die bix2 kochten vinden bix 3 niks. Altijd het zelfde liedje.

    Wat wel een verbetering is is de 1400Kv motor. Maar de prijs is er dan wel na!!!!!!!!!!!!!

    [​IMG]
     
  5. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    tja 1400 KV, maar meer koppel? neuuh is weer zo'n heel licht motortje dus tja.. en die prijs is idd veels te hoog maar zoals in de comments zal deze prijs vast nog wel aangepast worden.
     
  6. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Welk gerucht?
    Een van de sterke punten van dit soort kisten is juist het ontbreken van een landingsgestel. Daarmee is ongelijk terrein of hoog gras ook geen probleem bij het landen. De wielen onder de '3' lijken me aan de kleine kant waardoor dat landen nu juist wel een probleem kan worden.
    Toen ik net keek was de prijs $999,- Ik denk echter dat de prijs nog niet bekend is en er daarom die 999 in is gezet. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat die kist zó duur moet zijn aangezien de '2' voor iets meer als 100 dollar ready to fly is.
    Niet slim van ze, ze zetten mensen daarmee toch op het verkeerde been.
    Wat wil je daarmee bereiken?
    Als het alleen om een langere vliegtijd gaat moet er een accu in met meer "inhoud", dus met méér Ampere/uur. Je gaat dan b.v. van 2200mAh naar 3000 mAh waarbij het aantal cellen gelijk blijft.
    Als je naar 3s of 4s gaat dan gaat de motor (veel) sneller draaien en zul je de motor en/of regelaar opblazen.
     
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Precies, kan de regelaar en natuurlijk de motor die hogere spanning (dus ook stromen) wel verwerken? Een ander belangrijk punt is dat een 4S accu duidelijk sneller leeg zal zijn omdat de motor veel meer stroom gebruikt bij die hogere spanning.
    Maar wat wil je bereiken met een 4S accu? Sneller vliegen? De Bixler is geen snelheidsmonster en met een 4S accu zal hij niet echt heel veel sneller gaan vliegen. Wat wel gaat gebeuren is dat hij flink gaat stijgen. De motor staat al achterlijk veel omlaag gericht wat er op duidt dat er eigenlijk een veel te sterke motor op wordt gezet. Waarschijnlijk om toch een beetje snelheid te kunnen maken.
    Naar mijn idee moeten ze het ontwerp eens goed onder handen nemen maar dat kost tijd en dus geld. Het is makkelijker om er een sterkere motor op te zetten en dan de domping gewoon groter te maken. Zo wordt die "ontwerpfout" een beetje gecompenseerd. Het is echter een niet erg efficiënte manier van vliegen wat er niet beter op wordt door te proberen er nog sneller mee te gaan vliegen.
     
  8. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    1. de hobbyking facebookpagina was er ooit een foto van een vleugeldeel met "bixler3" erop, waardoor er geruchten ontstonden van een mogelijke bixler 3 en wanneer die zou uitkomen.

    2. mij vertel je niks, ben thuis in de wereld van elektronika etc. in de speedbotenwereld waar de stromen gemakkelijk oplopen tot 100A... al geloof ik niet dat de motor op een eventuele 4S meer dan 50A continu gaat vragen. áls ik al 4S ga proberen, word dat gewoon ff spelen en kijken wat het model doet zoals in dit filmpje:


    Gr. Sam
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Oke, da's mooi. Probeer alleen te helpen en dit verwacht ik niet van iemand van 14 jaar...;)
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    misschien kwam het wat lullig over, maar de hulp word gewaardeerd :)
     
  11. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    helaas, de regelaar is vandaag niet binnengekomen en zal dus voorlopig ook niet plaatsvinden i.v.m. vakanties.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    geweldig, nu 1 dag te laat, mijn regelaar binnen!;)
     
  13. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nu ik de esc aansluit, begint motor achter elkaar aan de piepen.. in de handleiding staat dat dit betekend dat de zenderstick niet op het laagste punt staat. nu staat er ook dat je stick dan op z'n laagste punt moet zetten, maar dit werkt niet. heb dus het idee dat de regelaar de eindpunten van m'n zender kan vinden. iemand een idee hoe je de regelaar deze punten kan herkennen?
    als ik de regelaar op een servotester aansluit, doet de regelaar het wel prima, en als ik hem daarna zonder de stroom er af te halen op de ontvanger zet, werkt hij wel zoals het hoort. als ik dan de stroom er af haal en dan weer erop werkt hij niet meer.
     
  14. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    met een hoop gestoei met de zender is het toch gelukt. alles werkt, vliegtuig is in balans, tijd om te vliegen! ownee hou je in sam, niet zelf gaan...
     
  15. taranis

    taranis

    Lid geworden:
    25 feb 2014
    Berichten:
    49
    altijd eerst je zender kalibreren daarna pas binden.

    ga vandaag weer vliegen met bix.

    leuk ding, een beetje suf, maar glijdt goed door de lucht.

    goed vliegtuig om alleen alles zelf te leren en daar is het ook voor ontworpen.

    zelfs met standaard motor gaat het best rap,wel APC prop en balanceren anders trilt de boel uit elkaar.
     
  16. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Haha, ja, hou hem heel Sam! Neem anders een laptop met simulator mee op vakantie, kun je toch een beetje vliegen :D

    Mooi in elk geval dat ie helemaal vliegklaar is!
     
  17. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Haha hhm wel leuk idee haha kijken of er nog een laptop in de koffer kan haha
     
  18. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Zender aanzetten, throttle op 100%,
    Accu aansluiten aan regelaar en de eerste piepjes afwachten,
    Na de 1e piepjes de throttlestick op de 0 positie zetten en weer de piepjes afwachten,

    Nu is je throttle range gecalibreert en moet het werken zoals het hoort te werken.
     
  19. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    al zo'n 100 x gedaan.. maar op 0 stoppen de piepjes, en doet de motor niks. de servo's werken dan weer wel
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Welke regelaar is het?
    99,9% van de regelaars calibreer je op deze manier iig.
     

Deel Deze Pagina