Bixler 2 setup en vliegen

Discussie in 'Beginners' gestart door Samz11, 8 jun 2014.

  1. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Indien Futaba zender dan throttle functie omkeren.
     
  3. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    haha nee hk t6a, maar het werkt nu
     
  4. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    nou, vanavond was het zo ver, de maiden flight is gevlogen! met veel dank aan pieter, voor de begeleiding en het opstijgen en landen. ging allemaal erg goed, vliegtuig is heel gebleven en de flaps bleken wel echt handig te zijn, de bixler blijft zonder motor nog erg snel en lang doorzweven, maar met de flaps ging het landen prima.
    de filmpjes worden geüpload..

    @pieter ik stuur de linkjes nog door via de mail en je krijgt met de volgende keer een usb mee met de filmpjes en foto's van je edf jet.

    Gr. Sam
     
  5. pieter_oudenhoven

    pieter_oudenhoven

    Lid geworden:
    21 mei 2010
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Nieuwegein
    Goed gevlogen Sam, erg goed! Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die bij de eerste keer zo goed vliegt (en ik ben een aantal jaren instructeur geweest bij mijn toenmalige club, dus heb aardig wat beginners gezien). Geen enkele keer hoeven ingrijpen en zelfs een geslaagde looping gemaakt bij je eerste vlucht! Volgende keer zelf landen! Gaat je lukken!

    Ik ben benieuwd naar het edf filmpje!
     
  6. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    ook instructeur geweest? wist ik niet! maar bedankt voor de complimenten! volgende keer landen zie ik ook wel zitten, gaan we doen! video's lopen..
     
  7. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    hier de filmpjes van m'n vlucht en de edf van pieter.
    lekker rustig 8jes vliegen:

    en wat actie:



    Gr. Sam
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Gefeliciteerd met deze maiden :)

    En nu begint het pas... ;-)
     
  9. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    dankjewel, nu oefenen met landen en daarna opstijgen, en helemaal zelfstandig opstijgen en dan luchtbeelden schieten, m'n loopings verbeteren, kurkentrekkers etc.. :)
     
  10. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    Vanavond weer met pieter gevlogen en deze keer met een windje erbij. eerst moest pieter even met m'n bixler vliegen zodat ik kon zien hoe het toestel reageerd op de wind en daarna ging ik het proberen. pieter steeg hem op en ging ik vliegen en toen landde pieter hem weer. daarna ging ik proberen op te stijgen, wat eigenlijk erg meevalt! tegen de wind in, is ie zo de lucht in! ook heb ik na wat wennen aan vliegen met de wind ook mijn eerste landing gemaakt! en daarna ook een 2e succesvolle landing zoals op dit filmpje:

    de kist heeft nu 4 vluchten in totaal zonder schade doorgebracht! nu hopen dat hij ook schadevrij blijft:p
    er is ook beeldmateriaal van de Robbe Arcus van Pieter, maar die gaat mijn broer monteren tot een klein filmpje met muziek eronder, dus die hebben jullie nog tegoed.

    Gr. Sam:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. taranis

    taranis

    Lid geworden:
    25 feb 2014
    Berichten:
    49
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Samz11

    Samz11

    Lid geworden:
    13 jun 2012
    Berichten:
    3.431
    Locatie:
    Houten
    vanavond lekker gevlogen met mijn bixler, was wel aardig winderig daarboven, dus tis geen heel rustige vlucht geworden. ook doordat ik een beetje ging stunten:rolleyes:. volgende keer wat rustiger aan. niet een heel mooie landing maargoed.


    daarna nog een paar keer gevlogen en ik begon aan de landing. laag vliegen en langzaam en toen stonden daar ineens een paar jonge boompjes die toch hoger waren dan ik dacht.. tja uitwijken gaat zowiezo niet goed aflopen dus maar hopen dat het goed gaat:yes: helaas, 1 vleugel raakt het 1e boompje toen de 2e en plof, met de neus op de grond8-O
    gelukkig! hij is nog heel, de neus is heel lichtjes ingedeukt, maar dat valt enorm mee.:cool: vliegtuigje vliegt nog prima en ziet er ook nog goed uit. tot de volgende vlucht!

    Gr. Sam:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Thieu

    Thieu Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl, al 60 jaar!
    Tja, op plaatsen waar veel met modelvliegtuigen gevlogen wordt komen ook veel plotseling overstekende bomen voor :rolleyes:
    Deze ontwijken is een hele kunst, maar je wordt er wel steeds béter in. :yes:
     

Deel Deze Pagina