Blade 230 , weer ne nieuwen ...

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door guyken, 21 jul 2015.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Blade 230 S Collective-Pitch Aerobatic Helicopter
    Blade has opened the doors again to a new helicopter. Aimed to help beginners advance themselves from hovering to all out fun with aerobatics.
    News By Neal Davis | Jul 17, 2015, 08:55 AM
    [​IMG]
    The Blade 230 S features SAFE (Sensor Assisted Flight Envelope) technology.








    The new Blade 230 S is equipped with 4 different modes that can be changed in the flip of a switch.

    The Stability mode is a great way to start your adventure into flying helicopters. The Panic Recovery mode is also a excellent tool when you get disoriented.The Blade 230 S will be provided in the traditional BNF and RTF which includes the DXe transmitter specially formulated for the 230 S.

    What you get with the Blade 230 S is brushless power on the main drive as well as the tail drive. Flybarless system controlled with the popular and trusted SAFE technology, and confidence knowing you have the Panic Recovery mode. After you feel comfortable, 3D mode gives you the freedom to let loose in your adventure in RC helicopters.













    Different Modes






    • Stability Mode
    • Agility Mode
    • 3D Mode
    • Panic Recovery Mode












    For more information on the Blade 230 S click here.










































    Last edited by ndfly700; Jul 17, 2015 at 08:26 AM.. Channels Electric Flight
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Grappig , vroeger als er zoiets verscheen op het forum waren de reactiers : moet ik ook hebben , ga direct pre order plaatsen enz . Glory days voorbij voor Blade ?
     
  3. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik heb de 200SRX en daar heb ik een hoop lol aan gehad, wel is de staart erg kwetsbaar ( krom), nu verder met de nieuwste 450X super machine, dus wat zou ik nog met een 230S moeten?
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2015
  4. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ook dit begrijp ik weer niet van blade.

    ze hebben een 200, 300, 450 ..... wat ga je inderdaad met een 230 doen dan.
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    De 200 is een FP en dus voor beginners en dan gedaan . De 300 en 450 zijn dan weer voor gevorderde piloten . Met deze 230 kan je vliegmodes instellen beginners - sport en 3D . En een panic knop ? Vindt deze laatste onzin eigenlijk .
    Op het eerste zicht lijkt de afwerking eerder goedkoop tov de 180 ? Vooral de tail motor doet terug denken aan mcp x en toestanden .
    Qua grootte doet hij aan een 250 denken .
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  6. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Misschien is de interesse in rc heli's in het algemeen ook wat teruggelopen tov een paar jaar geleden? dat itt multirotors en vooral mini quadcopter fpv.
    Ik ben ook veel bezig geweest met mini quad fpv maar mis in de omgeving de uitdaging want al dat platte land en nauwelijks bomen vind ik weinig meer aan. Op 'tig Km rijden is wel bos en heide maar kon ik meestal niet gerust vliegen omdat ik niet alleen was dus voor mij is de lol er wat van af.
    Een video met het geluid van die staartrotor:


    Ik dacht ook vergelijkbaar met een trex 250, echter align noemt de modellen nog niet allemaal op bladlengte. De trex 250 is dan meer een 200 en dan zou die blade 230 wat groter zijn als dat 230mm bladen zijn.

    Mischien is het een goede beginners CP heli zoals ze schrijven, of als je al goed kan vliegen zoals James en iets zoekt voor een klein veldje ofzo.
    Met de mcp-x heb ik wel veel geleerd maar zowel mijn blade mcp-x als 130x hebben onderdelen nodig om ze weer vliegend te krijgen. Het schijnt dat beide toch ook al zijn stopgezet en onderdelen zijn niet meer te koop of bijna uitverkocht.
    Vooral de mcp-x vond ik wel degelijk en heb ik veel plezier van gehad. Nadeel vond ik als een nieuwe staart of kogeltje van de swasplate afbrak, elk 15,-. 130x idem, met die pitch controller van de staart en ander gedoe waardoor het meer sleutelen/prutsen dan vliegen was.
    Ik zou geen blade 180 a 240,- of wellicht nog wat duurdere 230 aanschaffen om na een paar jaar weer af te schrijven of vaker te moeten repareren/upgraden dan ik met grotere modellen doe.
     
  7. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen Belgiƫ
    Lijkt me wel iets om zonder stress wat rond te fladderen maar ik wacht geduldig de recensies af. Op het filmpje vliegt hij mooi maar het filmpje duurt maar 3 minuten en de vliegtijd die wordt aangegeven zou 6 tot 7 minuten zijn, of hij dan ook nog deze 'moves' kan doen lijkt me sterk :-(
    De MCPx kon dit ook maar na een minuutje of 3 werd dit al veel lastiger en kreeg je tail blowouts, ik verwacht hetzelfde met deze.

    Grtz Rudi
     
    Bigorion vindt dit leuk.
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Je zal wel bekijks hebben met dat rare staartgeluid , wa is da jong ? :confused:
     
    hirzo vindt dit leuk.
  9. Smaug

    Smaug

    Lid geworden:
    25 mrt 2015
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Heerlen
    Dusver heb ik voor de 130x alles nog kunnen krijgen aan officiele blade onderdelen.

    Mbt de heli. Qua uiterlijk vind ik het een redelijk speelgoed gehalte hebben. Zal wel aan mij liggen.

    Denk niet dat dit de volgende heli voor mij zal zijn na een 130x. Al is die anti crash wel gunstig voor me beurs als het echt goed werkt haha. Zeker omdat ik van een micro afkomt zou ik deze persoonlijk eerder overslaan en voor een iets groter model gaan.
     
  10. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik betwijfel de werking / betrouwbaarheid van de anti-crash en of je daar wel op moet gaan vertrouwen.

    heli vliegen leer je met crashen en opbouwen en weer vliegen ....

    afijn, die keus kan ieder voor zich maken, maar persoonlijk vind ik dat het logischer zou zijn als blade wat upgrades gaat maken voor de huidige modellen.
     
  11. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    En is er al iemand die deze heli besteld heeft?
     
  12. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Ik denk zelf dat de 230S een leuk leerzaam vervolg op de 200sr X kan zijn, in ieder geval met minder schade dan direct de overstap naar een :)CP heli
     
  13. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    230 is toch ook CP..
     
    hirzo vindt dit leuk.
  14. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
    Yep, alleen met wat hulpjes
     
  15. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen Belgiƫ
    Schijnt goed te vliegen...Heeft iemand 'm hier al!?
     
  16. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Mijn collega heeft nu zijn eerste heli de 200 SRX
    En wil waarschijnlijk de 230S aanschaffen.
    Hoe zit dat met zijn DX6I zender ?
    Is de Panic button ook een kanaal op de zender ?
    Heb je dan genoeg aan een DX6I ?
     
  17. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Volgens mij moet het gaan maar wel wat gecompliceerder als met de rtf zender. Ik geloof dat de gyro switch dan gaat dienen als panic button.

    Maar 1 iets.. ik ben geen spektrum hater, heb al met verschillende van hun zendertjes gevlogen maar let aub op met de dx6i.. Zijn potentiometers zijn gewoon ronduit slecht.. heb het nu al 2 maal meegemaakt met 2 verschillende dx6i zenders. En ik behandelde die zenders goed, nooit ook maar 1 druppel regen gezien of stoten gehad of wat dan ook..

    Persoonlijk vlieg ik nooit meer met de dx6i van spektrum,heb er 0 vertrouwen meer in.

    Hou dus aub regelmatig u potentio meters via u monitor scherm in het oog en vlieg niets groter dan een 450 met deze zender..

    Mvg.
     
    arnodejong en Heli-Uwe vinden dit leuk.
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Niet helemaal mee eens hoor , ik heb nog altijd 1 van de eerste DX6i zenders en welke modellen ik daar al mee gevlogen heb man man . Nooit problemen gehad en nog niet . Zwevers zo hoog dat je ze nauwelijks nog ziet , heli's van groot tot klein( Trex 600-> Mcp x ) . Ik denk gewoon dat je pech gehad hebt . Ik heb de DX6i altijd een topper gevonden qua prijs / kwaliteit . De allernieuwste versie daar heb ik geen kennis van .
     
  19. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Het gaat niet over het bereik guyken en ja het zijn super zendertjes om te programmeren, heel gebruiksvriendelijk enz.. maar geloof me de potentiometers zijn rommel, brol van de hoogste graad. Storing roepen ze dan als mensen probl hebben met hun dx6i.. in 99 procent niets van waar, zendvermogen en bereik is helemaal niets mis mee, eigenl is alles goed aan die zender behalve de potmeters die falen.

    Voor mij part ga jij 5km weg zonder storing met je zwever met bereik, dat kan en ik geloof het nog ook.

    En het kan ook zijn dat ik veel pech heb gehad maar heb jij je dx6i al is open gedaan en is naar die potentio meters gekeken die ze daar in hebben gestoken..

    Je zal er denk ik niet meer met je 600 mee vliegen. elk merk en elk type kan falen maar met een dx6i ben ik er zeker van dat er een moment komt dat hij faalt, het is gewoon een kwestie van tijd en een kans van 1 op 4 welke het eerste faalt. En dat wil je niet meemaken met een 600.

    Iedereen is vrij om te doen wat hij of zij wilt natuurlijk he :)
    Ik geef het gewoon maar mee omdat ik wat dit 1ne dingetje betreft zeker ben over wat ik zeg.

    Heb hem zelfs net "hersteld" gewoon een lichte druk op het dekseltje van de pot meter en ja hoor hij doet het weer. Echt super veilige potmeters toch.. not dus.
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    mee heeft het 2 heli's gekost, een kapotte potmeter van de DX6i !
    (al eerder over geschreven)
    de oorzaak vond ik thuis, toen ik een hele tijd de stiks hen en weer bewoog,
    op eens viel pitch op 0 (= -12 graden pitch), maar met een governor blijft de rotor natuurlijk verder lopen,
    en de heli gaat met -12 graden naar de hel,
    leuk is dat,
    de zender is ook in de prullenbak gewandeld !!!
     

Deel Deze Pagina