Blade Nano CP

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Dylan sys150, 3 mrt 2017.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    Heb me vandaag een Blade Nano CP besteld.
    Vloog al rond met de Blade mcpX BL en wilde er graag een iets kleiner formaat heli bij maar wel CP op de kop.
    Toestel schijnt goed te vliegen als ik de filmpjes op You Tube bekijk.
    Ga de heli vliegen met mijn Spektrum DX9 en gebruik 1S Lipo packjes van MyLipo.DE
    Zijn er toevallig ook al andere piloten die ook met deze Blade Nano CP vliegen in combinatie met een Spektrum dsmX zender?
    En zoja, hoe bevalt de heli tot op heden?
    Hoor graag de verhalen.
    Vr Gr Erwin
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Lang verhaal kort: perfect!
    Heb er 2. Een met HH brushless upgrade en 1 met een mild brushless setup van Asteroid Designs. Beide met een ESC met BLheli governor. Vlieg ze met Mylipo en Turnigy 200mAh Nanotechs.
    Beste upgrade: massieve staart (iets langer dan stock) en alu swashplate.

    Veel plezier ermee!
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Vet!!!
    Fijn te horen dat ze jou bevallen.
    Dat doet me deugd.
    Had de ouwe Blade msrX al, die FP versie.
    Maar vloog wat grillig en blijft een FP heli.
    Ik verwacht veel meer van de Nano CP straks.
    Verwacht het toestel maandag of dinsdag binnen.
    Vliegmaatje heeft er ook ene besteld dus dat wordt synchroon fladderen van de lente en zomer.ha ha ha ha ha
    Eerst maar stock kieken hoe het toestel bevalt.
    Zal eens loeren naar die upgrades met name die massieve staart.
    Heb jij toevallig wat leuke linkjes voor spulletjes van de Nano CP?
    Kan uiteraard Googlen, maar indien jij tips hebt dan benne ze graag welkom.
    Vr Gr Erwin
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Bedankt voor de tip.
    Kwam de staartmodificatie net tegen op You Tube.
    Zal eens kijken naar die site van Lynx Heli.
    Prettig weekend.
    Vr gr
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de Nano ook gehad, en die deed het erg goed ! Ik vloog em met de DX6i Hij kan best tegen een stootje.
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ik heb ook de nano gehad maar de eerste versie , super . Wat plezier ik daar mee gehad heb , in de living thuis vliegen bij winter , bij windstil buiten . Mee op reis , zeer weinig ruimte nodig in auto . Top , top , top . Weinig kosten bij vervanging onderdelen . Zeer onderschat dingetje .
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium

    Dit is van een tijdje geleden , een vakantie in Frankrijk met een kleine binnentuin . Was toen nog wat zwaarder ( het goede leven ) . Ik denk hier nog de brushed motor . :p De stuurse blik is van opperste concentratie maar zo vlieg ik altijd mijn heli's . LOL .
     
    MrDalton vindt dit leuk.
  9. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Ik heb hem ook in combinatie met een DX6i. Heb de brushless motor erin. Heb alleen sinds een poosje dat de motor stilvalt na een paar seconden vliegen. Daarna reset hij zich weer en doet het weer. Lijkt erop dat hij de verbinding met de zender even kwijt is. Moet nog even uitzoeken hoe dat kan. Verder een geweldig leuke heli.
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allen.
    Heel erg bedankt voor de reacties.
    M'n vliegmaat en ik hebben de beide Nano's tegelijk aangekocht maar wel via verschillende webwinkels.
    De mijne had al snel last van bind problemen en waren een rode draad in het verhaal.
    De Nano van de vliegmaat was ook niet zonder ge-emmer.
    De heli's vlogen beiden wel goed en kunnen ook tegen een stootje zoals jullie al melden.
    Maar we zijn er eigenlijk wel klaar mee door het constante gezemel en houden het maar bij de 300 size CP heli's waarmee we simultaan vliegen.
    Fijne week heren.
    Vr Gr E
     
  11. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    google op ncpx board reflow.. Eens zwaar op een hoek van t board gekrasd?
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ben nu bezig met een HCP 100s, een heel ander beestje
     
  13. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Dat is een interessante tip. Lijkt er dus op dat er iets los zit op de print. Hij is inderdaad wel eens gecrashed. Dus het zou zomaar kunnen. Ga binnenkort even kijken, bedankt.
     
  14. Tang Chi Ho

    Tang Chi Ho

    Lid geworden:
    20 mei 2018
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Amsterdam-Noord
    Hallo medeforummers,

    Ik ben naarstig op zoek naar hulp. Ik heb ook een nano cps en naast mijn rtf zender sindskort ook een dx8e zender. Enig idee hoe ik de die dx8e goed kan instellen? ik ben een hardcore leek, graag uitleggen alsof u steeds een grote vraagteken zie zweven boven mijn hoofd. of anders gezegd, heeft u een transmitter setup table voor een dx8e icm nano cps?

    als ik zelf een schema aanmaak, vliegt ie normaal, maar 3d lukt niet

    gebruik ik setup van horizonhobby zelf, dan is ie niet te vliegen. throttle is meteen max of meteen dood als naar centraal
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2018
  15. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren



    Het iemand een idee hoe dit komt of opgelost geraakt ?
    Er is een enorm verschil in trim tussen de 2 vliegmodes. Ik heb al verschillende keren de trim vlucht procedure uitgevoerd maar het verschil blijft. Mechanische wegtrimmen gaat ook niet, het staat goed voor stunt mode of safe maar beide lijkt te veel gevraagd.

    ik kan ermee vliegen, maar nooit schakelen tussen beide modes. Ik zou natuurlijk graag in stunt mode vliegen. En switchen naar safe als het mee te heet wordt. Dat gaat dus niet zolang de trim zo afwijkt tussen de 2 modes.

    Op mijn zender staat alles goed, het zijn geen mixen. In het filmpje switch ik van rood naar blauw door gyro sens gevoeliger te zetten. Daar komt geen mix tussen.


    Ik heb nog een ncpx van de eerste generatie en die doet het ook gewoon goed.
     
  16. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Heb je het schakelen tussen de modes enkel zo op de grond of ook al in de lucht geprobeerd?
     
  17. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Ook in de lucht, geen houden aan.
     
  18. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Is het een CPS V1 of V2?
    Wat doet ie precies in de lucht als je omschakelt. Drift ie links/rechts oid?
    Met een CPX kun je in Idle (Stunt) opstijgen ern beginnen te vliegen. Met deze ook? Is ie dan te vliegen?
    Heb je al een keer opnieuw geprogrammeerd in je zender (welke is dat?). Dus met een leeg programma opnieuw beginnen - niet het huidige aanpassen.
     
  19. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    het lijkt er inderdaad op dat het op de zender mis gaat...
    ligt aan de zender, maar veel zenders hebben een losse triminstelling per vliegmodus.
    dus vliegmodus wisselen = andere trim.

    ander dingetje: je zegt dat ie goed is voor stunt, OF voor safe.
    denkt de safe per ongeluk niet dat hij op zn kop ligt, en zodoende probeert het toestel om te draaien?
    ff hoofdmotor van het tandwiel af schuiven, ff zeker weten dat hij niet wegvliegt.
    schakelen naar safe (met die swash in de hoek)
    leg hem eens op zn kop.. als hij op zn kop opeens de swash recht zet.. weet je voldoende.
     
  20. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Hello ,

    Ik ben begonnen met de oude cpx , die heeft geen safe mode. Die vliegt perfect. De nieuwe vloog altijd al wat minder strak en vaak kantellen bij het optoeren. Bijgevolg ik vloog meer met de oude dan de nieuwe.
    En ik vloog beide op hetzelfde model in de zender.
    Nu 2jr later heb ik terug de kriebel gekregen.
    Deze keer heb ik me verdiept in hoe ik de safe mode kan activeren op mijn zender een futaba FF9 met een module ( link ) , zodoende hebben ze nu elks hun eigen model op de zender. ik heb het model en instellingen gecopierd.
    Het blijkt heel simpel te zijn Gyro gain op 0 is mode 0 , en hoe hoger je de gain zet wisselt deze af blauw -rood - blauw- rood en 100% is dan het de agresiefste mode zonder stability.

    Als ik in stunt mode rood opstijg , dan staat de swashplate horizontaal en kan ik perfect vliegen en handen af de stiks los laten voor dik 5 seconden. Trim is dan perfect. De uitslagen zet ik dan op 40% meer is niet nodig.

    Switch ik in flight naar stability mode, dan verzet de swash zich ook, zoals in het filmpje , en kom ik er zelfs niet met volle stick links en vooruiit te geven. BUKKEN !!!!!!
    Wil ik in stability mode hooveren , dan moet ik de uistlagen op 100% zetten, en dan lukt het me amper om ter plaatse te hooveren ik moet bijna vol tegensturen. Zet ik het bord in de paarse mode voor een trimvlucht, en ook weer met 80% rechts te geven en 50% naar voor lukt het me om +30seconden te doen voor de trim vlucht en binnen een m² te blijven. Maar daarna blijft de trim fout staan.
    Ik heb ook al een trimvlucht gefaked met de rotorbladen eraf. Gewoon op de tafel en +30sec gas zonder input van links-recht of vooruit. Ik had gehoopt dan dan de swash zich zou richten.
    Dat hielp ook niet.

    Aan een zender instelling gaat het niet liggen. In het filmpje switch ik niet van vliegmode op de zender. pitch en throttle staat op 0 en ik blijf in mode 0. Ik verhoog enkel de gyrogain setting waardoor het board in een andere mode komt.
    Het bord lijkt een trim instelling te hebben voor stability en stunt mode.

    Ik zou al heel blij zijn dat ik kan switchen tussen beide modes, zonder dat de swash plate verspringt. Zet ik de trim goed voor stability , dan kruipen de servo's wild in de hoek als ik switch naar stunt.
    Een optie waar ik nu net aan denk, is dat het board mss een een factory reset nodig heeft , maar daar heb ik nog niet achter gezocht.
     

Deel Deze Pagina