blade nano cpx heeft onderbrekingen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door loges, 30 okt 2016.

  1. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    Dag mannen en vrouwen wellicht ook :)

    Ik vlieg een paar dagen met de nanocpx van blade. Geweldig apparaatje voor thuis en in de tuin. Sinds vanavond hapert hij af en toe waarbij oa het gas wegvalt en zich daarna weer herstelt. Heb alle verbindingen nog even nagekeken (priegelwerk). Zij er medevliegers die dit soort ellende ook wel eens hebben meegemaakt? Kan het zijn dat de lipocel vreemd doet waardoor de spanning schommelt en de heli denkt dat de spanning te laag is?

    abco
     
  2. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    Ik heb nogmaals wat gerommeld met de stekkertjes(wellicht slecht contact) en het lijkt weer beter te gaan.
     
  3. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Ik heb hetzelfde voor. Om zot van te worden. Soms vliegt hij 3~4 lipo's zonder problemen, andere keer heeft hij het 3 keer per vlucht.
    Dit is eigelijk de hoofdreden waarom mijn ncpx aan de kant staat. Printje kost de helft van een nieuwe.
    Ik weet niet of het aan de stekker ligt , want ik heb ondertussen 2 lipo's in paralell om met een schaalromp langer te kunnen vliegen.
     
  4. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Is het niet de motor? Die borstelmotoren schijnen heel snel kapot te gaan. Die van mij heb ik toen vervangen door een borstelloos exemplaar.
     
  5. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Ik heb een brushless motor de OEM set van blade , maar geen beterschap. Mijn zender is het ook niet want ik heb er eens 2 gelijktijdig gebonden. Eentje had het de andere niet.
    Later is het dus ook bij nr 2 begonnen.
     
  6. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Accu's dan?
     

Deel Deze Pagina