Blade Torrent

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylan sys150, 3 jul 2017.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo allemaal.
    Iemand die inmiddels al rondvliegt met een Blade Torrent?
    Zoja: wat zijn de bevindingen?
    Vr Gr
     
  2. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb een Torrent. Nog niet super veel mee gevlogen omdat ik al snel stukken had. Het is een erg leuk en snel ding, maar een accu vreter. 2 min vliegtijd als je wat harder gaat vliegen. Bij mij brak een van de propguards bij een klein tikje al, en dat aan de kant van de body, dus niet waar de tik binnen kwam. Prop bleef haken aan die breuk dus ook stuk. Er zitten geen reserve props bij, dus ben uitgevlogen tot de nieuwe binnen zijn. De ontvanger heeft telemetrie wat op zich handig is, maar bij mij gaat het Lipo alarm al af bij de eerste keer dat ik vol gas geef, de accu stort meteen in onder de 3V per cel. Je moet er dus echt top accus bijkopen.
     
  3. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Lijkt wel of dat bij al die Blade modellen zo is.. héél duur, en rampzalige vliegtijden.:hammer:

    Zelfde als bij de inductix.. van de Torrent heb ik het inderdaad ook al via andere media gelezen.

    Weet niet hoe het met heli's is, maar wat mini-quads betreft zou ik verre van Blade weg blijven, voor veel minder geld presteren de china quads net zo goed of vaak beter.. en zelfs als je met DSM/DSMX vliegt zijn daar tevens tegenwoordig genoeg mogelijkheden.

    Vind de Torrent er erg goed uit zien qua looks, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
     
  4. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Heren, heel erg bedankt voor de reacties.
    Jullie zijn helemaal duidelijk en voor mij voorlopig geen Blade Torrent.
    Met name dat het een toestel is met korte vliegtijd stoort me ontzettend.
    Dat deed het ook al bij die Blade Inductrix FPV, want dat toestel had ook een enorm slechte vliegtijd.
    Ik ga toch echt niet maximaal 3 minuten rondvliegen per Lipo packje.
    Moet toch echt minimaal 4 minuten of langer zijn.
    De Blade Torrent is leuk, maar in mijn geval niet geschikt.
    Ik ga maar eens op zoek naar iets anders dat meer te bieden heeft.
    Vr Gr
     
  5. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Goed.........het verhaal omtrend de Blade Torrent eens lekker gezakt te laten hebben.......mezelf gisteren er toch ene besteld.
    Het schijnt toch wel een heel lekker en goed vliegend toestel te zijn.
    Ook nog eens helemaal naar eigen smaak te tunen dmv de PID waardes en dat bevalt me wel.
    De korte vliegtijden maar voor lief nemend heb ik gelijk een 10 stuks 3S 450Mah 65C Lipo packjes besteld.
    Ik had al een 190 size Quad met FPV set up erop, maar die vond ik met name voor erg kleine locaties toch nog wat te groot.
    De Blade Torrent is met zijn 110 size is een stuk handzamer.
    Voor het kleine veldje voor het huis kan ik straks mooi de Torrent inzetten voor zowel Los vliegen als FPV.
    Komende winter met een vliegmaat in de parkeergarages FPV vliegen is met de Torrent ook zeer goed mogelijk.
    Dat deed ik voorheen met de Blade Inductrix FPV, maar dat apparaat gaf door zijn extreem korte vliegtijd geen vreugde.
    Die was dus bij mij een kort leven beschoren.
    Ik verwacht mijn Torrent komende week binnen te krijgen en dan eens lekker invliegen en afstellen.
    Vr Gr
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Afgelopen middag eens flink mijn Blade Torrent ingevlogen.
    Zowel los als FPV mee rondgefladdert.
    Slechts 1 woord voor: AMAZING.
    Vliegt super strak en super fijn.
    Als op rails op doorvlucht en FPV beeld goed en nagenoeg zonder storingen.
    Enige minpunt zoals eerder werd genoemd: korte vliegtijd op 3S Lipo. ( 2 min 30 )
    Maar, ik heb gelukkig 16 stuks 3S 450Mah packs en ga mijn Blade Torrent ook vliegen op 2S 950Mah Lipo.
    Met de 2S 950Mah creeer ik een vliegtijd van 4 minuten en dat is respectabel genoeg.
    Heb 10 stuks 2S 950Mah packs en dat met de 16 stuks 3S 450Mah, dus 26 packjes in totaal geeft mij een plesante vliegsessie.
    Voor al degenen die nog wijfelen over een Blade Torrent: ik zeg, niet langer wijfelen en doen!!!
    Een geweldig stukje machinerie.
    Vr Gr Erwin
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heb je ook andere 2S/3S FPv quads gevlogen ter vergelijking? Als ik kijk naar de KingKong 110GT, dan haal ik rustig meer dan 4 minuten op een 2S 520mAh, en power meer dan genoeg, hovert al bij een kwart gas of zo. Zelfs al 3 minuten met de standaard 350mAh accu:






    Of de 95GT, kun je ook prop guards op zetten, en vliegt ook lekker op 2S:



    Niet dat de Torrent geen goede optie zou zijn, en Blade zorgt vaak wel voor goede tuning, wat niet bij alle fabrikanten altijd even geslaagd is, maar meer om aan te geven dat er andere quads zijn die zeker zo goed presteren, misschien zelfs beter, zeker wat vliegtijd betreft, en ook nog eens een stuk goedkoper zijn.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
  8. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Tja, ik vind het echt véél te duur in vergelijk met de andere populaire quads op de markt op het moment.

    Je zou toch op z'n minst verwachten dat ze voor dat geld daadwerkelijk een fatsoenlijke tuning hadden gedaan met andere motors / props want die vliegtijd is net als bij de Inductrix gewoon om te janken.

    Daarnaast:

    - slechts een 25mw transmitter in de EU
    - geen OSD
    - middelmatige camera, beeld is helemaal niet zo geweldig wat ik er van heb gezien.
    - alleen spektrum compatible.
    - maakt soms veel lawaai, raar geluid in motors en prop-guards kunnen rammelen.

    Met dit formaat heb ik zelf ook echt liever iets zonder prop-guards, zonder vliegt veel fijner buiten.
    Voor binnen kan je beter iets kleiners vliegen naar mijn mening.

    Ik ben zelf aan het bouwen gegaan, frame dat geschikt is voor de Runcam Micro, VTX-03 voor fatsoenlijke video overdracht met 72CH 0 / 25mW / 50mw / 200mW ..., en alle keuze in motors en fc.

    Kost ongeveer de helft van de Blade. Wel wat werk natuurlijk, maar dan heb je ook wat.. en voor minder centen :D


    IMG_2334.JPG IMG_2335.JPG IMG_2336.JPG IMG_2337.JPG IMG_2338.JPG IMG_2339.JPG IMG_2340.JPG
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Da is ook een optie, maar niet iedereen ziet het zitten om zelf te bouwen, zeker niet met die kleine priegeldraadjes. Maar er zijn veel andere opties met betere features en vliegtijd dan de Torrent, en vrijwel vliegklaar. XFX90, Awesome Q95, Armor 90, SPC Maker 90/95X en nog meer. Momenteel veel aanbod in de kleine modellen. Mogelijk door de aangescherpte wetgeving in sommige landen, met max gewicht en/of afmetingen.
     
  10. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Als leverancier van complete quads moet je aan de EU regels voldoen en die schrijven max 25mW voor. Als hobbyist is het veel eenvoudiger om deze regels aan je laars te lappen en lekker wat hoger te gaan zitten. In de praktijk heeft niemand hier last van omdat je weinig kan verstoren als je ergens ver weg op een veldje staat te vliegen.
    De camera in de Torrent is idd niet geweldig, maar ook niet slecht. Ik heb erger gezien in Blade quads, en de 25mW video zender presteert ook best goed. Wat ik niet snap is dat ze voor dat geld er niet eens een extra setje props bij doen.
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    25mW kan heel goed werken, als alles netjes op elkaar is afgestemd. Vaak zie je een wat verfrommelde cloverleaf op de VTX, hetzij niet netjes gesoldeerd, of tijdens transport in de knel gekomen. Is dit wel goed, en de VTX ook goed ontworpen, dan kun je zomaar 100m halen met goed beeld, en soms nog wat verder.
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik ben blij dat er inmiddels zoveel keuzes aan micro Quadcopters is.
    Dan is er in elk geval voor een ieder keuze genoeg.
    Mijn Blade Torrent vandaag gevlogen op de 2S 950Mah 65C Lipo packjes.
    Met flink doorvliegen dik 4 minuten en dat stemt mij blij.
    Stond een stevige bries mag ik zeggen maar de Torrent heeft er nauwelijks last van.
    Ik vlieg alles en altijd in Acro mode.
    Beeld van de FPV vind ik zeer acceptabel.
    Heb inmiddels ook al de You Tube filmpjes gezien en vond de beeldkwaliteit eigenlijk niet tegenvallen en geenzins een reden om de Torrent daarom niet aan te schaffen.
    Het rare geluid van die motoren heeft een enkel exemplaar en met zo'n massa product kan het ook niet anders.
    De toestellen van Banggood zullen bij lange na ook niet flawless zijn.

    Dat een Blade Torrent verhoudingsgewijs flink aan de prijs is daar zijn we het allemaal wel over eens.
    Maar ik vind dat het merk wel goede produkten op de markt zet. ( vlieg met bijna alle Helikopters van Blade )
    Daarentegen is de service en aftermarkt ook aanwezig en dat kan niet van elk ander merk gezegt worden.
    Ik ben zo content met de Torrent dat er een 2e van bij gaat komen.
    Ene zet ik dan in voor FPV vliegen op 2S Lipo en de andere gaat op 3S Lipo om mee LOS te vliegen.
    Kunnen dan bijvoorbeeld ook de prop-guards vanaf worden gehaald en met andere parts gepimpt worden.
    Ik verbaas me wel hoe hard het is gegaan de laatste jaren met dit soort toestellen.
    Ik vlieg nu al bijna 18 jaar rond met RC modellen, maar het lijkt allemaal in de verste verte niet meer op hoe het vroeger was.
    Het is allemaal compacter, kwalitatief beter en vele malen betrouwbaarder geworden.
    We staan er niet of zelden bij stil, maar produkten zoals de Blade Torrent zijn eigenlijk zeer bijzondere toestellen.
    Met een Brushless FPV micro Quadcopter rond kunnen vliegen alsof je daadwerkelijk zelf in het toestel zit is niet iets dat maar voor gewoon mag worden aangenomen vind ik.
    Het is meer dan bijzonder dat het kan.
    Het werkt, is super gaaf om te doen en ook nog eens eindeloos vermakelijk.
    Iets dat 10 jaar geleden ondenkbaar was.
    Ik vraag me af wat de toekomst ons brengt op RC gebied.
    Het gaat allemaal wel erg snel met de techniek.
    Fijn weekend allemaal.
    Vliegse en genietse.
    Vr Gr Erwin
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Het is zeker een bijzondere ervaring. Voordat ik FPV ging vliegen, was alleen een flight sim de manier om dit te kunnen ervaren.
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Inderdaad.
    We hebben echt een schitterende hobby en dat we zoiets als FPV vliegen kunnen doen en meemaken blijf ik telkens zeer bijzonder vinden.
    Heb afgelopen middag weer de nodige packs leeggevlogen met mijn Blade Torrent.
    Ik gebruik de Turnigy Graphene 2S 950Mah 65C Lipo packs.
    Deze packs zijn echt super en presteren top.
    De Torrent is zo prettig van formaat, dat ik er veel meer mee durf dan met mijn grotere FPV Quadcopters, en dan met name op kleinere vlieglocaties.
    Ik vlieg onder bomen door, langs en over heggen en door het best wel kleine formaat maar met grote prestaties doet de Torrent precies wat ik wens.
    Het is wel een krijsmonstertje, maar draaglijk.
    Dit is mijn alleerste 110 size micro FPV Quadcopter, en dit bevalt meer dan goed.
    De Blade Inductrix FPV vloog ook wel lekker, maar die extreem korte vliegtijd en Brushed underpowerd motoren vond ik echt knake en totaal niet meer van 2017.
    Heb daar niet veel schik van gehad.
    Lipo packs van de Torrent liggen alweer aan de laders.
    Morgenochtend met de vliegmaatjes op het grote veld rondknallen en dan kunnen de grotere modellen zoals de V-tail Quad en 360 size CP heli ook mee.
    Wat een super hobby is het.
    Vr Gr Erwin
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Die accu's heb ik ook nog, gebruikte ze dan in de XK251, die er rustig 7 minuten mee vliegt, en ondanks een stuk groter formaat, echt omhoog schiet als een raket als je volgas geeft.

    Hopelijk gaan ze nog iets doen aan de afstemming props/motoren, want het is wel erg inefficient, 4 minuten op een 950mAh. Vliegt het waarschijnlijk nog beter,omdat je dan met een lichtere accu toe zal kunnen.
     
  16. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ben verder niet bekend met heli's, maar wel zeker een liefhebber van de wat grotere E-Flite vliegtuigen van Horizon. Daarnaast is Hangar 9 top, en FMS (tegenwoordig ook onderdeel van Horizon) gewoon prima en het geld meer dan waard.

    Van Blade als merk heb ik toch een compleet ander beeld, i.i.g. dus wat quadcopters en vliegtuigen betreft.
    O.a. de FPV flying wings van Blade, die zijn ook echt schandalig duur..

    Geen wonder dus dat die modellen ook helemaal niet zo populair zijn. Worden denk ik uitsluitend gekocht door mensen die met Spektrum vliegen en min of meer Horizon "fans" zijn. Ik snap die populariteit van Spektrum niet, want als ik zo naar de problemen met zenders kijk bij ons op de club: altijd en alléén maar problemen met Spektrum. Denk dat het voornamelijk komt doordat winkeliers graag Spektrum pushen aan nieuwkomers in de hobby, die weten niet beter.

    Voor minder geld kan je echt wel dezelfde kwaliteit kopen, Horizon verkoopt wat modellen betreft tegenwoordig echt gewoon dezelfde cheap rotzooi uit China die je elders ook koopt, de klanten blijken gewoon te denken dat ze echt hogere kwaliteit krijgen.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Wat je koopt is vooral betere service en het vliegt vaak al goed met standaard instellingen. Bij Eachine of Furibee heb je wel eens dat de instellingen gewoon op default waardes staan, en soms zelfs met oude firmware, zoals CleanFlight 1.11.0, niet eens OneShot125 aangezet, en standaard PID settings. Vliegt dan voor geen meter, schudden, etc. Flash je dan BF 3.1.6 erop, dan is het ineens wel een goed vliegende quad.

    Er zijn ook merken die wel aan tuning doen, zoals KingKong en een paar andere. De mindere service kan ook goed uitpakken. Als je vriendelijk blijft bij zo'n Chinese klantenservice, willen ze wel eens een aantal onderdelen opsturen, zodat je het probleem zelf kan oplossen. En ook wat reserve onderdelen over hebt. Maar het kan ook anders lopen, soms bieden ze bij een DOA een fooi van een paar dollar als compensatie.
     
  18. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Horizon hobby heeft het roer compleet omgegooid. Lagen hun producten tot voor kort nog in vrijwel iedere modelbouwzaak, zijn er dat nu nog maar enkele. Er is voor de winkelier nl vrijwel niets meer aan te verdienen. Alle verkoop loopt nu via hun grote webshop in Duitsland. Ik heb zeer slechte ervaringgen met de online klantenservice. Je vult op de website een formulier in met de klacht en je hoort er niets meer van. Even een onderdeeltje halen bij de lokale winkelier zit er dus ook niet meer in. Voor de kleinste items zit je daardoor meteen aan € 10,- verzendkosten. Nee het is er voor de Horizon klant niet beter op geworden.
     
  19. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik had al zoiets gehoord van hun grote webshop in Duitsland.
    Kennelijk is daardoor hun service helaas iets minder fraai geworden.
    Niet dat ik er ooit gebruik van heb hoeven maken, maar toch kan het lastiger zijn indien men hun nodig heeft.
    Zelf heb ik over het algemeen meer positieve ervaringen met de Blade produkten dan negatieve.
    Ik kan alleen maar praten over hun BNF toestellen en dan alleen de helikopters en multicopters.
    Heb bijna alle varianten wel geprobeerd of in het gamma zitten.
    Het zijn absoluut geen hoogwaardige produkten wat kwaliteit betreft vind ik.
    Maar het zijn ook geen produkten die bij een gemiddelde speelgoedwinkel te koop zijn.
    Ik vind de toestellen van HH in het middensegment liggen.
    Voor piloten zoals ik helemaal perfect omdat ik zelden de grens opzoek van wat het toestel aankan.
    Als ik dat doe, dan pak ik wel een Multicopter eigenbouw die ik volledig tot de grens van zijn kunnen kan pakken op 4S Lipo.

    Als ik zie wat voor soorten toestellen HH op de markt brengt, dan is er keuze genoeg om meer dan genoeg plezier te beleven aan de RC hobby.
    Voor een ieder wat wils en veelal de keuze in RTF of BNF toestellen.
    Ik denk en ben toch echt van mening dat HH op dit moment wel DE beste en grootste bouwer is van RC modellen die niet alleen beginnende piloten maar ook ervaren piloten zoals mijzelf dik tevreden kan maken en houden.
    Voor een ieder ligt de lat weer ergens anders op het gebied van te besteden budget, kwaliteit van het toestel en vlieg-skills.
    En Horizon Hobby doet met hun Blade toestellen een goede duit in het zakje.
    Ik vind dat ze regelmatig genoeg nieuwe en verfrissende modellen geboren laten worden en de aftermarkt voor onderdelen is dik in orde.
    Ze krijgen van mij een vette pluim voor hoe goed ze bezig zijn.
    Vr Gr
     
  20. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Mja.. Horizon heeft een aantal mooie merken ingelijfd, maar om het nou de beste RC bouwer te noemen.. verre van dat!
    Groot is het wel omdat er gewoon hele grote investeerders achter zitten.

    Vergeet verder merken als Multiplex / Hitec bijvoorbeeld ook niet, kwaliteit ligt daar echt een stuk hoger. Dan is er nog altijd Graupner, merken als Sebart.. en zo nog veel andere kleine spelers .

    Wat heli's betreft misschien, maar dacht dat Align de meest bekende is op dat gebied.. maar ik heb dus totaal geen kennis van Heli's.

    Wat multi-rotors betreft is heeft het volgens mij ook niet zo'n groot markt aandeel, spelers als DJI, Walkera etc zetten veel meer af en zijn de grote pioneers.

    Blade is met de Inductrix zeker een voorloper geweest, maar dat product is binnen no-time verbeterd én stukken goedkoper op de markt gebracht.

    Dat zijn dan ook dingen die je voor dump-prijzen koopt. Ik heb het ook bij de Q90 gehad, maar dat ding koste dan ook maar 25,- Euro. Moet je niet zeuren dat je moet flashes ;)

    Er zijn echt meer dan genoeg mini quads op de markt die prima vliegen, mijn DYS ELF was ook perfect out-of-the-box..

    Ligt er ook aan hoe veel je koopt, als je een wat grotere klant bent of ze benaderd via rcgroups bijvoorbeeld dan lopen de "chinezen" opeens wat harder voor je ;)

    Heb zelf met Horizon erg slechte ervaring gehad met service betreft E-Flite.. In de US blijkt Horizon service erg goed te zijn, maar in de EU ligt dat echt anders.

    Ben benieuwd hoe het met de huidige ontwikkeling met Horizon / Staufenbiel gaat lopen, de markt in Duitsland is dan wel erg groot, maar in ieder geval bijna alle reguliere winkeliers in de EU zullen dus andere merken gaan pushen.

    De nieuwkomers worden dus ook niet meer "opgezadeld" met Spektrum, het BNF verhaal van Horizon (waar ze het juist zo goed door doen) kan dus best wel eens een stuk minder marktaandeel krijgen.
     

Deel Deze Pagina