Blocher Fendt 1050 + Blocher Krampe Kipper XL

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Ghossie, 29 mei 2017.

  1. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bedankt voor de complimenten.
    Het aankleden van het geheel is eigenlijk net zo mooi als het bouwen van de tractor.
    Ben ook bezig met een kuilvoerbunker met echt hooi.
    Daarna bunkers om met shovel de lopende band te voeden en dan de kieper te vullen.
    Heb een zolder van 6x6 mtr waar ik niks mee deed, dus kan hier mooi alles aankleden.
     
    arm1948 en luchard vinden dit leuk.
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Koos,

    Tip voor de volgende keer :
    Eigenlijk had je het zilverzand door de betonverf moeten mengen en dan moeten schilderen voor een beter resultaat, daarna had je wat zilverzand hier en daar in de hoeken kunnen strooien als zijnde vuil en andere ellende !

    Overigens ziet het er goed uit hoor, :thumbsup: alleen een beetje slechte bouwvakker(s) :( :( aan het werk gehad die de vloer niet l helemaal mooi strak hebben afgewerkt, hahaha. :)

    Maar je weet ook als die loonwerkers de trekkers in de loods zetten het ook niet zo nauw nemen er snel en bende van maken !:(

    Je had eigenlijk even met de banden van een trekker met zwarte verf over de vloer moeten rijden voor het effect., hahahaha :yes::worship: (kan alsnog)

    Even de boel beetje opleuken ! :yes::worship:
     
  3. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Wel een goed idee Indd. Maar met de tractor met zwarte verf gaat hem niet worden, daar is hij mij te kostbaar voor:weetnie:.
    Maar dat met de banden kan ik nog eens proberen met de Bruder wielen die erop zaten, ik zal een proefje op papier doen en dan eens kijken of de daadwerkelijke uitvoering in de schuur wil:thumbsup:.
     
  4. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Ik bedoelde ook met de banden van een trekker, niet met de banden van jou mooie trekkers zelf, inderdaad met de oude Bruder banden is een goed idee !
    In de dikke zwarte verf zetten, dan door de zwart grond rollen en daarna over de vloer rollen, ik denk dat dit een mooi effect zal geven.
    Succes met de proef !
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Ga ik even een paar weken weg maak jij er een bende van op de boerderij.....:stout:

    :koud::)
     
    arm1948 vindt dit leuk.
  6. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ja de boer had ook vakantie genomen zonder het te melden Rolf:weetnie:.
    Hij heeft flink wat werk in te halen.
     
    VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.
  7. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Vorige 2 weken terug kwam ik op het idee om 2 aardappel wagens te gaan maken, op onderstaande foto hoe hij er ongeveer uit moest zien.

    [​IMG]

    Hier wat bruder alleen heeft, een op zich perfecte look al like in vergelijking met de echte. Alleen hebben ze als achterlichten moderne 7 kamerlampen stickers.
    Maar de echte hebben de ouderwetse ronde lampen.

    [​IMG]


    De karren uit elkaar halen was appeltje eitje. Bak ging er snel af, cilinder draaien en hop. Cilinder kon er daarna van onderen er worden uitgedrukt.
    Toen alles met waterproof schuurpapier (korrel 800) geschuurd.

    [​IMG]

    Omdat de wielen van Bruder erop worden geperst heb ik deze in broodzakjes ingepakt en afgeplakt.
    Zo geen verf op de banden. Op zich geen slechte banden die erop zitten, niet knetter hard maar toch nog een beetje een rubber gevoel als je hem beet pakt.

    [​IMG]

    Daarna de 2 onderstellen opgehangen en met het prachtig mooie weer alles in de primer gespoten in meerdere lagen. Wel is het de 2e keer dat van dit merk de primer druppelt tijdens het spuiten.
    Iedere keer als ik aanzette daarna eerst met een doek het spuitkopje schoongemaakt en spetterprobleem opgelost.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Daarna alles even een poosje laten uitharden. Trouwens ik heb de echte kleuren gebruikt die ook op de echte karren zitten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een dag later konden de zakjes van de banden en was het resulaat nog mooier, ikzelf zeg goed gelukt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Van het spuiten van de bak heb ik geen foto's, in de drukte helemaal vergeten. Maar het resultaat is er niet minder om geworden.
    Ik heb Carson achterlampen op de karren gemonteerd, deze waren per set eigenlijk net zo duur als de kar zelf:weetnie:. Maarja het oog wil ook wat toch.
    Omdat de wielen er niet af konden heb ik een plaatjes styreen ingelijmt omdat ik de lamp anders niet vast kon zetten van de achterzijde.
    Daarna witte strepen op de achterzijde van de beide karren. Ik ben tevreden over het resultaat.
    Wel komt er nog één hoogte schot bij op, echter onderdelen maken ze bij bruder eens in de zoveel tijd, dus dit komt later nog.
    Ook moet ik het trekoog nog aanpassen zodat deze achter mijn beide tractoren passen.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tot zover dan maar weer.
    Volgende op de planning is een transporteur van bruder voorzien van een motor.
    Wordt vervolgd.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
    Jack Akkerman, Rakthi, Freek-Johan en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    Ziet er mooi uit jong.
     
    Ghossie vindt dit leuk.
  9. Petje

    Petje

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    119
    Hallo,

    Jammer dat de foto's niet meer zichtbaar zijn.
    Ben ook met dit project bezig en worstel met het uit elkaar halen van het Bruder model.
    Hoe heb jij dat gedaan?
     
  10. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Voorzichtig de cabine eraf halen door de clipjes te breken en van binnen alles met de dremel te verwijderen.
    Dat de foto’s niet meer zichtbaar zijn komt door photobucket.
     
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Ho ho, de cabine kan eraf door van voren en achteren een pennetje of kleine schroevendraaier te steken in de gaatjes ne onder de cabine. Voor de rest hangt het af van wat je precies wilt.

    In mijn verslag staan ook nog maar weinig foto's. Staat ook hier op het forum. Hier heb je misschien ook wat aan

    https://gh-modellbau.page4.com/126.html

    Meer over Bruder algemeen ook op you tube van o.a. modellbau DMW
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2018

Deel Deze Pagina