Bouw CAP 232 ? Welke fabrikant ?

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door IcarusMuscae, 14 okt 2013.

  1. IcarusMuscae

    IcarusMuscae

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Op de grens van Brabant en Zeeland
    Hoi allemaal,

    Ik ben sinds kort eigenaar van een tweedehands CAB 232. Tenminste dat denk ik.....
    Ik heb deze overgenomen, maar de oude eigenaar was niet op de hoogte wat voor model het is en door welke fabrikant deze initieel gemaakt is.

    Nu wil ik het model vliegend gaan maken, maar het zou handig zijn als iemand mij kan helpen aan de gegevens van deze kist, zodat ik hier eventueel de tekeningen van kan aanschaffen.

    Het model heeft een spanwijdte van 2,30 mtr en een lengte van 1,9 mtr (gemeten vanaf de motorkap tot einde richtingsroer)
    De romp is geheel van glasvezel en de vleugels zijn van balsa beplankt "piepschuim"

    Het vliegtuig wordt aangedreven door een Zenoah 62 cc benzine motor.

    [​IMG]
    Het gehele vliegtuig


    [​IMG]
    Zicht op de glasvezel romp


    [​IMG]
    Zicht op de glasvezel romp


    [​IMG]
    Bevestiging van het hoogteroer


    [​IMG]
    Bevestiging van het hoogteroer


    [​IMG]
    De bevestiging van de vleugel


    [​IMG]
    De ophanging van de motor


    Wie o wie kan mij helpen???
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. klaas1993

    klaas1993

    Lid geworden:
    25 okt 2011
    Berichten:
    6
    Goedemorgen,

    Lijkt mij een kist van Zoder. Bij ons op de club vliegt een tweetal van deze kisten. Beiden met een Zenoah 62.

    Beide kisten hebben hetzelfde schema als dit, de één weliswaar in de kleur rood/geel. Gelijkenis is treffend, lijkt me bijna dezelfde bouwer. Op de website van F3AX Nederland kun je wellicht wat foto's vinden, want daar vliegen ze allebei mee in de C-klasse.

    Kist vliegt overigens zeer goed!

    Grt
     

Deel Deze Pagina