Bouwverslag Bouw van de DJI F450 met GPS

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Marc D, 29 dec 2014.

  1. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Ik ben van plan om een Fatshark bril te gaan gebruiken. Maar nu vroeg ik me af of het mogelijk is om het beeld van mijn GoPro camera zowel op mijn groundstation als op mijn fatshark weer te geven is. Dus zeg maar hetzelfde video signaal, naar 2 verschillende zenders. Zodat ik het beeld op allebei binnen krijg
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Kan u niet twee dezelfde ontvangers op hetzelfde kanaal zetten?
    Dat scheelt weer gewicht op de quadcopter?
     
  3. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Dus het signaal op me groundstation, ook gewoon op de FatShark gebruiken ? Ik wist niet dat dat kon :p Top idee, en het scheelt in de portemonnee, omdat ik anders nog weer een extra zender nodig zou hebben.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet niet of dat kan hoor, ik ben ook maar een leek, maar dat zou ik overwegen.
    Iemand met meer ervaring zou dit moeten bevestigen.
     
  5. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Wat natuurlijk sowieso kan is een kabeltje vanaf me groundstation naar me FatShark ( vanmiddag besteld :D )
     
  6. bnwgraaf

    bnwgraaf

    Lid geworden:
    28 okt 2012
    Berichten:
    17
    Met interessse ben ik dit draadje aan het volgen (ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar dat komt nog). Na jarenlange elektro-zweef ervaring denk ik er over om de wereld van de quadcopters eens te gaan verkennen.

    Eerst dacht ik er over om dit te gaan doen met een kant-en-klaar model zoals de Cheerson CX-20/Quanum Nova, maar ik begin steeds meer te neigen naar een F450. Ik zag ze ondertussen al voor rond de 230 Euro, inclusief een Naza Lite.
    Zender en ontvanger heb ik voor de start nog wel, al zou ik tzt nog wel een Taranis willen aanschaffen.

    Zijn de Naza Lites nog altijd te upgraden naar de firmware van de V2? Ik meende ergens gelezen te hebben dat dat wellicht een keer vanuit de fabrikant geblokkeerd zou worden.

    Daarnaast zou ik de quadcopter ook graag tijdens vakanties met de auto mee nemen.
    Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van de F450 zijn, exclusief propellers en exclusief onderstel (daarmee bedoel ik die extra poten, die er standaard niet op zitten).
    Eventueel wil ik er een kist omheen maken. Misschien moet ik daarbij ook nog oplossing verzinnen voor de gps module die natuurlijk ook nog een eind uitsteekt.
     
  7. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Leeuwarden
    Vandaag ook een update gedaan naar V2, gaat prima...je kunt ook een ''pootje' kopen die je kan buigen (omleggen)
     
  8. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    exact weet ik niet meer, aangezien ik nu zelf een F550 heb, maar het is ongeveer 48cm in doorsnee dacht ik.
     
  9. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    De F450 zeg het al he :) ongeveer 450 mm van motor midden naar motor midden.

    [​IMG]
     
    therminator2 en Drouger vinden dit leuk.
  10. bnwgraaf

    bnwgraaf

    Lid geworden:
    28 okt 2012
    Berichten:
    17
    Ha, zo simpel kan het zijn! Tnx!
     
  11. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Al heeeeel lang niks meer van mezelf laten horen, maar ondertussen allang en breede de DJI F450 omgetoverd naar een F550. Vliegt een stuk lekkerder :)
    Hier een aantal foto's van wat ik op dit moment gebruik:

    Show-off van al mijn gear

    Groundstation

    Uiteraard een Fatshark erbij

    De Hexacopter


    Ik ga nu een Dquad inimini h 5" bouwen, wanneer ik daarmee start zal ik wel weer even een draadje openen!
     
  12. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Oke dit is echt balen... ik had 2 website's die de grijze DJI 2212/920kv motor verkochten. Maar allebei hebben zij deze niet op voorraad. En ook de levertijd was onbekend. Nu heb ik contact gehad met DJI en zij zeggen dat die motors niet meer gemaakt en/of verkocht worden. Maar nu zit ik nogal te bedenken wat voor motor ik er dan op moet zetten i.p.v. de rode motor die er nu op zit. Iemand een suggestie ?
    De motors die erop zitten zijn Dji2212/920kv.

    Ik ben anders een beetje ten einde raad wat het jello effect betreft.
     
  13. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  14. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Ik heb er een via Ebay besteld bij onze Ooster buren vandaan!
     
  15. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Motortje zit er ondertussen op. Hopelijk van het weekend weer even vliegen om te kijken of dit het probleem heeft opgelost.
     
  16. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    *@%$!! Ongelofelijk! Zelf nu met 6 identieke motors is het Jello effect nog steeds aanwezig :(
    Dan maar even de props balanceren van het weekend, het blijft raar. Voorheen nooit ergens last van gehad, en zo opeens....

    Wacht eens even. Wat mij opvalt: zelfs op het moment dat de hexa op de grond stil staat, zonder draaiende props vertoont hij het Jello effect. Dit kan dus maar 1 ding betekenen, de gimbal zelf is het probleem. Nu ik dit weet ga ik toch met de instellingen rommelen.

    De nieuwe motor was dus eigenlijk helemaal niet nodig, ondanks dat dit voor het oog evengoed wel wat knapper staat hoor.
     
  17. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    hoi...
    Heb je ook een filmpje waarin de jello te zien is?
     
  18. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Zal ik vanavond posten!
     
  19. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Misschien helpt dit filmpje...tis ieg een bekend probleem met de tarot gimbal :(
     
  20. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Hier is de video van het jello effect:


    Ja ik had die video ook al gezien, waarschijnlijk ga ik hier van het weekend mee aan de gang.
     
    Goser vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina