Bouw van DLG Vleugels middels Baggen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Niels1275, 3 sep 2015.

1. Knikvleugel

Knikvleugel

Lid geworden:
    20 nov 2008
    Je hebt een PBtje als het goed is.:bye:

2. marcokruyt

marcokruyt

Lid geworden:
    6 nov 2014
  3. tjarko

tjarko

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Dat ziet er heel cool uit. Doet me denken aan een Escher tekening, je ziet er allemaal kubusjes in.
    Ik vraag me wel af waar je dat moet gebruiken. Het is in alle richtingen even sterk en stijf, maar daarmee ook minder in specifieke richtingen. Wij gebruiken vaak 45 graden voor torsie stijfheid of UD voor buigbelasting, liggers.
    Dit spul is dan goed voor romp neus oid.

4. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    Niet echt zo te zien. Dat 'spreadtow' weefsel is erg slecht geschikt voor 3D rondingen.

5. merijnwijnen

merijnwijnen

Lid geworden:
    12 mrt 2008
    Even dit draadje kapen:
    Ik ben spulletjes aan het verzamelen voor mijn eerste eigen F3K bouwsel (staartjes & vleugel). Voor het meeste heb ik wel een bron gevonden (Alex, carbonwinkel, EMC), en voor klein spul is de Action nuttig. Wat ik nog mis is vacuüm folie. Voor fietsen gebruikte ik afdekfolie van de bouwmarkt. Die is moeilijk dicht te krijgen, maar wel gemakkelijk om moeilijke (frame) vormen heen te prutsen. Minder geschikt voor hier.

Ik heb graag helemaal transparant, dan kan je zien wat je doet, maar iets dikker dan afdekfolie om hem gemakkelijker dicht te krijgen. Waar toveren jullie dat vandaan? Als ik dat van carbolwinkel laat komen is het vrij prijzig. Grote zipbags van de Ikea lijkt me wel wat voor staartjes, maar daar past geen vleugel in.

Groeten,

Merijn

6. l shems

l shems

Lid geworden:
    27 jan 2015
    Eender welk plastic op rol of zak. Plastic op de tafel, werkstuk erop, witte kit eromheen, slang erin leggen, folie erop en aandrukken.

7. vw4style

vw4style

Lid geworden:
    20 okt 2007
    Bij de Action verkopen ze ook puinzakken, wat dikker plastic. Prima voor je vleugels en staartjes.

8. merijnwijnen

merijnwijnen

Lid geworden:
    12 mrt 2008
    En nog een materialen vraag (voorlopig de laatste, dan ga ik bouwen):
    Mallen zijn in de maak, en ik ben op zoek gegaan naar schuim. Dat valt nog niet mee. De Praxis hier heeft alleen EPS 60, Gamma en Karwei idem. Op het forum lees ik over Styrodur en roofmate schuim maar dat heb ik lokaal nog niet kunnen vinden. De Hornbach heeft Styrisol XPS schuim, gewicht onbekend, is dat wat?

Wat is wijsheid? Het gaat allemaal per pak, dus even proberen is niet handig. En ik geef liever iets meer uit aan iets goeds dan dat ik met minder spul aan de gang ga.

9. jaap27

jaap27

Lid geworden:
    15 sep 2008
    XPS foam is prima

10. DirkSchipper

DirkSchipper Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jun 2005
    Ik gebruik alleen maar Styrodur van de Hornbach. Uitstekend spul om te snijden en te frezen. Mijn DLG-vleugels zijn er ook van gemaakt.

Deel Deze Pagina