Bouw van een MMS 1:40 ASD slepertje.

Discussie in 'Werkschepen' gestart door solex, 12 jun 2016.

1. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    klein beetje vooruitgang :

2. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Dekondersteuning van triplex en roerhoutjes. Afgedekt met m'n epoxyplaat.
    Na wat meten bleek de hele rand bovendeks zo scheef en ongelijk te zijn als wat.
    De hele boel in stukken geslepen, er op de juiste plaats weer opgelijmd, en gericht en geplamuurd.
    Hoeft allemaal niet heel netjes afgewerkt te worden omdat er aan de buitenkant nog "plaatwerk" op moet, waar
    de dikke rubber stootblokken in komen te liggen.

Voor de echte puristen onder ons : deze romp niet kopen ! Hij is te "losjes gebaseerd" op een ASD2411 !
    De neus op dekniveau zo bijna halfrond moeten zijn, maar dit rompje is veel te spits !

3. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Op deze foto is te zien hoeveel ik de rand bovendeks moest uitrichten [​IMG]

4. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Heeft iemand heel toevallig een foto van een 2411 zonder de rubber stootrand voor ?? Kan ze van allerlei
    Damenboten vinden, maar niet van de 2411. Zou wel eens willen weten hoe de verschansing er van buitenaf
    uitziet zonder dat rubber...

5. Thijs Slotman

Thijs Slotman

Lid geworden:
    22 okt 2013
    hoi
    stuur damen even een mailtje ;) heb het ooit ook gedaan en kreeg ook foto's (mocht ze niet door sturen vanwege ontwerp bescherming)
    succes ;)

6. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Platte rand aan verschansing zit erop, en eerste opzetje voor de rubber fender. De rubber deeltjes worden gemaakt van moffen van 3/4 electrabuis. Ze worden nog wat taps geschuurd en overtrokken met rubber....

7. k-k

k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Is de kleinste maat isolatieschuimbuis geen optie? Bedoel het spul dat je om CV leidingen aanbrengt. Gr. Klaas.

8. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Nee, die zijn te dik. En het zou knikken als ik het om de punt zou leggen.

9. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Je kan ook van die ronde schuimworsten nemen die ze gebruiken om spleten in muren op te vullen .
    Die kan je krijgen van 6mm tot 3cm in elke degelijke winkel of magazijn waar ze bouwspullen verkopen.
    Deze zijn gemaakt van een soort zacht schuim zodat je met brede elastiekjes de bevestigingsriemen kan nabootsen .
    Je hoeft ze ook niet te schilderen want ze zijn in het donkergrijs of zwart .
    Groetjes
    Ronny

hooijtje vindt dit leuk.
  10. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Zoek op mosrubber profielen op het internet. Heb ik ook op de 3111 zitten. Kost niet de wereld, is met secondelijm perfect te lijmen en het ziet er natuurgetrouw uit.

11. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    En het allerbelangrijkste. Ze werken ook zoals ze bedoeld zijn.

12. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Het ding een paar weken geleden in de container gegooid, Hij was te krom, en compleet niet gelijkend op een Damen romp.
    Heeft iemand een spantenplan van een moderne tweemotorige sleper ? Had al twee motoren en regelaars gekocht, dus liever die in een zelf te maken romp stoppen. Dus als iemand een spantenplan van sleper heeft.........

13. k-k

k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Heb wel eens iets van het internet gehaald. Was een Spaanse boot. Die 750 Kv motortjes heb ik wat minder goede ervaring mee. Loopt erg rauw. Ben er nog niet uit of het de lagers zijn. Zal even zoeken naar de link. Kijk anders even naar de Yarra van Lex Verkuijl. Uitgebreid bouwverslag. Hieronder de link naar de boot, foto's en tekeningen. Is denk ik gemakkelijk een dubbelschroever van te maken. Heb destijds de tekeningen uitgeprint op schaal 1:50. Mocht je belangstelling hebben hoor ik het wel. Had al twee slepers en de keuze is toen op een ander scheepje gevallen. Heb dat gebouwd van epoxy met keperweefsel op een houten plug, bekleed met plastic tape. Wel iets meer denk- en prutswerk dan een kant en klare romp, maar dan heb je ook iets aparts. Gr. Klaas.

http://www.modelismonaval.com/magazine/remolcadorpuertobilbao/

Laatst bewerkt: 5 nov 2017
  14. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Weet niet of je Facebook hebt, maar zoek daar eens op Tugs & Workboats. Verkoopt rompjes en schitterende schottel units...

15. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Klaas ; zoek een iets recenter model, Smit Nederland/Mersey/ASD, in deze trend.
    Adam : Wil liever zelf maken a.d.h.v een spantenplan, heb al genoeg geld weggegooid doordat de romp waardeloos was.

16. Macrabbit

Macrabbit

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Kan je uit eerste hand vertellen dat deze man zelf modelbouwer is en geen "rommel" verkoopt.

17. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Zo bedoel ik het niet hoor ! Ik bedoel dat ik het juist leuk vindt om het zelf te doen.
    En ik heb geen zin om weer 100plus euro uit te geven voor een stukje polyester als ik
    zelf ook een rompje kan maken.

Maar eh, Adam en Macrabbit: weten jullie welke rompen in welke schaal hij te koop heeft?
    De enige tekening (summier) die ik van internet kan trekken is van de Smit Nederland.
    Die is ook te koop als kant en klaar rompje. Tekeningen van een modernere boot kan ik
    nergens vinden. Vond nog wel een heel mooi kitje van de Smit Bison in 1:50 in een hele
    mooie kwaliteit voor een goede prijs. Maar ik vind de boot zelf gewoon niet mooi.

Laatst bewerkt: 10 nov 2017
  18. solex

solex

Lid geworden:
    12 okt 2003
    Adam en Sjoerd, bedankt voor jullie raad. Heb inmiddels contact met P.H.

19. Broeckx Ronny

Broeckx Ronny

Lid geworden:
    28 sep 2008
    Je kan ook eens kijken bij SMB rompen .
    Groetjes
    Ronny

Deel Deze Pagina