bouw verslag fun flyer Gecko (FMT 02/05)

Via een club genoot ben ik in het bezit gekomen van de tekeningen van de Gecko.

oucom0.jpg

zt7q0w.jpg

Deze wil ik gaan bouwen en motoriseren met nog de spullen die ik nog thuis heb liggen:

towerpro bm2409 met een prop 8*6
30 amp regelaar

Dat moet voldoende power geven voor dit funny vliegertje

Als er belangstelling voor is wil ik wel een uitgebreider verslag ervan maken, anders word het gewoon een foto verslag. Aangezien ik mijn tijd dan beter in andere dingen kan stoppen.

Eerst de tekenigen gekopieeert zodat we niet aan de orginele hoeven te komen.
Deze vervolgend ja nu kom ie op het zijl geplakt van de hobby kamer met de al bekende huishoud folie eroverheen.
25i183k.jpg

Daarna even met de balsa snijder latjes gesneden.
iygbag.jpg

Uiteindelijk toch nog even snel begonnen aan het stabilo.
etuu5f.jpg

Morgen mits het mooi weer word weer verder.

Ziet er goed uit Marcel!

Hoe kom je aan zulke tekeningen als je geen vriend bent vd de clubgenoot? ;)

Mvg Bolle

Jorrit de chicken komt in orde. Het enige nadeel was mijn lijm was op haha.

Vandaag wegens gezondheids redenen niet veel kunnen doen.
Maar toch nog een klein beetje gedaan.
Het stabilo
9glond.jpg

Een arilon is af waarna ik morgen met folie eroverheen de andere exact kan kopieeren.
Daarbij zie je dat ik een mal heb voor de ribben van de vleugels zodat dat een eitje gaat worden om die te maken.
2ue5jlw.jpg

Na een kleine 5 a 10 min schuren heb je ze dan ook alle 10 klaar.
2199vti.jpg

2qxlrwz.jpg

morgen weer een klein beetje verder als alles mee zit.

Al word het bij deze alleen nog maar een foto verslag.

Laatst bewerkt:
marcel een beetje door bouwen.
Dan kan ik hem dit weekend invliegen.
Je heet toch niet voor niets Bob de Bouwer.
lol
Groetjes ROB

marcel een beetje door bouwen.
Dan kan ik hem dit weekend invliegen.
Je heet toch niet voor niets Bob de Bouwer.
lol
Groetjes ROB

Straks gaan we nog ruzie maken over het invliegen van kisten.............:cool:

Ik wil ook invliegen! Gaan we met zijn 3-en ruzien :p.

Of ik ga gewoon stiekem dat ding jatten als jullie weer eens aan het kwekken zijn hahahahaha, evil grin.

PS, neem ook wel de Rapster mee, staat al meer als half in de folie. dit weekend nog niet vliegklaar wel de moeite waard om te zien, hij is ERG roze, hahahahaha

Vandaag toch uiteindelijk nog eraan begonnen.

Eerst 2 maal de romp uitgesneden in 2,5 mm balsa. oorsponkelijk is het 1,5 waarbij je de voorkant nog eens verdikt met 1,5. Dat laatste heb ik dus achterwegen gelaten.

Hier zie je de het romp gedeelte waar ik als omranding balsa 3x3 aan het lijmen ben
xeefkn.jpg

Als je dan weer een stukje verder bent zitten de spantjes er zo goed als tussen gelijmd.
Alleen kom ik op een probleempje uit. De motor zit volgens plan in de romp verwerkt. Zie zoals op de foto.
dh7mti.jpg

Kom ik nu niet in de problemen aangezien ik de motortjes in huis heb die ik gewoon aan de voorkant moet bevestigen. Kan het later altijd nog veranderen aangezien ik er door lipo luikje altijd aan kan. Word het een probleem dan stokt de bouw eventjes

je kunt ook een nieuw motorschot maken en dat iets verder naar achteren lijmen. heb ik ook gedaan bij mijn zwever. het balsa valt er gewoon overheen zodat hij gewoon in de romp zit.

Of gewoon het asje van je motor omdraaien knuppelmans ;). Zit is mooi aan de binnenkant en je asje is lang genoeg om toch nog flink naar buiten te wijzen toch?

je kunt ook een nieuw motorschot maken en dat iets verder naar achteren lijmen. heb ik ook gedaan bij mijn zwever. het balsa valt er gewoon overheen zodat hij gewoon in de romp zit.

Dit si een goede tip. Toevallig dat ik vandaag het bij iemand anders ook zo gezien had dus we gaan gewoon even een nieuw schotje maken.

kun je ook ooooomdraaien (vraag me niet hoe ik dat weet :p). Maar jouw methode is ook makkelijk.

Kom je morgen ook? Ikke wel :)

Morgen trouwringen ophalen daarna nog even de stad in en dan lekker lui dames bekijken in bikini in het zwembad. Even de nieuwe energie opdoen Zodat we volgende week weer goed kunnen bouwen. lol

Morgen trouwringen ophalen
Nu al????? maar je bent in elk geval al heel zeker van je zaak.

Daarna nog even de stad in en dan lekker lui dames bekijken in bikini in het zwembad. Even de nieuwe energie opdoen Zodat we volgende week weer goed kunnen bouwen. lol

Aiaiaiaiai, dat klinkt niet goed..........Gaat Anouk dan mee? zorg dan wel voor een heel donkere zonnebril op zodat ze niet kan zien dat je niet naar haar kijkt, maar naar die andere stukken in bikiekmies...................

Kom toch gewoon vliegen man en breng haar en dan in bikiekmie mee, dan hebben wij nog iets om naar te kijken

Back