bouw verslag racing micro magic

hoi gister maar eens ff een racing micro magic besteld en binnenkort zal ik hier proberen een klein bouwverslagje van te maken...

heb nog wel een vraag:

ik heb nu de racing variant besteld maar wat is het verschil met de normale?

groet ruben

Kampen, hier Salland, over.

* Iets andere romp met een schuine "kont" (pardon) en rechte boeg, dus meer waterlijn
* Carbon mast, giek en fokkeboom i.p.v. aluminium
* Mast is ééndelig
* Neerdrukker i.p.v. neerhaler
* Er kan een 3e servo geplaatst worden voor het trimmen van de fok
* iets andere beslagdelen
* Mooiere zeiltjus

Maar waarom wacht je niet op de rMM "Carbon Edition"?
Da's een rMM met een romp die is overtrokken met carbonfolie, (mooi zwart dus, lekker voor je elektronica in de zomer!!!) en VRESELIJK ROSE zeiltjes heeft...:mrgreen:

salland hier kampen over.... :rolleyes::confused:

dank je voor de info...

die carbon heb ik naar zitten kijken maar erg mooi vond ik hem nou ook niet.. en ja dan doe je dat niet he;)

ps dat fokke zeil besturen is dat verstandig? want ik ben een :n00b: met zeilboten

groet ruben:cool:

Laatst bewerkt:
hallo

en ja ik zeil ook M&M en 75 cm
die rode met die afzichtelijke zeiltjes is mijn boot waar ik mee vaar
het is de boot van carlo maar ik zeil er mee want die heeft er twee en das moeilijk in een wedstrijd 2 boten tebesturen
het was zondag in genk M&M wedstrijd het was best leuk met 5 maar het had veel leuker geweest met wat meer al hebben we 17 heats gevaren deze dag
froos had zijn boot met lipo's uitgerust en sterke kleine servo's (digitaal)bij al de boten zitten er maar twee servo's in want er bestaat nog zoiets als een reglement LOL
door de lipo's en de heel lichte konstruktie kon hij gewicht bij leggen op de bodem van de boot wat zeker de stabiliteit ten goede kwam
froos was dan ook de winnaar van de dag

groetjes raf

Laatst bewerkt door een moderator:
dat fokke zeil besturen is dat verstandig? want ik ben een :n00b: met zeilboten
groet ruben:cool:

Als je mee wilt doen aan wedstrijden mag je de servo om de fok mee te trimmen niet gebruiken. Da's een kwestie van uit je ontvanger halen.

Maakt het verschil? Soms wel, soms niet. Bij de MM is het nog steeds de stuurman die bepaalt of de boot wint of niet. Meestal een kwestie van goede afstelling en "slim" zeilen. Als je Jaap, Kor en mij met de MM zag zeilen, heb je wel gezien dat soms de een, soms de ander sneller was. Vaak ligt dat aan de bolling van je zeilen, staat je mast nét dat tikje verder naar voren of naar achteren, heb je mazzel met een windvlaagje (zeker in Biddinghuizen!!)...
Kortom: Ja, soms kan het iets schelen of je die fokkeservo kan bedienen, maar over het algemeen genomen kan een standaard MM het nog steeds winnen van een rMM.
Ik vind het grote voordeel van de rMM de ééndelige koolstof mast. Die deelbare aluminiummast van de MM bleef een zwak punt.

hallo

die masten hebben we wel vervangen door die van de rMM
want inderdaad dat punt was wel heel slapjes bedacht

groetjes raf

hoi vandaag micro magic binnen gekregen en omdat ik vandaag vrij ben (yay:mrgreen:) maar eens aan begonnen eerst foto van wat er in de doos zat...

1410749ca20c64607b.jpg

standaard in elkaar gelijmt:

1410749ca20c6c019e.jpg

de kiel/mast versteviging:

1410749ca20c68b1b1.jpg

en vastgelijmt:

1410749ca20d94167c.jpg

dit was de update alweer doorwerken naar de volgende

groet ruben

gister al weer wat verder gekomen:

alle houten verstevigingen zijn vastgelijmt.. (foto's vanmiddag)

rc set besteld (futaba attacker zender 2 kn)

groet ruben

weer wat verder:

allereerst zender binnen!!!! gewoon attacker van futaba..

1410749cbf08596f67.jpg

rc en servo's :

1410749cbf08660c0a.jpg

1410749cbf0860246e.jpg

de kiel gemaakt

1410749cbf0a8aeb33.jpg

start met de mast:

1410749cbf0a8e2751.jpg

en de draden die vanaf de trim servo komen voor de zeilen goed kijken dan kan je ze zien:

1410749cbf0a920df8.jpg

ook de roerkoker zit al vast...
zo nu maar ff :proost: en morgen weer verder.

groet ruben;)

Je gaat wel als een speer zeg. Je hebt ook een mooie zender uit gezocht. Naar ervaring heeft die bij mij geen storing tegenover andere merken die wel storen.
Ga zo door.

Greetz,
Bart

jep de plaatselijke modelbouwwinkel had deze en ik had er op het internet over gelezen...

maarre heb wel een vraag die over de zender gaat, voor de mm zeilers:

hebben jullie ook de veer verwijdert, uit de zender bij de stuurknuppel, van de giek & fok servo?
zodat de stuurknuppel niet meer naar het midden terugveert?

hopelijk goed geformuleerd:mrgreen:

groet ruben;)

hallo ruben

ja ik heb ook de veer er uit
maar er wel een ratel voor in de plaats gezet
of hij bij uw zender er bij zit ????maar meestal zit die ratel in een plastiek zakje met een schroefje er bij
deze kan je gewoon vast schroeven op de voorziene plaats en de veer met hefboom weg halen
alle bij mijn zender was dat zo maar veel verschil zal er niet tussen zitten
soms moet je die ratel bij bestellen
met de ratel kan je de stick dan in elke stand laten staan die je wil en dat stuurt beter dan zo maar een stick die los staat

groetjes raf
ps dit is wel voor mijn 75 cm klasse boot maar dat maakt voor de zender niet uit

hoi

op de site waar ik mijn rmm heb besteld staat inderdaad zoiets van een "ratel" maar daar stond ook bij dat je hem eigenlijk niet nodig heb (zou ik er nou niet bij zetten maar ja het is niet anders...)

groet ruben;)

Ratel werkt makkelijker. (persoonlijke mening)
Op die manier voorkom je dat je knuppel "een eigen leven gaat leiden".
Je knuppel wordt in die stand vastgehouden die jij wilt.

hoi...

DE MICRO IS AF!!!!!

FOTO's:

totaal:
1410749cf8cf233c59.jpg

voorkant

1410749cf8cf2e119c.jpg

midden

1410749cf8cf29d3bf.jpg

en de kont

1410749cf8d074231c.jpg

mast

1410749cf8d0776779.jpg

bovenkant

1410749cf8d07aa411.jpg

alles

1410749cf8d1bbbe60.jpg

binnenwerk

1410749cf8cc73d6e3.jpg

en de draden naar het roer

1410749cf8cc6dd742.jpg

en een goed idee van de heer egbert elastiek van de standaard om de boot heen zodat je hem met standaard en al naar het water kan dragen:

1410749cf8d1c2f5b5.jpg

nog een

1410749cf8d2a8918c.jpg

groet ruben;)

nou de micro heeft water gezien........wind bleef weg snik...

1410749d4593f533fa.jpg

zaterdag maar eens kijken of er meer wind staat.

groet ruben;)

waar zou ik lekkage moeten heben dan:confused:

geen water in de boot (gelukkig)...

maar goed gister stond er haast geen wind dus hij is niet erg schuin gegaan... (of hard (of vooruit)..)

groet ruben:rolleyes:

Back