Hallo allemaal, mogen wij ons even voorstellen. Wij zijn Erik en Leander. We zijn techneuten en werkzaam in de bliksem en overspanningsbeveiligingen. Doordat we samen een opleiding hebben gevolgd die 2,5 jaar in beslag heeft genomen, hebben we gemerkt dat we vele gemeenschappelijke interesses hebben. Toen Leander vertelde dat hij ging modelvliegen begon bij mij het bloed ook weer te kruipen waar het niet kon. Als 12 jarige heb ik destijds mijn vliegbrevet gehaald en menig toestel gebouwd en gevlogen. Door huisje, boompje en beestje is de hobby een beetje weggeebt. 3 jaar geleden ben ik toch maar weer begonnen met nitro autos. Toen leander begon over vliegtuigen heb ik ook weer een aantal vliegtuigen aangeschaft. Na 30 jaar de zender weer in de handen gepakt, een AXN Sky Fly gestart en hoppa vliegen. Tis net als fietsen, je verleert het nooit meer. Uiteindelijk zijn we samen lid geworden van een vliegclub in de Achterhoek. Opeens kwam het idee om eens samen een model te bouwen. Leander had geen ervaring met bouwen en wilde wel eens wat anders dan epo, sekondenlijm en elektromotoren. Toen ik opperde om een sleper te gaan bouwen, waren we het snel eens. Het zou een sleper worden. Via marktplaats kwamen we een big lift op het spoor van iemand die al was begonnen met bouwen maar nog niet veel verder was gekomen. Via via kwamen we er al snel achter dat Japie G. en Joran de jongens achter het idee van de CNC gefreesde BIG LIFT zaten. Gevolg, ik heb ook de YAK bij Joran gehaald. Deze bouw ik samen met mijn zoon (intussen ook al besmet met het virus), maar dat is een ander verhaal. We hebben de taken voor het bouwen een beetje verdeeld. Leander heeft de romp en ik de stabilo, kielvlak en de vleugels. We willen het toestel voorzien van een 4-takt motor. Regelmatig komen we samen en hebben veel lol over hoe het toestel eruit moeten komen te zien.
Dat ziet er al als een mooi begin uit. Volgens mij is het ook om gewoon mee te vliegen een prima model.
Mooi!! ik heb alleen de hoekjes bij motorschot nog voorzien van laagje glasmat, 3 laagjes van 50 gram. Misschien ideetje nu je er nog makkelijk bij kan.