Bouwen van een Big Lift versie ?

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door EJB57, 26 okt 2015.

  1. EJB57

    EJB57

    Lid geworden:
    27 sep 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Vriezenveen
    Hallo allemaal, mogen wij ons even voorstellen. Wij zijn Erik en Leander. We zijn techneuten en werkzaam in de bliksem en overspanningsbeveiligingen. Doordat we samen een opleiding hebben gevolgd die 2,5 jaar in beslag heeft genomen, hebben we gemerkt dat we vele gemeenschappelijke interesses hebben. Toen Leander vertelde dat hij ging modelvliegen begon bij mij het bloed ook weer te kruipen waar het niet kon. Als 12 jarige heb ik destijds mijn vliegbrevet gehaald en menig toestel gebouwd en gevlogen. Door huisje, boompje en beestje is de hobby een beetje weggeebt. 3 jaar geleden ben ik toch maar weer begonnen met nitro autos. Toen leander begon over vliegtuigen heb ik ook weer een aantal vliegtuigen aangeschaft. Na 30 jaar de zender weer in de handen gepakt, een AXN Sky Fly gestart en hoppa vliegen. Tis net als fietsen, je verleert het nooit meer. Uiteindelijk zijn we samen lid geworden van een vliegclub in de Achterhoek. Opeens kwam het idee om eens samen een model te bouwen. Leander had geen ervaring met bouwen en wilde wel eens wat anders dan epo, sekondenlijm en elektromotoren. Toen ik opperde om een sleper te gaan bouwen, waren we het snel eens. Het zou een sleper worden. Via marktplaats kwamen we een big lift op het spoor van iemand die al was begonnen met bouwen maar nog niet veel verder was gekomen. Via via kwamen we er al snel achter dat Japie G. en Joran de jongens achter het idee van de CNC gefreesde BIG LIFT zaten. Gevolg, ik heb ook de YAK bij Joran gehaald. Deze bouw ik samen met mijn zoon (intussen ook al besmet met het virus), maar dat is een ander verhaal. We hebben de taken voor het bouwen een beetje verdeeld. Leander heeft de romp en ik de stabilo, kielvlak en de vleugels. We willen het toestel voorzien van een 4-takt motor. Regelmatig komen we samen en hebben veel lol over hoe het toestel eruit moeten komen te zien.
     
  2. EJB57

    EJB57

    Lid geworden:
    27 sep 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Vriezenveen
  3. EJB57

    EJB57

    Lid geworden:
    27 sep 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Vriezenveen
    Het begin is er.
     
  4. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Succes! :cool:
     
    EJB57 vindt dit leuk.
  5. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Herkenbaar.
     
    EJB57 vindt dit leuk.
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat ziet er al als een mooi begin uit. Volgens mij is het ook om gewoon mee te vliegen een prima model.
     
  7. stephan1986

    stephan1986

    Lid geworden:
    30 sep 2008
    Berichten:
    1.183
    Locatie:
    rosmalen
    Mooi!! ik heb alleen de hoekjes bij motorschot nog voorzien van laagje glasmat, 3 laagjes van 50 gram.
    Misschien ideetje nu je er nog makkelijk bij kan.
     
  8. R.c. Paul.

    R.c. Paul.

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Ootmarsum.
    Goed afgesteld vliegt hij als een beginnerskist.
    Heerlijk toestel !
     
  9. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    En...hoe staat het met de bouw? Al vorderingen...
     
    Darknoor vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina