Bouwen van een MPX Mentor.

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door sjoerd16f, 9 okt 2018.

  1. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    Aloha!

    Ik heb een nieuwe MPX mentor op de kop weten te tikken.
    Incl. een mooi origineel setje voor de aandrijving.

    Nu moet ik alleen nog wat servo's zien te scoren.
    In een oud topic zag ik deze 2x en deze 2x voorbij komen.
    Nu hou ik van goedkoop, maar dit lijkt mij te mooi om waar te zijn.
    Ik heb nog wat oudere servo's liggen, maar geen servo hevels.
    ik heb
    1 keer de spektrum z590
    2 keer de graupner c509
    3 keer de graupner des 708bb mg edit. Deze lijken veel te krachtig voor de mentor.
    Ook heb ik nog 4 keer de hitec hs325hb liggen. Maar deze was ik van plan te gebruiken in mijn calmato.
    Wie kan mij een setje goede servo's adviseren? (het liefste van hk)

    Daarnaast zijn alle tips welkom voor dat ik begin met plakken.
    Ik wil het toestel met UHU Por gaan plakken of met deze lijm en gaan vliegen met de originele set.

    Ik heb begrepen dat ik wat kabels moet mee bestellen om de servo draden te verlengen?

    verder nog tips?

    groet Sjoerd
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
  2. dutchspider9

    dutchspider9

    Lid geworden:
    2 jun 2008
    Berichten:
    984
    Locatie:
    hengelo
    Leuk dat je een mentor op de kop heb getikt! Ga je veel plezier aan beleven, is een erg leuk toestel.

    Wat betreft de verlijming: ik heb mijne onlangs met UHU por en dunne CA verlijmd. UHU por voor de grote oppervlakken en CA over de naden en/of kleinere gedeeltes.

    Wat de servo's betreft: de uitsparingen voor hoogte en richting zijn gemaakt voor standaard size servo's, de C509 zouden moeten voldoen. Aileron's heb ik PowerHD servo's in gezet, van Banggood, type moet ik even nakijken, servo verlengkabels heb je daarbij inderdaad nodig. De lengte kan je nameten. Misschien heb ik zelfs nog wel een tweetal op de plank liggen met verlengkabels, bij interesse graag een pb dan check ik dat. Voor de sleepkopelling moet je even proberen wat past. Ik zou deze er wel direct inbouwen, dat gaat achteraf vrijwel niet. Ik heb daar een hoop lol van, de Mentor leent zich er goed voor.
    Ik heb trouwens een versie met normaal en 'upgrade' carbon landingsgestel, dat laatste laat zich wel veel mooier landen (stuitert wat minder).
     
  3. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    Goede tips.
    Dank je, ik moet toch nog was ander spul bestellen dus wilde de servo's meteen mee pakken.
    Maar bedankt voor je aanbod.
     

Deel Deze Pagina