Bouwlint vastpinnen in de grond

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Richard Branderhorst, 14 mei 2004.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Een vreemde vraag.

    Voor een komende meeting moeten we bouwlint als markering op de grond (in het gras) vastpinnen.
    Ik heb eens gezien dat daar een soort grote spijkers (cq tentharingen)voor zijn die een grote ronde plastic rozet of circel aan de bovenkant hebben, waar het bouwlint plat mee tegen de grond gedrukt kan worden.
    Ik zoek me ongans, ik kan het nergens vinden, maar vrijwel iedereen heeft ze wel eens gezien.
    Iemand een tip waar ik dat kan kopen?
    Of hoe die dingen heten?
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Misschien kan je van die dingen waar men glaswol isolatie platen mee vastzet gebruiken.
    Die dingen heten volgens m'n vader 'spouwankers'
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    getorste nagels, die dingen die ze gebruiken (-ten) om de lijnen vast te leggen op een gravel tennisveld, volgens mij gewoon per te vinden bij de metaalhandel... en ik denk dat het werkt...

    Kris
     
  4. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Tja.
    Ik ben al drie metaalzaken langs geweest (waarvan 2 zeer profi), een tentenhandel... 2 bouwmarkten..
    Die plastic dingen had ik ook al gezien, als ik niet verder kom, dan kan dit wel een oplossing zijn, nadeel lijkt me dat je de spijker en het plastic snel losraakt van elkaar.

    Er wordt overheen gelopen dus het moet wel redelijk vast zitten.
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Richard je kan ook witkalk gebruiken en dit met een gifspuit op het gras spuiten. Dit witkalk lost na verloop van tijd wel weer op. Op deze manier hebben wij dat al vaker gebruikt en dit werkt perfect.
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    wij witkalken ook wel eens voor evenementen op ons veld, is inderdaad na 3 dagen weer compleet verdwenen
     
  7. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Witkalken is niet de bedoeling.

    Het te markeren gedeelte staat nog niet helemaal vast, het kan goed mogelijk zijn dat tijdens de meet dat aangepast moet worden.
    Betreft een experiment hoe je op een sleepmeeting een efficiënt gebruik van het veld kunt maken.
    Een probleem bij sleepmeetings is het opstellen van de combinaties. Dat gebeurt normaal in het start/landingsterrein en kost veel tijd en moet soms gehaast om een landende zwever gelegenheid te kunnen geven te landen
    We willen nu de vliegers in een vak zetten op de landingsstrip, vóór je uit kijkend landen en achter de vliegers worden de combinaties in gereedheid gebracht en kunnen direct starten als de baan vrij is.
    Zo kan een span zonder haast aangekoppeld worden.

    We moeten het "zendervak" dus snel aan kunnen passen als het vergroot/verlengd of zo moet worden.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Richard, ik vermoed dat je die grijze grondpunaises bij ons gezien hebt. Ze zijn gekocht bij Van der Stad in Nijmegen (gereedschap, hang en sluitwerk, metaalwaren):
    Hertogstraat 102
    6511SE Nijmegen
    Tel: 024 3228122
    www.vdstad.nl

    Wellicht ook bij winkels voor kampeerbenodigheden..
     
  9. Hermen

    Hermen Guest

    Die spouw ankers liggen in het vak van de ijzerwaren bij een bouwmarkt.
    Die blauwe dingen zitten in een zak en de ankers (zijn gegolfde stangen) zitten per 10 in een verpakking en liggen er meestan naast conform(Karwei en Gamma schappenplan)
     
  10. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Ron.
    Nee, ik heb ze niet bij jullie gezien, die ik gezien heb waren een soort mini-skistokjes, met zo'n zelfde soort rozet eraan.
    Anyway, ik kan eens gaan kijken bij vd Stad, winkel ken ik wel, altijd geinig om er doorheen te snuffelen. "Boven" is het wat minder....
     
  11. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Gevonden!

    Op onze eigen club ... :oops: :oops: :oops:
    Daar had iemand al zoiets neergelegd, wissikni..

    [​IMG]

    De zwarte "brugjes" zijn koppelstukken van het PS vloerdelen systeem(styro bakken) en daar schuift het lint precies onderdoor, het gaat ook niet kapot als met die rozetten.

    De rozetten zijn plastic bevestigings pinnen voor isolatie, UPAD of zoiets, maar dat kan ik niet vinden op het internet.
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    He dat is handig Richard
    Het wordt steeds profesioneler
     
  13. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @Richard "Upat" is tegenwoordig (onderdeel van) "Fischer" (die van die pluggen) paddestoelen ......
     
  14. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Ederveen
    Dirk.

    Hardstikke bedankt voor de tip, tja met zijn allen komen we er wel!
    Ik hoop dat er meer mensen wat hebben aan zo'n draadje. Ik heb nóg een vraag gepost....

    Richard
     

Deel Deze Pagina