Bouwproces aahanger: Komt achter mijn Proline VW Kever

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Yasper modelbouw gek, 10 mei 2015.

  1. Yasper modelbouw gek

    Yasper modelbouw gek

    Lid geworden:
    22 jun 2012
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Woudrichem, NB, Holland
    Hallo mede bouwers,

    In deze topic wil ik jullie graag mijn nieuwe project laten zien.
    Ik wil op onderstaand chassis (die ik vorige week van Joël heb overgekocht) een heel mooi carrosserie bouwen, een beetje in dezelfde stijl als dit.
    Het carrosserie ga ik van Polycarbonaat maken :)

    [​IMG]
    Vandaag alle onderdelen die ik niet nodig heb, eraf gehaald!

    [​IMG]
    Na het losmaken van de onderdelen heb ik het chassis zo goed mogelijk schoongemaakt. Zat helemaal onder de stof en vet!

    [​IMG]
    Dit zijn alle onderdelen...
    Ik vind het zelf al een goede stap, want ik ben heel erg van het onhandigheid... Door dit project hoop ik ook wat meer handigheid te krijgen :cool:.

    Tot zover even het project; ik hoop er de komende tijd nog wat aan te kunnen doen, maar door een drukke tijd kan het even stil zijn!

    Groeten,
    Yasper
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Kleine tip, zet het op een tafel ergens binnen, waar je het kan laten staan, dat heb je minder kans dat je onderdelen kwijt raakt of, en kun je alles een beetje in volgorde laten liggen, dat helpt al een hoop.
     
  3. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Ik denk dat Yasper het hier alleen buiten heeft gezet voor het schoonmaken, waarmee ik niet bedoel dat het niet zo is want he hebt zeker 100% gelijk
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is inderdaad een optie, daar had ik niet aan gedacht, ik doe alles gewoon in mijn schuur :)
     
  5. Yasper modelbouw gek

    Yasper modelbouw gek

    Lid geworden:
    22 jun 2012
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Woudrichem, NB, Holland
    Hoi Ruud,

    Binnen in huis mag het niet, daat maakt teveel rotzooi. Maar ik houd m'n onderdelen gewoon goed bij elkaar... In zilverfolie verpakt en in een doos gedaan.

    Maar hoe denk jij hierover? Kan ik van dit onderstel wel een goede basis voor een aanhanger maken?

    Gr,
    Yasper
     
  6. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Miss ff een pb sturen, meer kans op een snelle reactie
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Waarom een PB sturen?
    Ik zit elke dag op het forum :)

    Met wat fantasie en handigheid kun je overal een aanhanger van maken.
    Alleen hebben aanhangers de wielen in het midden van het frame, dat kan een uitdaging worden, maar dat maakt het ook leuk toch?!
    Ik zou de voor of achter ophanging in het midden van het chassis monteren, en dan aan de zijkanten een inkeping maken voor de wielen.
    Zoiets zou ik proberen.
     
  8. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Kan ook, nu ik naar mezelf kijk ik eigenlijk ook wel, alleen vergeet ik steeds waar ik nou heb gereafeerd
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Haha, ik ga altijd alle forums langs die mij interesseren, dus ik lees bijna alle auto topics ( behalve de nitro auto's ) , en dan kan je zien, als je profielfoto in het plaatje staat naast de topictitel, dan heb je daarop gereageerd.
     
  10. Yasper modelbouw gek

    Yasper modelbouw gek

    Lid geworden:
    22 jun 2012
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Woudrichem, NB, Holland
    ff to the point ^^.... Dat is niet handig Ruud. Dan moet ik heel de wielophanging losmaken en in het midden plaatsen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? En het er nog nét zo mooi uit ziet..?
    Ik laat de asjes waarschijnlijk zoals op de foto, maar dan eventueel iets hoger maken.

    Gr,
    Yasper
     
  11. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Ik denk dat je het verkeerd hebt gequote...

    P.s. Mijn verslag maakt ook weer vorderingen
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Als ik eerlijk mag zijn doet dit mij niet zo direct denken aan een aanhanger, maar misschien met een lange dissel die mee gaat met het stuur, dat het dan goed lijkt.
    Ik bedoelde inderdaad alle schroeven aan de onderkant loshalen, en in het midden een aantal gaten boren om hem opnieuw te monteren.
    Maar misschien is dat bij deze auto moeilijker, bij mijn auto zitten de voor en achter ophanging elk met zo'n 6 schroeven vast.
     

Deel Deze Pagina