Bouwstrip: the Snake of Saale Valley

frame001coverjpg.jpg

Hoi Nick,

Wat een intro!
Dit wordt er weer eentje om duimen en vingers van af te likken.

Wij (De Duitsers en ik) zitten alvast op de eerste rij en willen van dit
alles niets missen (de Duitsers waarschijnlijk om héél andere redenen dan ik :D).

Alvast heel veel succes én plezier met de Snake! :cool:

Droop

Hey Nick, Spectaculair intro!

Dus toch een Cobra :-) Gaaf project man, ik ga je voortgang wederom met veel belangstelling volgen!
Deze Cobra is natuurlijk met heel veel detail uit te rusten, ben benieuwd wat er allemaal op en aan komt.

Veel succes en bouwplezier en laat de fotos maar komen!

Gr, Roy

Ps. vanwaar de naam Saale Valley trouwens? Speciale reden?

Laatst bewerkt:
Ik doe het normaal gesproken met rc-auto's, maar ben een liefhebber van de AH-1 Cobra. Zal deze in de gaten houden

Hoi Nick.
Veel succes met de bouw maar dat komt wel goed bij jou .
Ik heb wel het idee dat schaalbouwen erg verslavend werkt maar o zo mooi .
Gr Arie en Arjen

Hier een RC-Trucker, en vaarder die dit draadje ook zal volgen!

Mischien dat ik de kriebels voor een Heli dan ook los laat!

Geert

Dit gaan we weer volgen.
De cobra is gewoon een van de mooiste helis die er zijn.
Ik neem aan dat we een kleurenschema uit de Vietnam tijd kunnen verwachten? Zon mooie haaienbek zou wel mooi zijn. :-)

Veel succes met het project!

Nick, dit ziet er weeral veelbelovend uit...
Dit ga ik zeker volgen. Gaaf zo'n Cobra. Ik begin binnenkort met een Huey van Vario. Natuurlijk Vietnam-style. Hier in Belgie zal met tijd zo'n heel leger aan militaire schaalheli's gestationeerd zijn. :D

Bouw ze...

Ha die Nick,

Goeie reden om iedere dag weer eens op het forum te kijken. Moet voor jou een makkie zijn toch? Geen gezeur met meerblads koppen etc. Ik heb nog een massa documentatie liggen over de Cobra, zal het eens bij elkaar rapen. Jammer trouwens dat ik mijn telelens niet bij heb. Zit nu in Virginia en hier vliegen dagelijks Cobra's rond, zij het de nieuwere versie met de 4-blads rotorkop. Head on ziet het er echt niet uit maar dat was juist de bedoeling geloof ik.

Heel veel succes met het nieuwe project en jouw mannen. We spreken elkaar binnenkort weer!

Grz. Bone.

De Snake of Saale Valley

RBRCH zei:
Ps. vanwaar de naam Saale Valley trouwens? Speciale reden?

Snake was de bijnaam die de Amerikanen gaven aan de Cobra. Tot hier zal het wel duidelijk geweest zijn.

Saale valley of in het Duits das Saaletal is de prachtige vallei die door Gräfendorf loopt waar Vario is gevestigd.

The Snake of Saale Valley is dus eigenlijk een mooiere manier om te zeggen: "de Cobra van Vario".

Heligroeten,

Nick

Laatst bewerkt:
Redskin zei:
Moet voor jou een makkie zijn toch? Geen gezeur met meerblads koppen etc.

De Cobraversie die ik ga bouwen is idd. een tweeblads. Er zijn dus geen investeringen nodig in meerdere rotorbladen. Nu, net zoals bij de Alouette ga ik de kop in eerste instantie uitrusten met een mechanische stabilisatie, om deze daarna zo vlug als mogelijk flybarless om te bouwen en elektronisch te stabiliseren. Vliegen met een HC3-Xtreme is zo zalig da'k op schaalmachines niks anders meer wil.

Heligroeten en tot gauw,

Nick

Ik ben weer terug van weg geweest en wat zie in nu ... de Nick is weer terug begonnen gewoon weg fantastisch dat we weer een verhaal van jouw kunnen volgen.

Ik ben er weer bij.

Stoeltje op de eerste rang is gereserveerd. Dit moet wel haast een geweldig project gaan worden.
Veel suc6 met de bouw Nick ik blijf het team weer trouw volgen

Gr.
Ferdy

Back