bouwtekening gezocht: servo microprop MPR26

Discussie in 'Tekeningen' gestart door eddy croes, 5 aug 2017.

  1. eddy croes

    eddy croes

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    12
    Hallo,

    Ik heb onlangs op zolder nog enkele bouwpakketten gevonden van servo's. Volgens de informatie die ik bezit gaat het om servo's van het merk microprop (brands electronics) type MPR26 (zie foto's). Het merk op zich bestaat al jaren niet meer. Heeft hier iemand nog een bouwhandleiding / bouwtekening van? Zoals je op de foto kan zien heb ik er ook nog kant en klare gevonden, maar zou graag om nostalgische redenen de pakketjes nogeens willen bouwen. Alvast bedankt voor de hulp.
    20170805_151741.jpg 20170805_151837.jpg 20170805_151936.jpg
     
  2. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.287
    Locatie:
    Boskoop
    Heb ik. Even zoeken....
    Helaas, ik kan het zo gauw niet vinden. Maar als ik het tegenkom laat ik het weten.

    Je kunt ook @Corrien PM'en, (Jan van Mouwerik), die heeft ooit de electronica ontworpen voor de firma Quartel die met die setjes op de markt kwam. Of Jan reageert sowieso hierop.....
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2017
  3. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.287
    Locatie:
    Boskoop
  4. eddy croes

    eddy croes

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    12
    Hallo,
    Alvast bedankt voor de handleiding!!
    Alleen heb net even gecheckt met de bouwkitten die ik heb. Deze maken gebruik van een IC SN28604N en niet van de WE3141 zoals in jou handleiding en bijgevolg is de print anders opgebouwd. Met wat opzoekwerk blijkt dat de WE3141 het eerste type IC was dat gebruikt werd (met blijkbaar niet zo goede resultaten) en dat men nadien overgeschakeld is op andere types.
    Mocht je hierover informatie hebben of toch nog ergens een bouwhandleiding hebben met de SN28604N dan zie ik het wel. Toch alvast bedankt en ga de handleiding toch bijhouden (je maar nooit).
    Mocht iemand anders nog een bouwhandleiding hebben............ alles is welkom.
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik heb hier nog een aantal zelfbouw MPR25's liggen, de gewone roterende versie, maar die zijn voorzien van de NE544. Heb nog één bouwpakketje liggen.
     
  6. eddy croes

    eddy croes

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    12
    Bedankt alvast voor het aanbod. Ik heb ondertussen een MPR25 (met een SN28604N) die kant en klaar was uit elkaar gehaald en ga met deze als basis de andere kitten opbouwen. Moet wel te doen zijn denk ik.
    Dan teken ik ook het schema op. Mocht iemand er interesse in hebben je mag het altijd opvragen.
     
  7. WHB

    WHB

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Fryslân
  8. eddy croes

    eddy croes

    Lid geworden:
    30 nov 2014
    Berichten:
    12
    Hallo,
    Bedankt voor de handleiding. Is dus toch nog te vinden. Top!!!
     
  9. WHB

    WHB

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Fryslân
    Is van mijn eerste besturingszender. Heb al mijn documentatie gescand en in de RCN Wiki gezet. Bezit alles nog.
    Volgens mij zijn de MPR26 servo's toch iets anders van uiterlijk. Waren ook zelfbouw servo's, in 79 / 80 gekocht bij Q in Pijnacker. Wanneer ik het goed heb waren die donkerbruin met armpjes met nokjes aan het tandwielhuis die in het onderste deel vielen om de servo te sluiten.
     
  10. WHB

    WHB

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Fryslân
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Over de MPR26 kan ik niets zeggen, maar de MPR25 had die nokjes ('Krallen'). De MPR25 was er in door jou genoemd bruin, en in zwart. Ik heb ze beide hier liggen, handleiding nog niet gevonden.
    Ooit met crash de wonderbaarlijke vermenigvuldiging van servo's mogen ervaren. Voor de crash had ik vijf servo's, na de crash telde ik er zes. Hoera! Helaas, te vroeg gejuicht, eén servo had zich gedeeld, boven- en onderhelft elk als één servo geteld. Sindsdien altijd tape om de behuizing. Voor alle zekerheid, tijdens vliegen (heli) bleven de delen elkaar innig trouw.
     
  12. WHB

    WHB

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    100
    Locatie:
    Fryslân
    Ben nu even een weekje weg. Zal wanneer ik weer thuis ben wel even kijken of ik dat boekje ook nog heb.
     
  13. redbaron

    redbaron

    Lid geworden:
    11 jan 2013
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb nog een mooie Microprop Variomodul 35Mhz zender liggen. Werkt nog perfect
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

Deel Deze Pagina