Bouwtekening "Riva Aquarama"

Discussie in 'Tekeningen' gestart door *Starfish*, 18 nov 2006.

  1. *Starfish*

    *Starfish* Guest

    Hallo allemaal,

    Ik zoek bouwtekeningen van de Riva Aquarama. Ik maak mijn modelbouwboten altijd zelf, dus ik ben niet op zoek naar een compleet bouwpakket. Juist de uitdaging van het zelf uitzoeken e.d. spreekt mij aan.

    De Riva Aquarama is op dit moment mijn nieuwe project, maar zonder bouwtekeningen kom ik niet ver natuurlijk. Weet iemand waar ik die op internet kan vinden? Of kan iemand ze voor me kopieren en ze me toesturen?

    Alvast hartelijk bedankt!

    Mark
     
  2. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Starfish, ik kan je niet helpen, want ik zoek ze ook. Laatst was ik in de modelbouwwinkel, en het viel me op dat die klassieke mahonie bootjes allemaal kant-en-klaar gebouwd verkocht worden. Bij www.taubmansonline.com kosten de plannen van de Aquarama ook 115$. Die plannen gaan moeilijk worden voor een redelijke prijs.
     
  3. BigBoat

    BigBoat Guest

  4. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    BigBoat, dat ziet er werkbaar uit, thanks
     
  5. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
    Hallo allemaal,
    een goede tekening van de Aquarama Special vind je hier:
    http://www.mrb-magazine.com/pages/ca_accueil/accueil.php
    Het is de site van een frans tijdschrift. Ze hebben hier 3 versies van de Aquarama Special; 2 door Marc Spitals getekend, één op 1/7 en één op 1/10. Let op! Die op 1/10 is zelfs niet waard van in de vuilbak gesmeten te worden!!!NIET KOPEN!
    Ze hebben op schaal 1/10 wel een hele goeie van Mr. Boullaire (ref.1133) met 2 bijhorende tijdschriften vol illustraties en uitleg over de bouw. De tekening incl. documentatie kost 32,50€ + 20% verzendkosten naar het buitenland.
    Op de site van "Bateau Modèle" vind je de andere tekeningen van M.Spitals waaronder een behoorlijke Ariston. Ze hebben er, denk ik, ook de Junior en de Rudy.
    De Riviera is niet slecht maar is absoluut geen Riva! ...heeft er misschien ooit eens naast gelegen maar meer niet :?
    Succes ermee,
    Frédéric
     
    koenslk vindt dit leuk.
  6. victorymarc

    victorymarc

    Lid geworden:
    8 feb 2003
    Berichten:
    755
    Locatie:
    Zeeland
    Helemaal mee eens Frederic.
    Hier nog een linkje naar een komplete bouw-serie foto's. Riva Aquarama
    En als je detail foto's zoekt van een orginele Ariston, stuur dan even een pb.
    Marc
     
  7. BigBoat

    BigBoat Guest

    Wat een schitterde serie foto's en wat een boot !!
    De riviera is inderdaad geen riva, maar het is vreselijk moeilijk om aan tekeningen te komen van de riva........zoek er al ruime tijd naar (topic op xtreem en hier).
     
  8. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
    Hallo,
    Hoezo "moeilijk om aan tekeningen te komen"?
    Ik heb hierboven een link gegeven waar je ze kan kopen. De Aquarama Special-tekening van Boullaire is , buiten de originele, de beste die ik tot nu toe gezien heb.
    Hier heb je nog een andere link waar je de tekening van de Ariston kan vinden:
    http://www.bateaumodele.com/plandet...=7&PHPSESSID=af673bdaa93f7c58213ddb20e3d07dd9
    Je kan natuurlijk ook copien van de originele kopen. Bij het boek "Carlo the legend, Riva the myth"zijn 10 tekeningen geleverd. ...is wel vreselijk duur!
    http://www.voland.nl/webwinkel/
    Gratis tekeningen vinden is inderdaad moeilijk maar voor een kleine 40€ heb je een prachttekening van de Aquarama Special met een heleboel kleurenfotos en alle uitleg voor de bouw, inclusief beslag. Van beslag gesproken, daar vind je, naar mijn weten, geen tekening van. Fotos bestuderen dus!
    De aanschaf van de tekening is in vergelijking met de kostprijs van je model peanuts en als je ziet hoeveel tijd je er gaat insteken kan je best vanaf een goede tekening werken.
    Als ze dan toch gratis moet zijn, kijk dan hier:
    http://riva-brest.com.monsite.wanadoo.fr/page3.html
    (weet wel niet wat ze waard is en ik vind ze te klein om iets mee te beginnen)
    Hier vind je nog een tekening: http://classicwoodenboatplans.com/scaled_plans.htm

    Als voor de links naar de Franse sites de taal een probleem is, wil ik je graag helpen.

    En kom niet meer vertellen dat het moeilijk is om aan tekeningen te komen! :p

    Groetjes,
    Frédéric
     
  9. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
  10. *Starfish*

    *Starfish* Guest

    Hallo,

    Alvast bedankt voor alle moeite. Wat jammer dat er nauwelijks geen "gratis" tekeningen te verkrijgen zijn van de Riva Aquarama :( Ik vind die tekeningen die je kunt kopen toch nog wel prijzig. Mochten jullie toch nog iets vinden, dan hoor ik het heel graag. De andere modellen kunnen niet helemaal tippen aan de Riva, dus zoeken we verder! :D
     
  11. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
    Hallo Starfish,
    Wil je een staand of varend model bouwen?
     
  12. BigBoat

    BigBoat Guest

    Het gaat me niet direct om het geld, maar wel om de prijs / kwaliteit van de tekening.
    40 euro is een redelijke prijs als de tekening goed is, maar te duur voor een copie'tje van een copie'tje van een copie'tje.....
     
  13. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
    Hallo allemaal,
    Ik heb die tekening gekocht en ik kan je verzekeren dat niet alleen de drukkwaliteit goed is maar dat dit de meest acurate modelbouwtekening van een Riva is die ik tegengekomen ben.
    40€ is de totaalprijs. De tekening kost 22,90€ en de documentatie (ttz de 2 nummers van het tijdschrift waar de bouw van dit model uitvoerig en in kleur in beschreven wordt) kost 9,60€. De verzendkosten bedragen 20%. Als je genoeg ervaring hebt hoef je de documentatie er niet bij te nemen. Ik vond van mezelf dat ik die wel nodig had :oops:
    De tekening is gedrukt op 2 (hele) grote vellen papier. Alle spanten en onderdelen zijn apart getekend; je hoeft ze dus maar over te brengen op je hout en uit te zagen. Deze tekeningen gewoon kopiëren zou ook al geld kosten en dan heb je maar een kopie met het risico op kleine vervormingen. Aangezien de tijd en het geld die in zo'n project kruipt wou ik het risico niet nemen en heb ze dan maar gekocht. Geen seconde spijt van gehad! :D
    Nu zit ik hier reklame te maken voor die tekening maar tenslotte heb ik geen aandelen bij MRB... :lol:
    Veel succes met de bouw,
    Frédéric
     
  14. *Starfish*

    *Starfish* Guest


    Beste Fréderic,

    Ik ga natuurlijk voor het varende model, ik wil hem uittesten uiteindelijk he ;)

    De tekeningen die jij gekocht hebt van de Riva Aquarama, zijn die ook van het varende model? Zoja, zou er een mogelijkheid zijn dat je de tekeningen voor mij kopieert en naar mij opstuurt? De kosten voor kopieren en opsturen wil ik dan natuurlijk vergoeden!

    Groet, Starfish
     
  15. Frédéric

    Frédéric

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    129
    Hallo Starfish,
    Je hebt een pb'tje.
    Frédéric
     
  16. *Starfish*

    *Starfish* Guest

  17. dubbeles

    dubbeles

    Lid geworden:
    14 nov 2006
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Loosdrecht
    man, man, man .... te beroerd om 22,90 over te maken aan iemand die alles helemaal netjes heeft uitgewerkt ...
    Verwacht dan een volgende keer niet dat zo iemand dan weer eens hele goede tekeningen te koop zet. Zal je toch echt zelf een keer die moeite moeten doen ...
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2009
  18. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    mischien wat gemist,sorry maar ik wil graag de originel tekeningen bestellen voor een varend model,mag ik dan het adres hier van,als ik het gemist heb sorry overheen gekeken dan vgr tonsr.
    toch gevonden
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
  19. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Als je al te beroerd bent om een beetje geld uit te geven voor een tekening.
    Vraag ik mij af wat voor hout jij gaat gebruiken voor de bouw van je riva?
    SPAANPLAAT EN OSB-plaat?

    Het zal een ZÈER unike Riva worden.!!!

    GENIAAL gewoon!!!

    Ik wens je OPRECHT vèèl bouwplezier en ik zie uit naar je bouwverslag en NATUURLIJK een filmpje van de eerste proefvaart.

    Bij deze een OBO

    Mvg. R
     
  20. pietjeprikkie

    pietjeprikkie

    Lid geworden:
    8 dec 2014
    Berichten:
    2
    Ben ik net begonnen met een pracht Riva.
    Had de voornemens om ook een draadje te plaatsen.. ik was al een eind op weg.
    Helaas ik zie er toch maar van af nu er van dit soort wanstaltige taal gebruikt wordt.
    Elkaar maar uitschelden en voor rotte vis uitmaken is niet mijn stile.
    Ga lekker verder met het gooien van modder.
    Een nieuw forumlid zegt vaarwel.Helaas.
    Gr
    Piet
     

Deel Deze Pagina