Bouwtekening sleephopper

Discussie in 'Tekeningen' gestart door Rudmer, 20 nov 2005.

  1. Rudmer

    Rudmer

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    83
    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een bouwtekening van een sleephopperzuiger. Ik heb wel een aantal tekeningen kunnen vinden, maar die geven meestal alleen maar een zijprofiel en verschillende dekken, maar helaas geen spanten ed.

    Heeft iemand een tekening of een idee waar ik deze kan krijgen?

    een baggermolen is ook nog een idee die in mij hoofd speelt :)

    Met vriendelijke groet

    Rudmer Stoel
     
  2. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Al eens een rederij geprobeerd?
    Ben zelf wel een in contact geweest met de toemalige HAM, en deze mensen waren zeer coöperatief.
    Er werd zelfs een rond tourtje met de HAM 316 geregeld.
    Na dit rondreisje met de HAM 316 was het voor mij duidelijk dat er geen sleephopper gebouwd ging worden door mij.
     
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    White Star: drijft nog steeds :? :?
    Is hij toch goed gebouwd he
    Tekeningen kijken bij nvm modelbouw tijdschrift\
    alle mogelijke tekeningen hoor :D :D
     
  4. Rudmer

    Rudmer

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    83
    @Adam:

    Baggerbedrijf / Scheepswerf moet ik nog proberen inderdaad... Heb zef enige tijd op sleephoppers gezeten (stage opleiding baggertechniek) dus vandaar de intresse!
    Het was mijn volgende optie, maar ik dacht eerst even kijken of iemand mij kan helpen :)

    @F. van Gent:

    Ik heb de lijst van de nvm gedowload (7 pdf-jes geloof ik) maar daar zie je niet duidelijk hoe de tekening is opgebouwd en zo.. misschien bij een beurs even kijken??

    groeten
    Rudmer
     
  5. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    op die pdf jes niet he.
    Maar tekeningen zijn zeer duidelijk hoor vind ik althans.
    maar ja beslissing is aan u he :roll: :roll:
     
  6. Rudmer

    Rudmer

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    83
    Hallo allen,

    Na een mailtje naar Damen Shipyard heb ik een algemeen plan van de TSDH Niko Nikoladze gekregen. Helaas geen tekening met spanten, maar met een beetje handigheid moet ik toch een eind kunnen komen!

    Maar voordat ik aan deze sleephopper ga beginnen ga ik eerst een emmerbaggermolen bouwen.... (5(?) jarenplan :lol: ) Mijn vrouw vond een hopper niet uitdagend genoeg voor mij! 8O


    Groeten

    Rudmer
     
  7. gerraldpeters

    gerraldpeters

    Lid geworden:
    15 okt 2005
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Wheeling, IL USA
    Naar welke hopper zuiger ben je op zoek?

    Op welke hopper zuiger heb je stage gelopen.

    Ik ben zelg 9 jaar werkzaam geweest in de bagger industrie.
     
  8. Rudmer

    Rudmer

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    83
    Hallo Gerrald,

    Ik ben nog altijd op zoek naar een uitgebreide tekening (spantenplan) van een hopper, aangezien ik van de Niko Nikoladze alleen maar een zijaanzicht en een paar dekken heb. Welke hopper maakt dan nog niet eens zo veel uit, als hij maar kan rainbowen (het ook wil ook wat :lol: ).

    Ik zag laats ook een foto van een WI-dredger (water injection) en toen begon het weer even heel hard te kriebelen, dat zou ook wel een heel leuk project kunnen worden.

    Maar ik heb gister net de tekening van een emmerbaggermolen binnen gekregen, dus dat wordt nu mijn eerst volgende project 8) !

    Ik heb stage gelopen op de Lesse (Dutch Dredging) in Ierland en aan wal bij een strandsuppletie met de Amazone (ook DD).
     
  9. Adam

    Adam

    Lid geworden:
    12 sep 2003
    Berichten:
    3.542
    Locatie:
    Monster
    Er zijn alleen weing modelvijvers waar je met een WI-dredger wat kan doen denk ik 8)
     

Deel Deze Pagina